50 Reacties
16 dagen geleden
Ik ben 3 januari uitgerekend en ik zag het ook niet zitten om iets te plannen, alleen maar eventueel last minute koffie of thee maar ook alleen als ik daar zin in heb.
Ik vind het normaal wel heel gezellig om elkaar te zien rond de kerstdagen, dus ik heb iedereen een voorstel gedaan om in plaats van kerst Sinterklaas te vieren. Dit vond iedereen een supergoede oplossing, wij gourmetten nu met mijn kant van de fam op 1 dec en een week later gaan we uit eten met de schoonfamilie.
16 dagen geleden
Ik herken dit zo, ben 1e kerstdag uitgerekend. En mijn ouders vroegen al aan ons en mijn zus ed wanneer wij bij hun willen eten met zijn alle. Ik zei al dat ze niet op ons moeten rekenen.
Maar we moeten komen van mijn ouders. Ik dacht; kan hier wel op in gaan, maar dan heb ik “ruzie” met ze. Dus heb wijs mijn mond maar gehouden en dan zien ze het dan maar dat wij er niet bij zijn. 😞
16 dagen geleden
Ik zou niks afspreken. Al dat bezoek over de vloer in de eerste weken is echt niet fijn! Wat als ze een koortslip hebben of griep meenemen. Dat is al lastig en dan moet je ze dan ook voor een kerstviering moet afwijzen. Bespaar jezelf de stress 🙏🏻 je hebt dan echt andere dingen aan je hoofd. Misschien kun je dan tzt iets met Oud en Nieuw afspreken. Maar lijkt mij heel normaal om dit jaar er vanuit te gaan dat het even niet gaat.
16 dagen geleden
Ik ben 14 december uitgerekend en ik snap je punt! Echter hou ik zelf enorm van kerst dus vind ik het wel heel jammer. Mijn schoonouders zeiden ook dat ze hopen dat we er op kerstavond bij zijn, daar zijn dan ook mijn schoonzus en kinderen bij. Die zijn echter zowat altijd verkouden dus als ze snotterbellen hebben helaas, dan komen we echt niet. Ook al hebben we zelf ook een peuter, ik ga het niet opzoeken.
Het ligt er natuurlijk ook allemaal maar net aan wanneer we bevallen 🤷♀️ Gebeurd het met 37/38 weken is het alweer een ander geval dan dat we overtijd gaan bijv! Vorige keer was ik na 10 dagen jarig en zat ik echt nog niet te wachten op veel bezoek.. en ging ik al helemaal niet ergens heen. Ik was zelf ook super snel moe en vooral bij je eerste kindje zit je de eerste 2/3 weken wel in een rollercoaster omdat alles nieuw is.
Zou het gewoon duidelijk zeggen dat je niks wil afspreken. Zou gek zijn als ze dat niet begrijpen!
16 dagen geleden
Ik zou gewoon eerlijk zeggen, sorry jongens wij slaan een jaartje over. Volgend jaar doen we gezellig mee... zal vast iedereen begrijpen lijkt me! :) zelf ben ik eerste week v januari uitgerekend en gaan we kerst en oud en nieuw gewoon thuis vieren met eigen gezinnetje. Mocht er iemand langs willen komen is dat echter wel prima maar verder geen gedoe, stress en/of druk om ergens heen te gaan terwijl de bevalling mogelijk kan beginnen.
16 dagen geleden
Wij vieren elk jaar alleen kerst. Dit jaar hebben aangegeven dat we Sinterklaas willen vieren en geen kerst. We verplaatsen daarmee dus de hele boel dus naar voren.
Dit was tevens niet een gelieft voorstel voor mijn man, die nog lang bleef volhouden dat hij kerst wilde vieren. Gelukkig had ik zijn moeder aan mijn kant staan 🤣
16 dagen geleden
Ik ben 4 december uitgerekend, maar verwacht wel eerder te bevallen.
Toch hebben we drukte/kerst niet toegezegd. Ik zou wat opzien tegen een familie over de vloer, ook al is het goedbedoeld en nemen ze lekkers mee. Je gaat toch opruimen /gastheer/-vrouw spelen.
Wij zijn welkom bij mijn zus en zwager, er is toch altijd wel eten genoeg. Komen we niet, ook goed. Maar net hoe het dan gaat.
Met Sint geef ik cadeautjes mee aan familie die ik nu inkoop, maar we zijn er niet bij.
Schoonfamilie niets mee gepland, zij wonen aan de andere kant van het land, dat willen we nog niet reizen dan. Ik hoef hen ook niet over de vloer voor feestelijkheden en zij snappen dat ook wel.
16 dagen geleden
Wij vieren normaal elk jaar met de hele familie kerst. Zo'n 20 personen en bij een tante thuis. Ik ben 9 december uitgerekend maar word vermoedelijk weekje eerder ingeleid. Heb al aangegeven bij m'n man dat ALS we al gaan we even langsgaan om iedereen even te zien. Mits ik me daar op dat moment prettig bij voel en het niet te druk wordt voor de baby. Het is dat we zelf kunnen beslissen wanneer we weer weggaan omdat het bij een ander thuis is dat ik het wel wil proberen. Maar no way dat ik bij ons thuis ook maar iets van gefeest zou laten doorgaan. Ik heb normaal ook veel moeite met nee zeggen aan mensen maar nu in de zwangerschap wel geleerd. Ik merk ook dat er echt wel veel begrip is als je als zwangere vrouw je grens aangeeft. Ik zou echt aan je broer aangeven dat het teveel voor je is. Niet bang zijn om te zeggen. Je voelt je daarna vast ook opgelucht als dat onderwerp is uitgeklaard.
16 dagen geleden
Ik ben 23 december uitgerekend en wij hebben ons overal afgemeld voor kerst bij familie. Ook al beval ik begin december, heb ik er geen behoefte aan om met een Newborn + mijn eigen herstel in volle gang de drukte in te gaan, wij slaan dus een jaartje over 😊
16 dagen geleden
Ik ben 18 dec uitgerekend. Wij hebben 2 dagen kerst gepland 1e kerstdag brunch met mijn vader en zussen en 2e kerstdag diner met de ouders van mij vriend en zijn zussen. Het is gepland, maar hoe het eruit zal zien zien we dan wel. Iedereen weet hoe het werkt en we gaan gewoon kijken hoe ik me dan voel, wat ik wil en wat er dan mogelijk is. Ik zit dus nergens aan vast 😊
16 dagen geleden
ik ben 14 dec uitgerekend en wij hebben gezegd dat we niets beloven, maar als alles goed gaat en het toelaat we komen. Geen verplichtingen dit jaar😁
16 dagen geleden
Ik heb hetzelfde maar dan met Sinterklaas. Ik ben 6 december uitgerekend. Normaal doen we met mijn familie lootjes en vieren we het groots.
Ik ben direct duidelijk geweest dat er sowieso bij ons thuis niks georganiseerd gaat worden. En dat wij niet mee doen met lootjes trekken. Als de rest van de familie wel wat gaat doen kunnen we misschien aanschuiven voor een uurtje en als dat niet lukt, dan niet. Of mijn man gaat alleen eventjes heen met ons zoontje van 3. Vanwege hem maken we er iets kleins van thuis. Maar heb totaal geen zin in al dat gedoe.
Ik ben direct vanaf het begin duidelijk geweest. Dan weet je familie en vooral jij zelf waar je aan toe bent. Dat gaf mij erg veel rust.
16 dagen geleden
Hier is het ook hetzelfde. Ik zet ook geen kerstboom dit jaar. Wel doen we wat kleine kadotjes voor onze kinderen en gaan we onder voorbehoud eten 1ste kerstdag bij me vader. Mits ik me daar goed bij voel en mijn vader begreep dat ook. Ik krijg vanwege complicaties een geplande keizersnede. En we zijn ook bijna allemaal in december jarig. Nu zijn er 2 kinderen van ons jarig in november en dus hebben we alle verjaardagen bij elkaar gedaan op 9 november. Is ook gezellig nu voor mij omdat ik volledige rust moet houden☺️
16 dagen geleden
Wij hebben tegen iedereen gezegt dat wij geen plannen maken met kerst. We worden wel uitgenodigd voor alles maar we hebben eerlijk gezegt dat wij daar niet op zitten te wachten met een kleine baby en dat we dat echt tegen die tijd moeten zien