50 Reacties
16 dagen geleden
Ik ben de 27e uitgerekend. Met een helft van de familie vieren we het een week eerder en de andere helft met kerst zelf, onder voorbehoud natuurlijk 馃き
We doen wel mee met lootjes trekken etc.. maar heb aangegeven dat we maar even kort langskomen. Kopje koffie en evt lunch/wat komen snacken, en cadeaus uitwisselen vind ik prima, maar geen hele dagen gevuld met een programma. Vind het wel fijn dat we gewoon even kunnen aanwaaien en op tijd naar huis kunnen 馃槉
15 dagen geleden
Ik ben 28 december uitgerekend. Wij gaan wel gewoon kerst vieren. Kerst avond bij mijn schoonouders en we zien wel hoe het loopt. We hebben gewoon lootjes getrokken en we zien wel of we wel komen, niet of maar eventjes. Voor ons oudere zoontje vind ik het ook leuk dat hij wel gewoon heen kan ookal is het maar even. Eerste kerstdag vieren we met mijn familie en dan bij ons thuis. Mijn moeder en zusje zullen dan alle voorbereidingen doen en alles weer afruimen. Ik vind kerst toch echt te gezellig om te laten schieten.
15 dagen geleden
Ik ben 28 december uitgerekend. Als de baby al is geboren met kerst zijn we lekker thuis en maken we er thuis samen een bijzondere kerst van.
Is de baby nog in mijn buik, moet mijn man werken en kan ik en dochter evt aansluiten bij familie als ik daar behoefte aan heb. Niks verplicht, ik kijk waar ik op dat moment behoefte aan heb maar zeker niet bij mij thuis. Dan ga je toch de boel poetsen en drinken inkopen etc
In jouw situatie kan je denk ik rustig aangeven 'heel lief bedoeld, maar wij willen graag eerst afwachten hoe de geboorte en herstel na de bevalling gaat. Organiseer gerust iets voor familie, als het toch heel goed gaat met ons kunnen we eventjes langskomen'. Dat is echt niet gek, stel je eigen grenzen.
15 dagen geleden
Ik ben 31 december uitgerekend ga echt helemaal niks doen ik ga lekker de laatste weken mijn rust pakken en waarschijnlijk poetsen (nesteldrang)
Zowiezo lekker gaan genieten als die kleine is geboren wat derest wil boeit me dan niet zoveel
14 dagen geleden
Reactie op Gabrielle2000
Ik ben 31 december uitgerekend ga echt helemaal niks doen ik ga lekker de l ...
Hier ook 31 december uitgerekend, mocht de kleine met kerst nog in mijn buik zitten en alles voelt rustig gaan we wel even kerstavond na de ouders en 1e kerstdag naar de schoonfamilie.. en 2de kerstdag onder voorbehoud om toch wat te kunnen rusten.. leuk voor onze dochter om toch kerst te viere
14 dagen geleden
Ik ben 2e kerstdag uitgerekend. Mijn zoontje was 2 weken later, dus wie weet is nr 2 ook later馃槄 meestal is er wel een dag kerst bij ons, maar dit jaar natuurlijk niet. We hebben 1e kerstdag bij m'n ouders afgesproken als ik me goed voel en mevrouw zich nog niet heeft aangekondigd. Gewoon onder voorbehoud. Zo ook kerstavond met vrienden. Als het gaat willen we even gaan, maar zo niet dan is dat ook prima. We hoeven ook niets te maken of voorbereiden, dus lekker makkelijk. En als ik liever thuis blijf is dat zeker prima. We hebben gelukkig hele makkelijke vrienden en familie die het allemaal helemaal begrijpen als we toch niet zouden komen.
14 dagen geleden
Hier afgesproken met beide kanten van de familie dat we het gewoon even aankijken, reken niet op ons en alleen maar leuk als we wel eventjes langs komen. Mocht ik nog niet bevallen zijn en ik wil niet uit huis kan mijn man samen met onze dochter van 7 alsnog even gaan en misschien ga ik even mee voor 2 uurtjes of helemaal wel of helemaal niet. We zien het wel 馃槄 voor hetzelfde geld lig je te puffen in het ziekenhuis haha