48 Reacties

2 maanden geleden

Ons vorige kindje was ook net voor de kerst geboren en wij zijn nergens heen gegaan op visite en we ontvingen geen visite, het was ons eerste kindje dus er kwam heel veel op ons af. Nu met ons tweede kindje gaan we precies hetzelfde doen, wel begin december uitgerekend maar dan nog geen fijn idee om dan al op visite te gaan of visite te ontvangen. Lekker doen waar jij je goed bij voelt dat is het belangrijkste. Je herstel gaat voor alles, wanneer je weer enigszins hersteld bent dan kan het weer gezellig worden met visite 🤗

2 maanden geleden

Geen keizersnee 13 december uitgerekend, wij gaan eten bestellen en het samen vieren met ons nieuwe gezinnetje 🥰.

2 maanden geleden

6 dec uitgerekend, ongeacht wanneer de kleine meid komt heb ik al aangekondigd dat aankomende kerst voor ons drieen is❤️ en dat de families niet op ond hoeven te rekenen

2 maanden geleden

Wij hebben nog niet echt een invulling gegeven ik krijg eind nov een geplande keizersnee mogelijk al met 36 weken wat er ook voor zorgt dat we maatregelen extra nemen vanwege de kwetsbaarheid van de kleine. Verwacht dan ook dat wij lekker thuis zullen blijven met carpaccio als ontbijt sushi als lunch en gamba's als kerstdiner hahaha grapje natuurlijk maar kijk al helemaal uit naar de baby bubbel incl kerstvoedsel wat ik nu niet 'mag' eten

2 maanden geleden

Ja dat is het ook wel, lekker knus met je eigen gezinnetje en eten bestellen. Maar lees al dat iedereen lekker thuis blijft zonder visite.

2 maanden geleden

Ik word 8 Decemer ingeleid. Ik ben heel close met m'n ouders geweest, en na het overlijden van mijn moeder ben ik dat nog steeds met m'n vader. M'n vader komt dus zoiezo een dag. Maar hij en m'n schoonmoeder zijn geen match, dus die laat ik niet samen komen. Zit er ook niet op de wachten om 2 dagen gastvrouw te spelen (alhoewel ik dat zo bij mn vader absoluut niet zie!) Uurtje naar m'n schoonmoeder gaan op de andere dag zie ik ook niet bepaald zitten, want het ruikt daar naar 1 asbak en ze heeft een grote hond. (Sorry, maar daar hou ik m'n newborn even van weg) dus heb ook nog geen idee hoe ik dat moet gaan doen 😬

2 maanden geleden

Wij kijken op het moment zelf. 15 december uitgerekend. Wel hebben we al gezegd dat als we wat willen doen, bij ons thuis en de gasten nemen het eten mee en verzorgen het hele diner (dus ook de afwas). Mocht een diner nog iets te veel zijn, dan zijn ze welkom voor een kopje koffie en gebakje. Dit is ons tweede kindje en bij de eerste voelde ik mij eigenlijk direct al weer top.

2 maanden geleden

Bij ons is het nog de vraag of ik vaginaal mag bevallen of nog een keer een keizersnede onderga. Ik vind de kerst altijd gezellig met familie. Beide kanten plannen daarom ook gewoon wat ze willen en wij sluiten aan als we kunnen en willen. Ze hoeven niet op ons te rekenen en als we er wel zijn dan is dat ook goed. 1 ding is zeker, het is dit jaar niet bij ons🤣 Aangezien wij dus nog geen datum weten vind ik dit voor mezelf een prettig idee.

2 maanden geleden

Ik ben 26 december uitgerekend, maar kerst betekend in de familie onwijs veel. Mocht ik eerder bevallen zijn (ligt er natuurlijk aan hoeveel eerder) zullen wij niet de hele avond met de hele familie zitten waarschijnlijk., maar gaan we zeker wel even buurten.

2 maanden geleden

13 december uitgerekend en wij zijn heel duidelijk naar de familie: we organiseren niks en we bepalen pas tzt wat we doen. Het enige wat we eventueel willen is ergens aanschuiven, maar als men daar geen rekening mee wilt houden, prima, dan blijven we gewoon lekker thuis en bedenken wel zelf iets makkelijks. Met een keizersnede zou ik nog voorzichtiger zijn met jezelf en super duidelijk je grenzen aangeven.

2 maanden geleden

14 dec uitgerekend maar weten nog niet echt wat de bedoeling is. Ik vind het wel leuk om naar mn familie en schoonfamilie gaan maar dat ligt er echt aan hoe het met de baby en mij gaat! Weet wel al wat ik wil eten... biefstuk, carpaccio filet american🤣😍😍

2 maanden geleden

Hier 25 december uitgerekend, dus hebben sowieso al aangegeven dat wij waarschijnlijk met kerst er niet bij zijn vandaag. Ik hoor volgende maand pas of ik dit keer weer een keizersnede ga krijgen of niet. Dus dat is ook nog maar even de vraag. Maar heb al gezegd, mocht dat zo zijn dat ze niet op ons hoeven te rekenen maar ze wel gewoon samen moeten komen en we altijd nog ff langs kunnen komen als het wel lukt/we daar zin in hebben tegen die tijd.

2 maanden geleden

Wij hebben aangegeven dat we het op dat moment kijken of we er wel of niet bij zijn. Wij gaan waarschijnlijk wel naar mijn ouders maar die wonen op 1km afstand van ons dus dan zijn we zo weer thuis.

2 maanden geleden

Vooral niet bij voorbaat al keuzes over maken en lekker aankijken wat je dan wil. Dan kan je nu aangeven dat er geen rekening met je gehouden hoeft te worden en als je dan toch iets wil doen dan is het altijd toch zo geregeld :) Mijn vorige kind geboren op 18 dec, hebben we op kerst eerste kraamvisite langs laten komen smiddags even een uurtje onze ouders. En in de avond heerlijk samen sushi besteld op de bank met een kerstfilm

2 maanden geleden

Ja hier ook weer een keizersnede iets eerder dan jij scheelt paar dagen. Ik heb gezegd dat we gewoon niks plannen en kijken waar we zin in hebben en wat gaat. Kerst kan jaar daarop weer 🥰

2 maanden geleden

Ik ben 23 december uitgerekend en wij hebben aangegeven aan familie dat we nergens bij zijn met kerst omdat we gewoon niet weten hoe we ons dan voelen en altijd nog ergens aan kunnen schuiven mochten we dat willen 😊

2 maanden geleden

Mijn dochter is 2 jaar terug rond Sinterklaas geboren. En wij zijn 1x bij mijn vader en stiefmoeder wezen eten (zij wonen in hetzelfde dorp). Ik wilde inderdaad geen gastvrouw zijn, en ik bloedde nog. Lang in de auto zitten zag ik ook niet zitten. Dus de rest van de familie vond dat vast jammer, maar ja, niet mijn probleem. 🤷🏻‍♀️

2 maanden geleden

Ik ben 10 december uitgerekend en ga zeggen dat we nergens op toezeggen (hooguit voor Sinterklaas). Als het goed gaat of de baby toch veel eerder komt kunnen we altijd nog ergens naartoe gaan. Normaal vrij strakke planning (ook ivm gescheiden ouders) maar dit jaar zien we wel 😄.

VRIEND

2 maanden geleden

Hier gezegd dat we kijken hoe ik mij tegen die tijd voel en later laat weten of wij aansluiten of niet. Zelfde geld voor oudjaarsavond.

2 maanden geleden

Ik ben 15 december uitgerekend en ik zie wel, ligt eraan wanneer ik beval en hoe en hoe ik me voel. Als het gaat dan wil ik wel graag een uurtje naar m'n ouders. We hebben nog 2 kindjes en die gaan iig wel de middag naar m'n ouders (cadeautjes enzo). Ik wil juist erg graag even🥰 k hoop 1 januari naar de nieuwjaarsborrel te kunnen 😜