48 Reacties

2 maanden geleden

22 december ben ik bevallen van mijn dochter...en 1e kerstdag huis vol omdat ik zo graag een leuke eerste kerst wilde voor mijn dochter...iets met hormonen denk ik...was blij dat iedereen weer weg ging toen🤣

2 maanden geleden

Wij hebben bij de eerste gezegd dat we pas op het moment zelf beslissingen maakten. Uiteindelijk toch even langs geweest met de kleine. (8dec geboren) nu rond de 20e uitgerekend dus we doen het zelfde . Vorig jaar de opa's en oma's hier uitgenodigd zodat we niet 2x met een kleine hoefden te reizen. Zo gaat het er vanaf volgendjaar denk ik weer uitzien.

2 maanden geleden

Hier misschien een keizersnede. Dan zit in in de week van kerst. Niemand hoeft op mij te rekenen. Vorige keizersnede was het herstel niet heel fijn. Ik neem alle rust. Maar mocht ik wel vaginaal kunnen/mogen bevallen dan kijk ik hoe ik mij voel en de baby het doet.

2 maanden geleden

Normaal zijn we van kerst, maar dit jaar zullen wij de focus leggen op Sinterklaas. Als ik toch eerder beval wordt Kerst een optie. Daarnaast hebben we een kindje van 3 jaar, dus Sinterklaas wordt sowieso steeds belangrijker.

2 maanden geleden

Ik ben ook 18 december uitgerekend en heb tegen familie gezegd ; regelen jullie maar gewoon kerst hoe wat wanneer jullie willen en dan zien wij tzt wel of we aansluiten of niet. Dan kun je op de dag zelf nog kijken wat je wil doen! Vind het zelf een prettig idee dat er niks vast staat , je weet niet hoe het loopt en hoe jij (en je kleine) zich voelen op dat moment.

2 maanden geleden

Ik ben begin december uitgerekend en merk dat familie daardoor, hoe lief ook, nu al begint met plannen en voorbereiden van Sint en kerst. Normaal ben ik echt gek op deze periode, maar nu voel ik het niet zo. Met kerst zie ik het nog enigszins voor me dat we bij elkaar komen, maar leg ik niet vast. Sint slaan we denk ik wel over dit jaar. Oudste is dan net 3 en snapt het toch nog niet, dat scheelt. Doen wat voor jullie zelf goed voelt, hoor!

2 maanden geleden

Ik ben de 23e uitgerekend, maar van een tweeling dus als het goed is beval ik eind november. We hebben het er nog niet over gehad maar wat mij betreft trekt ieder lekker zijn plan en wij zien tegen die tijd wel hoe het gaat en of we überhaupt al thuis zijn.

2 maanden geleden

Ik heb nog geen idee of de baby er al is met kerst of nog niet... dus dat is moeilijk plannen maken! Hoewel, ik denk dat ik sowieso thuis blijf. Mijn familie woont op een uur rijden en dat lijkt me zowel vlak voor als vlak na de bevalling niet echt lekker. Denk dat het handiger is als ze even bij ons op de koffie komen. Het lijkt me ook wel heel leuk om toch even 'iets' te doen, tenzij ik echt pas een paar dagen voor kerst beval. Maar aan de andere kant, ze komen toch wel als ik net bevallen ben, dus wat is het verschil 😉 Schoonouders wonen wat dichterbij maar alsnog lijkt het me chiller als ze gewoon eventjes hier komen dan dat we daar uitgebreid kerst gaan vieren.

2 maanden geleden

Ik ben 5 dec uitgerekend. En eigenlijk zien we wel gewoon wat we doen en plannen we bewust niks. Maar eens kijken hoe het allemaal gaat en hoe ik me voel.

2 maanden geleden

Wij kunnen normaal gesproken 2 avonden aanschuiven: 1x bij mijn familie en 1x bij mijn mans familie. Dus wel weinig werk aan zegmaar. Ik weet nog niet wat we doen. 9 december uitgerekend van 2e kindje. Wij vieren Sinterklaas altijd groots met beide kanten van de familie, wel 3 "vieringen". Daarvan heb ik wel sowieso gezegd dat we niet meedoen.

2 maanden geleden

Ons eerste zoontje is in februari geboren, toen wilden familieleden ook in de eerste 1/2/3 weken al op bezoek komen. Deels hebben we dit toen toegelaten en daar hebben we wel van geleerd, dat gaan we dus niet meer zo doen 😉 dan zijn ze maar teleurgesteld, maar de eerste twee/drie weken blijft lekker de deur dicht en gaan we lekker cocoonen, dus ook met kerst! En dat hebben ze allemaal maar te accepteren 😁 ik kijk er echt naar uit om in de decembermaand lekker met mijn gezin te cocoonen, heeeerlijk! 🥰🎄🤎

2 maanden geleden

Wat leuk ik ben 19 dec uitgerekend! Nu op dit moment keelontsteking of verkoudheid op komst nummer 3 deze zwangerschap al. Intense hoofdpijn ook. Wij blijven denk ik de kerst lekker thuis in ons bubbeltje. Ik moet zeggen heb nu al zin om nergens meer heen te gaan hahaahah. Heerlijk lekker thuis zijn zeker zo vaak ziek. Wil nergens besmet raken met ziekte bah

2 maanden geleden

Hier 13 december uitgerekend, wij gaan dit jaar helemaal nergens heen heerlijke smoes om eindelijk eens een jaartje thuis te kunnen blijven. Op visite komen mogen ze maar wil dit jaar eens kerst vieren met mn gezinnetje alleen🫣

2 maanden geleden

Ik ben 16 dec uitgerekend van de 2e, sint vieren we altijd met mijn schoonfamilie, maar vaak ook al wel eind november, dus daar gaan we sowieso wel even naar toe. Mits ik me goed voel natuurlijk. Verder bij de 1e met 39 weken ingeleid, daar is nu misschien ook sprake van (afhankelijk vd groei). Dan wil ik ook wel even met kerst naar de familie. Ik vind het ook belangrijk dat mijn dochter een zo normaal mogelijke kerst krijgt en vorige keer voelde ik me al gelijk super fit na de bevalling (na 1e week ging ik weer dagelijks naar mijn paard). Dus als dat nu ook zo is zie ik niet echt redenen om thuis te blijven. Denk wel dat ik kortere tijd weg ga, dus zeker geen hele dagen van huis. Maar ik vind de feestdagen wel gezellig en hoef ik gelijk niet zelf te koken!

2 maanden geleden

Hier 11 december uitgerekend. Mochten er geen complicaties zijn en ik voel me prima dan ga ik gewoon lekker bij mijn ouders kerst vieren. Eten avond en overdag meestal in pyama filp kijken. Daar staat ook een bedje dus kan prima. Als ik dan een uurtje wil slapen op de bank heb ik voldoende hulp haha

2 maanden geleden

Ik ben 22 december uitgerekend. Dus wij blijven lekker thuis met het gezin. Wie weet komt de familie wel bij ons op kerst-kraambezoek als de baby komt op Kerst 😅

2 maanden geleden

Ik zou denk ik gewoon afwachten hoe je je voelt. Een hele dag lijkt me best heftig gelijk en dat zullen ze echt wel begrijpen. Ikzelf heb al aangeven thuis dat mijn man desnoods met onze andere twee kindjes misschien even de beide dagen bij familie langs kan gaan en ik thuis blijf als dat nodig is. Het is meer dat de jongens dan even eruit zijn geweest :) Maar voel ik me goed genoeg en ons baby’tje ook, dan zouden we een uurtje of voor diner langs kunnen bij beide. Het wordt gewoon een andere kerst dit jaar en dat weten ze. Wij kijken het zelf ook even aan, al is er hier nog geen spraken van een keizersnede. Ik zit wss wel in de week voor kerst met m’n bevalling. Dus alles staat open, maar ik ga uit van het minste en daar bereid ik iedereen vast op voor :)

2 maanden geleden

Hier ook de 18e uitgerekend maar eerder de geplande keizersnede. Vind kerst wel altijd super leuk dus wil eigenlijk wel even langs bij m’n ouders en schoonouders. Uiteraard afhankelijk hoe de kleine meid het doet. Eten zie ik niet zitten met een zoontje van 3 met eetproblemen en een newborn. En bij m’n schoonouders gaat waarschijnlijk de plaat aan met veel mensen in een kleine ruimte 🙈 nu al error 😂

2 maanden geleden

21 december uitgerekend hier, mijn schoonmoeder nodigde zichzelf al zo'n beetje bij ons thuis uit met kerst van de week 😅 Zo van: jullie willen vast niet reizen met zo'n kleintje, dus dan komen we lekker allemaal bij jullie! Toch maar even gezegd dat dat zeker niet gaat gebeuren, ik ken m'n schoonfamilie, die ploffen op de bank en verwachten dat ze verzorgd worden.. Wij zien gewoon tegen die tijd wat we doen, ligt er helemaal aan wanneer de kleine geboren wordt en hoe het gaat.

2 maanden geleden

Ik ben 6 december uitgerekend, wat betekend dat ons kindje dan +/- 20 dagen oud is. Heb nu al bij beide ouders aangegeven dat het dit jaar geen kerstdiner bij ons is, wat overigens wel de planning was. Iedereen snapt dat natuurlijk totaal. Wij schuiven bij onze ouders aan en ook niet voor de hele dag 🎄🎅🏼