25 Reacties
2 jaar geleden
Ik eet het nu ook veel in de zwangerschap maar kwam hier nu ineens achter🙈 op social media is er nog veel meer over te lezen
2 jaar geleden
Ik zou het eerlijk gezegd niet durven te zeggen of het inderdaad misschien om boycot gaat… maar ik denk dat ik er even vanaf blijf
2 jaar geleden
Reactie op Ber22
Monosodiumglutamaat zit in heel veel producten toch? Vooral in de Aziatisch ...
MSG word idd in Azië maar ook in Amerika veel gebruikt. Wij hadden tot voorkort ook gewoon een potje in de kast staan. Ipv extra zout een klein beetje MSG over het eten. Voor zover ik weet kun je als zwangere gewoon veilig MSG eten
2 jaar geleden
Reactie op Lady12
Is ook meer een smaakversterker toch?
Klopt! Zit ook gewoon in superveel bewerkt voedsel in de supermarkt
2 jaar geleden
https://kro-ncrv.nl/programmas/keuringsdienst-van-waarde/krijg-je-hoofdpijn-van-de-smaakversterker-e621-msg
Ik heb hier een link gevonden (website van kro-ncrv ‘keuringsdienst van waarde’.) Komt erop neer dat de beweringen niet bewezen zijn, maar dat men er wel gevoelig voor kan zijn. Daarbij maakt het stofje je voedsel niet gezond(-er) daar het meestal al gebruikt wordt op minder gezond voedsel.
Maar ik zou er ook van af blijven mocht ik zwanger zijn (in ieder geval proberen).
2 jaar geleden
Reactie op Motherofboys
Klopt! Zit ook gewoon in superveel bewerkt voedsel in de supermarkt
Inderdaad. In aardappel anders zit het bijvoorbeeld ook en ik vermoed in veel meer andere kant en klare sauzen/pakjes uit de supermarkt ook. Die mag je volgens ZwangerHap wel weer gewoon eten.
vorig jaar
Ik kan het niet vinden op de site, url doet het ook niet, ligt dit aan mij? Ik heb namelijk net KFC op en ik ben best benieuwd! 😅
vorig jaar
Reactie op Romy Rachel
Ik kan het niet vinden op de site, url doet het ook niet, ligt dit aan mij ...
Ach, zolang je niet dagelijks een hele bult KFC eet zal het allemaal wel loslopen
vorig jaar
Dames MSG is een van de allerslechtste stoffen die je tot je kan nemen. Het is bewezen kanker verwekkend bij ratten. En je zal er van schrikken in hoeveel producten het zit. Ontzettend chemisch en toxisch.
vorig jaar
Ik denk dat je hier rekening mee kan houden maar met maten vroeger aten ze ook van alles / roken drinken / is wel een extreem voorbeeld maar bijvoorbeeld mijn schoonmoeder in haar tijd maakte ze zich niet zorgen om cafeïne en deed ze gewoon normaal der koppie koffie alles is slecht voor je en niks vind het ook vreemd dat je best wel is een broodje vilee mag eten terwijl dat toch echt niet mag tot slot al wil je lekker een hapje van de kfc lekker doen maar gewoon niet te veel