25 Reacties

2 jaar geleden

Oei, eet t zo’n 3x in de week🤣🥲

2 jaar geleden

Oh oeps... gisteren gehad.. had er zo'n zin in🙃

2 jaar geleden

Ik eet het nu ook veel in de zwangerschap maar kwam hier nu ineens achter🙈 op social media is er nog veel meer over te lezen

2 jaar geleden

Monosodiumglutamaat zit in heel veel producten toch? Vooral in de Aziatische keuken wordt dit dacht ik veel gebruikt.

2 jaar geleden

Nog even in zwangerhapp gekeken, die zegt dat het veilig is.

2 jaar geleden

Zoals ber22 zegt, op zwangerhapp niks over te vinden. Maar ook op voedingscentrum niet. Is dit niet een verhaal om de kfc te boycotten? Daar zie je ook steeds berichten over. 🥲 Liever het zeker voor het onzekere natuurlijk

2 jaar geleden

Ik zou het eerlijk gezegd niet durven te zeggen of het inderdaad misschien om boycot gaat… maar ik denk dat ik er even vanaf blijf

2 jaar geleden

Reactie op Ceylan2002

Ik zou het eerlijk gezegd niet durven te zeggen of het inderdaad misschien ...
Ja snap ik, zekerheid voor alles 🫶🏻

2 jaar geleden

Reactie op Ber22

Monosodiumglutamaat zit in heel veel producten toch? Vooral in de Aziatisch ...
MSG word idd in Azië maar ook in Amerika veel gebruikt. Wij hadden tot voorkort ook gewoon een potje in de kast staan. Ipv extra zout een klein beetje MSG over het eten. Voor zover ik weet kun je als zwangere gewoon veilig MSG eten

2 jaar geleden

Reactie op Motherofboys

MSG word idd in Azië maar ook in Amerika veel gebruikt. Wij hadden tot voor ...
Is ook meer een smaakversterker toch?

2 jaar geleden

Reactie op Lady12

Is ook meer een smaakversterker toch?
Klopt! Zit ook gewoon in superveel bewerkt voedsel in de supermarkt

2 jaar geleden

Las ik inderdaad ook, dan ma zelf maken thuis 🥰

2 jaar geleden

https://kro-ncrv.nl/programmas/keuringsdienst-van-waarde/krijg-je-hoofdpijn-van-de-smaakversterker-e621-msg Ik heb hier een link gevonden (website van kro-ncrv ‘keuringsdienst van waarde’.) Komt erop neer dat de beweringen niet bewezen zijn, maar dat men er wel gevoelig voor kan zijn. Daarbij maakt het stofje je voedsel niet gezond(-er) daar het meestal al gebruikt wordt op minder gezond voedsel. Maar ik zou er ook van af blijven mocht ik zwanger zijn (in ieder geval proberen).

2 jaar geleden

Reactie op Motherofboys

Klopt! Zit ook gewoon in superveel bewerkt voedsel in de supermarkt
Inderdaad. In aardappel anders zit het bijvoorbeeld ook en ik vermoed in veel meer andere kant en klare sauzen/pakjes uit de supermarkt ook. Die mag je volgens ZwangerHap wel weer gewoon eten.

vorig jaar

Ik kan het niet vinden op de site, url doet het ook niet, ligt dit aan mij? Ik heb namelijk net KFC op en ik ben best benieuwd! 😅

vorig jaar

Reactie op Romy Rachel

Ik kan het niet vinden op de site, url doet het ook niet, ligt dit aan mij ...
Ach, zolang je niet dagelijks een hele bult KFC eet zal het allemaal wel loslopen

vorig jaar

🤭Ik denk dat de zout en vet gehalte veel meer bewezen is dat het niet goed is (voor iedereen, niet alleen zwangere). Maar ik begrijp de cravings volledig. Eens dat de MSG eens per zoveel tijd niet zo slecht. 😉👍

vorig jaar

Dames MSG is een van de allerslechtste stoffen die je tot je kan nemen. Het is bewezen kanker verwekkend bij ratten. En je zal er van schrikken in hoeveel producten het zit. Ontzettend chemisch en toxisch.

vorig jaar

Er staat * alle kipproducten * dus dat geld ook voor kip producten uit de supermarkt

vorig jaar

Ik denk dat je hier rekening mee kan houden maar met maten vroeger aten ze ook van alles / roken drinken / is wel een extreem voorbeeld maar bijvoorbeeld mijn schoonmoeder in haar tijd maakte ze zich niet zorgen om cafeïne en deed ze gewoon normaal der koppie koffie alles is slecht voor je en niks vind het ook vreemd dat je best wel is een broodje vilee mag eten terwijl dat toch echt niet mag tot slot al wil je lekker een hapje van de kfc lekker doen maar gewoon niet te veel