16 Reacties
3 maanden geleden
Je kan een proef berekening doen op de site van de belastingdienst. Als hierop wordt aangegeven dat je er echt op hebt dan krijg je dit ook.
Je hebt ook recht op inkomensafhankelijke combinatie korting. Hier kan je een voorschot van vragen of invullen als je belasting aangifte doet.
3 maanden geleden
Ik heb nu 4 kinderen,ik werk niet mijn man wel maar die verdiend heel erg goed. Maar toch krijg ik 560 euro per maand. Wij geven ook altijd iets minder op wat hij per jaar verdiend... dus 5000 minder (zekerheid) Ik krijg ieder jaar daardoor nu 600 extra terug met de definitieve berekening.
Nog nooit problemen gehad met terug betalen ect, gewoon goed invullen wat er verdiend word.
3 maanden geleden
Ik heb alles op stop laten zetten, omdat ik zelf al eens klos ben geweest en meerdere om mij heen ook.
behalve opvang toeslag, dat krijg ik wel maar ben er ook altijd bang voor, vooral omdat mn partner zzper is.
soms komen ze 2 jaar later er pas mee aan dat je een jaar nog terug betalen moet. gaat nergens over.
vandaar dat ik kindgebonden budget, zorgtoeslag stop heb laten zetten.
3 maanden geleden
Reactie op Anne47
Iets meer invullen bedoel je ;) Ietsje hoger inkomen opgeven zodat je zeker ...
Nee juist minder. Dan krijg je in eerste instantie minder maar als zij aan het ‘einde’ kijken dan krijg je een correctie. Die correctie is dan niet terugbetalen maar dan krijg je een extra uitbetaling :)
Denk dat ze het zo bedoelt
3 maanden geleden
Reactie op BrittWB24
Nee juist minder. Dan krijg je in eerste instantie minder maar als zij aan ...
Dan vult ze juist 5000 meer in. Wij zetten de schatting van ons inkomen ook 10.000 hoger. Hierdoor krijg ik terug omdat ik dan dus minder heb ontvangen dan waar ik recht op heb. Als ik mijn inkomen 10.000 lager invul krijg ik dus meer toeslagen waar je uiteindelijk geen recht op hebt en dus dan terug moet betalen.
3 maanden geleden
2023 recht op gehad. (Ook onverwacht maar oké)
Afgelopen maart bericht dat het teveel was en ik €900 terug moest betalen terwijl er niets in mijn/ons loon ofzo veranderd was.
Krijg ik in juni definitief bericht dat ik €400 teveel heb betaald... zucht..
Belastingdienst... ga er gewoon niet van uit en hou het gewoon altijd een beetje apart en ga er vanuit dat je moet terugbetalen , want zucht 🙈
3 maanden geleden
Als je het opzich niet mist, zou ik het pas het jaar achteraf aanvragen. Dus bijvoorbeeld: je hebt in 2023 recht op kgb, je vraagt dit dan nog niet aan maar pas in januari 2024 met terugwerkende kracht voor 2023. Dan krijg je precies waar je recht op hebt en krijg je niet te veel waardoor je weer terug moet betalen.