28 Reacties

11 dagen geleden

Als je geen plek kunt vinden bij een kdv, kun je misschien ook kijken naar een gastouder? Ik weet niet hoe het bij gastouders zit qua wachtlijsten, maar informeren kan geen kwaad!

11 dagen geleden

Hoi! Wat super vervelend. Hier in Arnhem (Noord) heb ik zelf juist de ervaring dat er veel plek is/was. Ik weet niet of dat een optie is voor jullie, maar daar zou je eens naar kunnen kijken evt.

11 dagen geleden

Een vriendin van mij woont in Arnhem en zij kon laatst in Noord bij een Montessori opvang plek krijgen omdat ze uitgebreid hadden. Sta je daar al op de lijst?

11 dagen geleden

Dankjullie wel❤️ik woon in Arnhem zuid, maar bedankt voor de tips. Dat is zeker een optie

11 dagen geleden

Ahh probeer niet teveel te stressen want dat verandert niks en geeft je alleen maar een rot gevoel. Uiteindelijk komt er altijd wel een oplossing! Als ze niet direct al je benodigde dagen beschikbaar hebben kunnen jullie altijd wat inzetten van het 70% betaalde ouderschapsverlof waardoor je bijv beiden 1 dag in de week minder werkt. Of je vindt gedeeltelijk oppas aan huis voor tijdelijk. Je komt altijd wel tot een oplossing! En goed idee om daarnaast je kansen te spreiden naar een opvang ietsje verder van je huis.

10 dagen geleden

Hier vertelde ze ook een wachtlijst van 2 jaar te hebben... Kreeg binnen 8 weken een mailtje dat er toch ruimte is voor 2 dagen p.week! Hopelijk komt er voor jou ook snel een oplossing.

10 dagen geleden

Bij mij in limburg zijn de wachtlijsten ook ruim 1 tot 2 jaar. Zelf werk ik ook in de opvang. Ons kindje gaat vanaf april ‘25 na een boerse gastouder voor twee dagen. En we hebben zelf dinsdag of vrijdag ouderschapsverlof. En woensdags gaat ons kindje straks naar opa en oma zodat hun ook een dagje met hem hebben en een band kunnen krijgen met hun kleinzoon.

10 dagen geleden

Ik heb het idee dat de wachtlijsten vooral komen omdat iedereen zich bij meerder kdv inschrijft. Als je dan bij 1 terecht kan, wordt de wachtlijst bij alle andere waar je ingeschreven stond alweer korter. Maar moet ook nog afwachten hoe het voor ons gaat zijn.. bij mij zeiden ze overal dat ze pas 6 maanden vooraf gingen plannen en er eerder niets over te zeggen valt

10 dagen geleden

Kinderopvang Zonnekinderen adverteren dat ze plaatsen hebben

10 dagen geleden

Hier hetzelfde probleem.. ik heb al zoontje op de opvang en nu komen ze ineens dat grote kans is dat onze dochter straks niet geplaatst kan worden. ( in Beverwijk woon ik) er was ons toegezegd dat als er broertje of zusje is je sowieso plek heb. Niet dus. Echt geen idee hoe dat met werk moeten gaan doen.

10 dagen geleden

Reactie op dmmk

Hier hetzelfde probleem.. ik heb al zoontje op de opvang en nu komen ze ine ...
Wow, zelfs met een oudere broer ellende… wat naar! Hebben ze gezegd of er een specifieke dag een knelpunt zit of is het überhaupt vol? Ik kan me wel voorstellen dat het bij de drukke dagen misschien wachten is op een plekje (maar je wel voorrang hebt) voor een maand maar ik zou wel hopen dat het iets is wat misschien tijdelijk met ouderschapsverlof op te lossen is - twee kids bij verschillende opvang adressen daar wordt je echt ongelukkig van denk ik 😭

10 dagen geleden

Reactie op jarofsouls

Wow, zelfs met een oudere broer ellende… wat naar! Hebben ze gezegd of er e ...
Nee het was niet dat wij hele drukke dagen hadden. En ik kan ook niet schuiven qua dagen want zit met werk en opvang dagen van mn zoontje. Ja echt hè dan eerst de ene naar plek en de ander 10min verderop.. Naja liever dat dan helemaal niks

10 dagen geleden

Reactie op dmmk

Hier hetzelfde probleem.. ik heb al zoontje op de opvang en nu komen ze ine ...
Vreselijk he 😔

8 dagen geleden

Hier ook Arnhem (noord) Ze konden hier ook niet zeggen hoe lang de wachtlijst was. Zelf er een paar keer achteraan gebeld met de mededeling dat het volgens mij niet zo moeilijk is om dit uit te rekenen. Aangezien ze weten hoeveel kinderen er in het jaar 4 worden. Dus hoeveel kinderen er geplaatst kunnen worden. Hier inmiddels wel meer duidelijkheid gekregen dat ze rond mei/juni waarschijnlijk plek hebben. Geen garantie natuurlijk. Maar 3/4 maanden iets anders regelen is voor mij nog wel te overzien.

8 dagen geleden

Reactie op mdr90

Hier ook Arnhem (noord) Ze konden hier ook niet zeggen hoe lang de wachtlij ...
Wat een gedoe he. Welke kinderopvang is dit?

8 dagen geleden

Ik heb hier in Elst geen probleem mee gehad en kunnen inschrijven waar ik wil. Weet niet of Elst te ver voor je is?

8 dagen geleden

Ik las toevallig vandaag dat er een nieuwe vestiging van Blos opent dus zou snel daar inschrijven! Er staat online dat ze veel plekken hebben. Wij hebben zelf heel snel een gastouder gevonden misschien fijn voor de tussentijd?

7 dagen geleden

In regio Arnhem zit ik niet, maar je stressgevoel ken ik wel. Het is ook niet zomaar iets. Sinds de oudste KDV heeft, zijn we verhuisd. Hij gaat dus een stadswijk verderop want we hebben nooit plek kunnen vinden voor hem. Daarom hier ook zenuwen. Inmiddels wel een plek gevonden en dat doen we in onze eigen wijk. Tot de oudste 4 wordt moeten we dus hoppen tussen twee locaties, driekwart jaar ongeveer. Het wordt even niet leuker maar het is oké. Veel succes! Ook voor de andere zoekenden'

7 dagen geleden

Mijn ervaring in de Randstad is dat het uiteindelijk meevalt. Ze geven ook aan dat er lange wachtlijsten zijn om verwachtingen een beetje te managen. Dit heb ik bij de twee locaties waar wij zitten/zaten in elk geval ervaren. Bij eerste hoorden we pas 2 weken voor mijn uitgerekende datum dat er plek was! Ivm verhuizing gewisseld en daar hebben we wel 11 maanden op wachtlijst gestaan. Ben je flexibel welke dagen je opvang nodig hebt? Dat scheelt vaak enorm! Je kan vervolgens altijd intern op de wachtlijst voor andere dagen. Wij staan bijv nog steeds op dinsdag op wachtlijst. Dochter gaat nu woe en do. Daarnaast: meteen/zsm inschrijven op meerdere locaties en bij gastouders.

7 dagen geleden

Reactie op Tafellamp

Mijn ervaring in de Randstad is dat het uiteindelijk meevalt. Ze geven ook ...
In mijn ervaring wisselt het wel per opvang. Ik was laatst voor mijn dochter van 2 (!) gaan informeren voor de BSO, erg leuke gevonden, maar we konden niet eens op de wachtlijst omdat de interne doorstroom van het KDV voorrang krijgt. Gevraagd of het zin had om de komende baby op de wachtlijst te zetten voor de BSO “Nee” 😅. Maar gelukkig zitten er in de omgeving wel andere opties. We zitten voor mijn dochter wel bij 1 van de populaire opvang plekken (bij 8 weken zwangerschap ingeschreven) en nu we eenmaal binnen zijn is er veel mogelijk, en nr #2 was geen enkel probleem, al hebben we het wel vrij vroeg ook weer aan de planning doorgegeven.