45 Reacties

12 dagen geleden

Reactie op dmmk

Ja mijn man wilt dus echt geen gastouder.. ik heb nu voorgesteld aan hem om ...
Waarom geen gastouder. Is meer aandacht voor je kindje. Is goedkoper.

12 dagen geleden

Reactie op Dylana1407

Ja geen idee , idee dat mensen het makkelijk doen en veel hebben hun eigen kindjes erbij wat voor hem beetje gek voelt. Hij vind het een onveiliger idee en minder controle etc is

12 dagen geleden

Reactie op Dylana1407

Ik zou ook niet anders willen. Lekker met 5/6 vriendjes en vriendinnetjes de dag doorbrengen bij een vast persoon ipv grote groepen en wisselende krachten (hier in de buurt het geval) Al zijn gastouders hier in de dorpjes rondom Zwolle ook schaars in hun plek. Wij hebben de mazzel dat een vriendin gastouder is en plek had toevallig. Opvang is echt te lastig om te regelen tegenwoordig. Men wil de vrouwen weer fulltime aan het werk maar dat is gewoonweg niet mogelijk hierdoor. Een gemiddelde gastouder werkt overigens ook geen 5 dagen in de week. Daardoor ben ik ook minder gaan werken. Nou vind ik dat niet erg en heb ik dat zeker voor mijn kinderen over, maar niet iedere werkgever laat dat toe.

12 dagen geleden

Reactie op dmmk

Ja geen idee , idee dat mensen het makkelijk doen en veel hebben hun eigen ...
Dan snap ik het wel. Maar wij vonden het juist wat hebben. Ik moet wel zeggen onze gastouder zit in het boerenheuvelland met kippen hondje en natuur erom heen. Haar eigen kids zijn er heel zelden bij. Kinderen zijn 90% van de tijd buiten met goed en slecht weer. Dat vonden wij belangrijk dat hij straks veel buiten is. Omdat wij ook in een boerendorp wonen. In mijn verlof nu ben ik aan het kijken voor ander parttime werk. En mijn vriend werkt gewoon 40 u. Zodat ons zoontje straks alleen een ochtend na de peuterspeelzaal hoeft. Dat vinden wij belangrijk

12 dagen geleden

Reactie op dmmk

Ja geen idee , idee dat mensen het makkelijk doen en veel hebben hun eigen ...
Is het bij jullie niet zo dat de gastouder ook aangesloten zit bij een gastouderbureau? Hier in de omgeving krijgen de gastouders dezelfde trainingen en controles als de kdv's. Ook verplichtingen zoals ehbo certificaat en huis en tuin veilig etc. Niet alle gastouders hebben hun eigen kinderen erbij, sommige gastouders zoeken daar juist een oppas voor zodat er plek voor een ander kindje is?