Beste lede ik heb een vraag betreft kinderopvangtoeslag en zwanger. Ik ga morgen zoizo bellen en uitzoeken maar ik ben op dit moment echt in de stress. Het is een ingewikkelde vraag.
Ik heb 3 kleintjes en ben zwanger van de 4e.
Een jaar geleden ging ik ziek uit dienst, ik werkte via een uitzendbureau. Ik had gewoon recht op loondoorbetaling van de werkgever voor maximaal 2 jaar. Ik ben ziek uit dienst gegaan vanwege een trauma en ptss.
Ik werd behandeld door ggz en door betaald door het uitzendbureau(dit noem ik mijn werkgever)
Maar nu ik zwanger ben kon ik de therapie van ggz niet aan. Ik herbeleef alles en dat samen met de hormonen en stress is niet te doen.
Vanwege de zwangerschap heb ik een dikke voet(vocht)
Mijn 3 andere kinderen gaan 3 dagen naar de opvang. Zo kon ik naar de psycholoog, fysiotherapie en me richten op mijn herstel. Ik heb zoizo een eigen bijdrage van 600 euro maar ik heb het ervoor over.
Nu zegt mijn werkgever oh je bent nu ziek ten gevolgen van je zwangerschap. We gaan een wazo voor je aanvragen en de betaling zal uwv overnemen. Maar wat betekent dit dan voor mijn recht op kinderopvangtoeslag?
Iemand enig idee? En eigenlijk ben ik vooral ziek door psygische klachten. De zwangerschap is tijdens ziekteperiode erbij gekomen: