142 Reacties

10 dagen geleden

Ik kom net uit het zkh omdat ik mogelijk vruchtwater verloor. Godzijdank is dat het niet dus ik mocht weer lekker naar huis. Oké, ik ben sinds vorige week vrijdag ziek. Samen thuis met een peuter en 0 mensen om me heen die konden helpen. Vader van de kids was aan het werk kon geen vrij nemen bladiebla vond ik sws al een belachelijk iets. (Wij wonen niet samen). Ik bedoel van; onze kinderen zijn net zo goed zijn verantwoordelijkheid als het mijne. Nu kom ik dus thuis van het zkh en mijn zusje bleef thuis met onze peuter. Begint ze over dat mijn huis een troep is. Wooowwww. Meid. Ten eerste; ik ben zwanger! Dus moe. Ten tweede; ziek! Ten derde; ondanks dat allemaal stond ik er wel gewoon voor mijn kind en zorgen voor hem! Nou, ik kon die opmerking er echt niet bij hebben! Vind sws niet dat mensen moeten oordelen over andermans huishouden met kleine kinderen. Wrijft er nog in “ja, ik kan niet slapen als er een beetje troep is”. Nou, ik wil je wel zien als je in mijn positie stond van de afgelopen dagen. 🤢🤢🤢🤢🤢🤮🤮🤮

10 dagen geleden

Reactie op Nowie1996

Ik kom net uit het zkh omdat ik mogelijk vruchtwater verloor. Godzijdank is ...
Ik begrijp je helemaal. Als ik je zusje was zou ik je even helpen ermee ipv zo'n opmerking geven. Uit ervaring (31 weken zwanger van een tweeling) weet ik hoe zwaar het alleen al is zonder ziek te zijn en daarnaast heb je wel die drang om alles perfect te hebben.. Dat maakt het nog net wat vervelender als het niet lukt.

10 dagen geleden

Reactie op Roosseboos

Heel de dag al een zwak, duizelig gevoel en sinds begin middag misselijk en ...
Dit zijn allemaal symptomen die kunnen horen bij zwangerschapsvergiftiging. Mocht je je slecht blijven voelen zou ik echt nog eens bellen. Soms lijkt het wel of ze hebben afgesproken iemand niet te laten komen als ze niet aandringen😅

10 dagen geleden

Reactie op annabelvdv

Dit zijn allemaal symptomen die kunnen horen bij zwangerschapsvergiftiging. ...
Ik weet het.. toen ik belde vroeg ze me ook of ik eerst 10 min kon wachten omdat het zo druk was en dat ze dan zou terugbellen. Waarschijnlijk hadden ze er daarom geen zin in. Vandaag afspraak bij de gynaecoloog dus vraag dan gelijk of dat normaal protocol is. Vorige zwangerschap totaal niet gehad, de verloskundige stuurde je al gelijk door bij maar een mini vermoeden gewoon voor de zekerheid.

VRIEND

9 dagen geleden

Ik heb echt hele slechte dagen en dagen dat het iets beter gaat. Veel pijn, harde buiken, last van ischias en pijn in mijn onderrug en bekken en het vervelendste is denk ik bandenpijn, links boven mijn lies in mijn onderbuik. Heb ook wel bandenpijn gehad bij zwangerschap dochter maar kan nu af en toe echt amper lopen en draaien in bed s nachts of opstaan uit bed van de bank gaat niet zonder dat de tranen in mijn ogen springen. Hebben gratis kaarten voor Artis die deze maand nog goed zijn en wil ook gewoon graag heen en wat doen met dochter en partner en mijn ouders. Maar ik heb dus net een rolstoel gehuurd en ik schaam me echt dood. Helpt ook niet mee dat mijn partner mij continue uitlacht erom maar ik ga het anders echt niet halen om door Artis te lopen morgen, laat staan dat ik de dagen erna niet meer voor mijn dochter kan zorgen door de pijn omdat ik weer zwaar over mijn grenzen heen ga…

9 dagen geleden

Reactie op MomAy

Ik heb echt hele slechte dagen en dagen dat het iets beter gaat. Veel pij ...
Wat een goede oplossing om gewoon die stoel te huren! Denk dat veel vrouwen gewoon thuis zouden blijven of over hun grens heen zouden gaan, goed dat je voor jezelf zorgt ❤️ En als ik jou was zou ik eens een goed gesprek voeren met je partner. Snapt hij wel hoeveel last je ervan hebt? Want in dat geval zou hij toch moeten begrijpen dat het niets is om om te lachen.

VRIEND

8 dagen geleden

Reactie op Chichi22

Wat een goede oplossing om gewoon die stoel te huren! Denk dat veel vrouwen ...
Jaaa hij snapt het wel. Helpt me ook oprecht heel veel en neemt al het huishouden over en al hij thuis is de zorg voor onze dochter. Alleen onze love language is wel een een beetje kloten en elkaar plagen. Alleen zit ik daar nu niet zo op te wachten. Maar had hem al aangesproken en hij zou er mee stoppen. Dus hoop dat hij dat doet ook 🙈

VRIEND

8 dagen geleden

Reactie op Chichi22

Wat een goede oplossing om gewoon die stoel te huren! Denk dat veel vrouwen ...
Lief trouwens het eerste deel van je berichtje ❤️

8 dagen geleden

3 weken voor mijn verlof is het bedrijf waar ik werk failliet verklaard. Ik baal hiervan omdat ik nu geen ouderschapsverlof krijg en maar kort ww uitkering dus ik moet solliciteren in mijn zwangerschaps/bevallingsverlof. De vraag van de curator of ik niet nog wat langer door kon werken of dat ik ‘lekker’ met verlof wil. Viel bij mij een beetje verkeerd. Ik had hem daarvoor net verteld dat ik de gehele zwangerschap al bekkeninstabiliteit heb en nu sinds 3 weken weeer bij de fysio loop (rond de 16 weken ook al fysio gehad) dus met 34 weken verlof al voor mij doorbikkelen is. Al die onzekerheid en geregel net voor mn verlof is echt stressvol.

8 dagen geleden

Reactie op Parelpoepje

3 weken voor mijn verlof is het bedrijf waar ik werk failliet verklaard. Ik ...
Weet je zeker dat je daar geen recht op hebt? Ik heb ooit ergens gelezen dat je ouderschapsverlof mee kan nemen naar je volgende werkgever. Maar weet het niet 100% hoor. Wat super vervelend wel.. Sterkte ermee!

8 dagen geleden

Onze dreumes wordt binnenkort 2 jaar. In de familieapp waar ik een uitnodiging heb gestuurd voor zijn verjaardag, hebben in 1,5 week tijd nog maar 2 mensen gereageerd. De rest blijft stil. Het zullen ook vast mijn hormonen zijn, maar ik kan hier zo boos om worden. Hoe moeilijk is het om even te reageren of je wel of niet kunt komen.

8 dagen geleden

Reactie op Bloempie24

Onze dreumes wordt binnenkort 2 jaar. In de familieapp waar ik een uitnodig ...
Ik kan me jouw woede goed voorstellen. Ik snap dit soort dingen ook absoluut niet. Het lijkt soms wel of iedereen alleen maar met zichzelf bezig is en niet meer aan een ander denkt. Misschien weten ze het nog niet, maar laat dat dan weten zodat jij niet steeds in t ongewisse blijft… Voor de verjaardag van onze dochter is t me een aantal weken na de uitnodiging ook nog steeds niet duidelijk hoeveel er nu komen. Heel irritant qua voorbereiding qua hoeveel taart er moet komen enzo😒

8 dagen geleden

Reactie op MomAy

Ik heb echt hele slechte dagen en dagen dat het iets beter gaat. Veel pij ...
Ik had rond 22wk ook zoveel bekken klachten dat mijn vriendinnen mij door de dierentuin hebben geduwd in een rolstoel. Ik snap je schaamte helemaal, maar omstanders maakt het echt niks uit, en ik was achteraf erg dankbaar dat we gewoon een gezellige dag konden hebben en ik daarna niet kapot was! Uiteraard ook 2x "per ongeluk" de berm in geduwd hahaha maar daar pak ik ze een ander keertje wel weer voor terug ;) Ik wens jullie een leuke dag toe, lekker toegeven aan de hulp die je krijgt, en ik hoop dat je er later zelf ook een beetje om kunt (glim)lachen

8 dagen geleden

Ik vind het heel irritant dat op dit forum geen vragen over vaccinaties gesteld mogen worden omdat mensen het kennelijk bijna altijd nodig vinden onvriendelijk te worden. Wil gewoon wat ervaringen weten en dat kan dus niet. 🙄

8 dagen geleden

Reactie op Bloempie24

Onze dreumes wordt binnenkort 2 jaar. In de familieapp waar ik een uitnodig ...
Ik zou hier ook pislink van worden. Vind dat echt raar gedrag. Ik wijt het niet aan je hormonen😂

8 dagen geleden

Reactie op Saarrr93

Ik vind het heel irritant dat op dit forum geen vragen over vaccinaties ges ...
Als je je vraag in het algemene forum stelt en zo formuleert dat het geen discussie uitlokt wordt dat wel toegestaan. De mods in de geboorte groepen zijn zelf ook gewoon dames die in die maand uitgerekend zijn, dus die volgen de regels wat rechtlijniger.

8 dagen geleden

Reactie op Ber22

Als je je vraag in het algemene forum stelt en zo formuleert dat het geen d ...
Meen je? Ik ga eens zoeken. Dank voor de tip!

VRIEND

7 dagen geleden

Reactie op fiets25

Ik had rond 22wk ook zoveel bekken klachten dat mijn vriendinnen mij door d ...
Was harstikke gezellig inderdaad en de pijn is nu gelukkig niet erger als normaal. Wel inderdaad 3x random ergens neergezet door mijn partner die daarna wegliep maar dat had ik wel verwacht 😉😅

7 dagen geleden

Ik heb honger. De hele tijd..nou ja uurtje na wat gegeten te hebben dan😅 of deze baby is 25kg of ik kom echt BELACHELIJK veel aan Ik ben het zat zo dik te zijn😑

7 dagen geleden

Reactie op Tess1982

Ik kan me jouw woede goed voorstellen. Ik snap dit soort dingen ook absoluu ...
Dat is ook waardeloos! Daar zitten wij dus ook mee. Ik ga er nu maar vanuit dat mensen die niet reageren niet komen.