146 Reacties
7 dagen geleden
Reactie op Bloempie24
Dat is ook waardeloos! Daar zitten wij dus ook mee. Ik ga er nu maar vanuit ...
Ja daar kun je denk ik wel vanuit gaan. Of je vraagt t nog even in de app: kan ik er vanuit gaan dat mensen die niet gereageerd hebben niet van plan zijn te komen?
Soms is t ook maar net hoe je iets vraagt, anders reageren bepaalde mensen niet.
7 dagen geleden
Reactie op Bloempie24
Onze dreumes wordt binnenkort 2 jaar. In de familieapp waar ik een uitnodig ...
Ik zou gewoon sturen; het hoeft natuurlijk niet hoor als jullie geen zin hebben.
Zijn ook wel een deel hormonen die dit vinden. Maar voordat ik zwanger was deed ik dit ook wel eens. Vooral omdat mijn vader vaak niet antwoord als ik iets vraag/stuur. Dus dan maar zo.
6 dagen geleden
Reactie op Parelpoepje
3 weken voor mijn verlof is het bedrijf waar ik werk failliet verklaard. Ik ...
Pfff, wat een rotopmerking van die curator ook. Alsof zwangerschapsverlof een vakantie is. Maar ouderschapsverlof heb je gewoon echt recht op hoor! Dat kan je meenemen naar je volgende werkgever. Dat is allemaal wettelijk vastgelegd.
VRIEND
6 dagen geleden
Pffff… Ik wordt echt een beetje moe van de “ach geniet er nog maar even van” opmerkingen.
Zeker als ik aangeef veel pijn te hebben (functioneer echt amper nog) en sowieso niet iemand te zijn die zwanger zijn leuk vind en dan zo’n opmerking maken….
Blij dat jij wel genoten hebt van je zwangerschap. Had graag gewild dat ik ook van de mijne had genoten maar dat doe ik niet.
Ik voel me niet mezelf. Ben om de haverklap emotioneel of boos. Ik ben gigantisch en die buik zit in de weg. Ik heb veel pijn. Ik lek deze zwangerschap al vanaf 3 maanden heel veel uit mijn borsten. Mijn afscheiding is zo waterig dat ik continue inlegkruisjes draag of een natte onderbroek heb. Ik kan amper lopen. Het voelt alsof er een alien in mijn buik zit die tekeer gaat. Gevoel dat ik een waardeloze moeder en partner ben momenteel want alleen maar moe, pijn en chagerijnig. Etc.
Ik geniet giga van mijn dochter en vorige zwangerschap vielen al deze klachten meteen na de bevalling bijna meteen weg en was de pijn ook veel minder dus hoop dat dat nu ook zo is. Dus het maakt mij geen minder goede moeder dat ik niet geniet van mijn zwangerschap…
Moest het even kwijt…
3 dagen geleden
Voel me zo schuldig tegenover m'n zoontje van 1.5..
Met de week word het gewoon erger dat ik niet vooruit te branden ben en geen energie meer heb..
Maar hij wil zo graag met mij spelen en als ik dat dan niet doe loopt hij er zo verloren bij 😩
Kan niet wachten tot ik wel weer gewoon de energieke mama kan zijn, rennend door de kamer en lekker naar buiten op stap.
3 dagen geleden
Reactie op MomAy
Pffff… Ik wordt echt een beetje moe van de “ach geniet er nog maar even van ...
Heel herkenbaar MomAy, ik heb dezelfde gevoelens als jij. Ik kan mensen echt schieten als ze niks beters te zeggen hebben nadat je vertelt dat het gaat maar dat dit niet vol te houden is. Laat me ajb maar met rust verder dan
3 dagen geleden
Wij die in een fertiliteitstraject hebben gezeten zodat ik zwanger kan worden, ik die eigenlijk tot week 26/28 geen kwaaltjes had behalve nu wat problemen aan bekken en met spoed geopereerd aan aambeien en men zegt. Bij de tweede gaat t vast beter.
Er komt geen tweede gerda!!!!!!!!!! Kappe nou.
3 dagen geleden
Sinds gisteravond medisch. Krijg ik een leuk recept mee voor bloeddrukverlagende pillen. Nergens in de stad te krijgen, leverbaar in februari. Nu is mijn man fietsen om het ergens anders op te halen, met heel veel moeite (heen en terug 1.5 uur). Krijg je toch nog een hogere bloeddruk van 😅
3 dagen geleden
Reactie op Parelpoepje
3 weken voor mijn verlof is het bedrijf waar ik werk failliet verklaard. Ik ...
Ach wat rot en onzeker.
Je hoeft niet te solliciteren / werken in je verlof. Je zwangerschaps- en bevallingsverlof van 16 weken is een wettelijk recht.
Voor de resterende weken tot je verlof heb je mogelijk recht op een uitkering wegens betalingsonmacht, als je werkgever je loon niet kan doorbetalen.
Daarna start 16 weken WAZO. Die Beiden bij UWV, maar mogelijk moet je ze wel beiden zelf aanvragen.
Ik zou hierover contact opnemen met UWV. Succes.
2 dagen geleden
Reactie op escg
Ach wat rot en onzeker.
Je hoeft niet te solliciteren / werken in je verl ...
Klopt inderdaad! Het is zojuist aangevraagd, mijn loon komt wel inderdaad alleen wat te laat voor de vaste lasten 😅Op advies van de vakbond en mijn fysio heb ik mij ook ziekgemeld. Ik heb namelijk alle vergoedde fysio al opgemaakt voor mn bekkeninstabiliteit, het is zelfs al zwangerschapsichias. Dus het is wel goed zo. Ik weet nog niet echt wat de gevolgen daarvan zijn, maar moet nu echt aan mezelf en kleintje denken. Mijn werkgever heeft wel een beetje een bord voor zn kop en appt me van die dingen als; lukt het alweer wat om te gaan werken? Ik denk dat hij niet doorheeft dat ik niet meer terug kom terwijl ik aaaalllees duidelijk heb gezegd. Heb me nu maar bij het uwv ziekgemeld want ik denk ook dat hij dat niet doorgeeft.
2 dagen geleden
Reactie op Esmeralda🥰
Wij die in een fertiliteitstraject hebben gezeten zodat ik zwanger kan word ...
Jeetje wat lomp die opmerking 🙂↕️
2 dagen geleden
Reactie op Parelpoepje
Klopt inderdaad! Het is zojuist aangevraagd, mijn loon komt wel inderdaad a ...
Fijn dat het in ieder geval in gang is gezet! Zou zo rot zijn als je vanalles zou 'moeten' maar gelukkig had je al de goede info.
Inderdaad werkgever laten waaien en zelf regelen waar je kunt. Al is het wel weer extra moeite waar je rust en kunt gebruiken. Nogmaals succes, goed bezig!
2 dagen geleden
Reactie op elta
Ergens waar ik mee zit. Als je de bus instapt en mensen lowkey twijfelen of ...
Jas los doen, en heel veel over je buik wrijven en moeilijk lopen. Duidelijk laten merken dat je zwanger bent. Dan staat er hopelijk wel sneller iemand op.
En ik zou het vooral vragen en aangeven dat je graag wilt zitten vanwege je zwangerschap
2 dagen geleden
Reactie op elta
Ik vind het zo grappig hoe verschillend mensen zijn; ik reis wekelijks meerdere keren met de trein/tram/metro. Iedereen (inclusief ikzelf) zit continu op de telefoon en merkt dus niet op dat er een zwangere instapt. Ik vraag altijd direct als er geen zitplek vrij is aan iemand of ik misschien mag zitten; meestal vraag ik het aan een jonge man. Nooit problemen mee gehad
2 dagen geleden
Reactie op elta
Ik bemerk hetzelfde in openbaar vervoer.. ze kijken je aan alsof ze water zien branden. Ik ga altijd op een vd invalide stoeltjes zitten als die vrij zijn en ik zonder m'n zoontje op stap ben.
Vraag ook wel of mensen hun tas of wat dan ook van de stoel naast hun kunnen halen.
Maar durf eerlijk gezegd ook niet te vragen of iemand wil opstaan van hun plek als alles bezet is.
één dag geleden
Reactie op Sofie🩷❤️
Ik heb morgen een beoordelingsgesprek op mijn werk. Moet ik 2 weken voordat ...
Een beoordelingsgesprek oke. Maar een heel plan samenstellen met persoonlijke doelen etc. Dat kan dan toch veel beter na je verlof. Ik kan me wel voorstellen dat je daar nu niet op zit te wachten.