33 Reacties
3 maanden geleden
Binnen is ook maar binnen.. zie het zo, wat een ongelofelijke luxe gaat jouw kleintje straks hebben om buiten al die heerlijke ruimte te hebben om te ontdekken en te spelen! Wij hebben een huis van 130m2 maar met een kleine tuin, zou dat toch liever inruilen voor een “kleiner” huis met zo’n heerlijk grote tuin! Denk dat mijn zoontje van 2 dat ook graag zou willen
3 maanden geleden
Wij woonden met de oudste een jaar lang op 30m2 en inmiddels (vrijwillig :p) straks met 4 kids op zo’n 80m2. Het kan prima! Vroeger woonden mensen nog veel kleiner denk ik maar.
3 maanden geleden
Wij wonen op 68 m2! Perceelopp. Van 148m2. 2 slaapkamers, en de 2e is op komst. Het is wat krap, maar het kan vast prima! De baby heeft geen eigen kamer, maar we proberen een babyhoekje in onze kamer te maken!
3 maanden geleden
Hi!
Je woont in het huis van je dromen! Jullie zijn daar gelukkig in, wat is mooier voor een baby om daar deel van uit te mogen maken?
Toen ik mijn oudste kreeg had ik maar 1 kamer, zij sliep naast mij in een heel klein bedjes dat ik speciaal voor haar had gemaakt (ivm ruimte gebrek)
Denk je dat ze minder gelukkig was? Absoluut niet! Zo klein onze ruimte was zo vulde zij de ruimte met haar stralende glimlach en gegiechel elke ochtend!
Beste tijd gehad toen!
Geniet van je mooie huis en van elkaar, liefde en geluk gaan niet verbonden met materiaal of ruimte maar met de mensen om je heen!💜
3 maanden geleden
Hoe mooi is het dat je kindje straks alle ruimte hebben om heerlijk buiten te spelen. wij hebben een kleinere tuin, maar zou liever wat kleiner wonen en een grotere tuin hebben!
Niks van anderen aantrekken en lekker genieten met je gezin van het plekje waar jullie heel blij van worden! 🥰
3 maanden geleden
Maak je vooral niet teveel zorgen om de woonoppervlakte! Zeker als er zoveel buiten speel mogelijkheden zijn heb je binnen amper nodig! Wij wonen in een huis zonder tuin met 100m2 en mijn zoontje heeft het hier naar zijn zin en kan prima spelen maar wij hebben ook een vakantie huisje de precieze oppervlakte weet ik daar niet van maar het is een typisch vakantie huisje met 3kleine slaapkamers, een badkamer en een woonkamertje met keuken erin (erg klein dus) daar leven we nooit binnen hij heeft buiten alle vrijheid om te gaan waar hij wilt en vind dat vaak nog mooier dan thuis zijn.
3 maanden geleden
Klinkt prachtig, hoor. Laat vreemden maar praten.
Ik ben opgegroeid in een gezin van vijf in een (koud!) hoekflatje van nog geen 70m2. Dat ging best aardig (soms ook niet, maar dat kan ook gebeuren in een ruimer huis).
Ik woon nu in een hoekwoning met de tweede op komst. Het is ruim maar toch onpraktisch: de twee kinderkamers op de eerste verdieping zijn beiden mega klein. Dat is toekomstig niet te doen en vraagt verbouwplannen voor een huis met 5 slaapkamers.
Vind ik van de architect gek, maar we zijn blij met deze verder mooie plek in deze maffe woningmarkt.
3 maanden geleden
Een kindje heeft vooral een warm bedje, maaltijd en liefdevolle ouders nodig. En ik lees nergens dat hij dat niet gaat krijgen!
Probeer je niks aan te trekken van de anderen, ik weet zeker dat jouw kindje het geweldig gaat hebben met zo’n enorme tuin om in te spelen!
3 maanden geleden
Toen met onze eerste woonde we op 45m2 met 1 slaapkamer. Net na haar eerste verjaardag zijn we verhuisd naar 60m2 met 3 slaapkamers nieuwbouw in Amsterdam. We zijn erg blij voor nu met deze plek, hopelijk lukt het ons ook in deze gekke markt te kopen. Dus dat van jouw klinkt nog erg ruim, geniet lekker van de ruimte die je hebt!
3 maanden geleden
Ons vorige huis was 83m2, met 1 kindje prima te doen. Ons huis was wel gehorig, dit vond ik vervelender dat de vierkante meters. Mijn zoontje vind buiten spelen ook vele malen leuker dan binnen, dus maak lekker gebruik van je ruime tuin.
De vorige eigenaren hebben er met drie kinderen jaren gewoond, het is maar net wat je eisen zijn denk ik.
3 maanden geleden
Lekker laten praten! Ik woon in een groot huis, maar zo’n grote tuin als jij hebt dat hebben wij niet hoor! Jullie kunnen nog zo veel kanten op als jullie het ooit te klein blijken te vinden. Maak je er nu geen zorgen om. Je baby heeft niet veel ruimte nodig. Geniet van je huis en je gezin!
3 maanden geleden
Ik woon samen met mijn man in een studio van ongeveer 30 m2. In verwachting van ons eerste kindje. Misschien niet ideaal, maar wel een plekje dat thuis. Laat anderen je niet gek maken. En zoals jezelf zegt, er is nog altijd ruimte voor uitbreiding.
3 maanden geleden
Ons 9de kindje komt er aan en wij wonen op 99 m2 . Wij hebben 4 slaapkamers. Maar zijn gelukkig met ons huisje. En het gaat erom dat jullie gelukkig zijn en niet vreemden mensen.
3 maanden geleden
Hee, ach wat is het toch dat anderen hun mening geven over de grootte van je huis. Ik herken dat heel goed. Wij wonen in een heerlijk huisje in de stad van maar 58m2 maar alles zit er op en er aan (2 slaapkamers). We zijn van plan om zeker de eerste jaren hier te blijven wonen met ons kindje en kopen gewoon inklapbadje, lichtgewicht kinderwagen etc. Wat jij beschrijft lijkt me een weelde voor een kind en ik zou me niet gek laten maken. In NL ligt de gemiddelde grootte van leefruimte thuis ook nog eens behoorlijk hoog ter vergelijking met de rest van Europa. Groetjes!
3 maanden geleden
‘Is het wel geschikt om hier met één kindje te wonen’.
Als ik jouw berichtje lees, dan denk ik dat jullie kindje in een geweldig huis terecht komt! Er zijn zoveel moeders die hun kindje geen grote tuin of veel groen kunnen bieden. Dit is ook onderdeel van jullie huis. Een mooie slaapkamer, huis wat helemaal af is en een fantastische ruimte buiten.
Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen, dus niet zo onzeker.
Al zouden jullie een mega huis hebben, mensen hebben altijd wat te zeuren.
Jullie hebben het goed voor elkaar hoor!! Lekker van genieten. Beter kan het haast niet ❤️
3 maanden geleden
Hi, ik ben eens met de reacties, maar misschien nog 1 perspectief 😉: het kindje komt van een heel klein ruimte - de baarmoeder. Babies zijn juist gelukkiger met oleine ruimtes, veel warmte van ouders en veel knuffelen. Dat is het enige dat ze kennen. Misschien moet jij even wat efficiëntie keuzes maken (of gewoon keuzes maken van spullen - is het écht nodig ofzo), maar dat is juist het leukste - het samen met je gezin ontdekken 'hoe het wel werkt' voor jullie. 😉Heel veel geluk in jullie zoektocht gewenst 👍 dat is de echte geluk 😉