17 Reacties

3 dagen geleden

Ik heb vrijdag de laatste groeiecho, van benieuwd waar ze dan op zit. We gingen van P31 met 20 weken naar P7 en toen naar P15 en beentjes buiten beschouwing P23. De verloskundige maakt zich niet veel zorgen verder. Mijn eerste zoontje is ook dysmatuur geboren. Die werd P41 geschat en uiteindelijk met P7 geboren

3 dagen geleden

Wij hebben net de laatste echo gehad! Vandaag 35+3 en de kleine man zit op p15. Ongeveer 2300 gram nu. Ook aan de kleine kant maar vk vind het ook niet zorgelijk! Ze denkt dat m'n lichaam gewoon wat 'moe' is omdat ik vrij snel weer zwanger ben geraakt van de 2e en deze zwangerschap is niet erg makkelijk vanwege HG. Ze schat hem met 40 weken maximaal 3100 gram als we dat halen ☺️

3 dagen geleden

Tijdens zwangerschap geen groei echo’s oid gehad maar onze zoon is op 9-11 met 36.2 wkn geboren, zijn geboortegewicht was 2455 gram. Na 2 nachtjes ziekenhuis mochten we naar huis en mede dankzij onze geweldige kraamhulp zit hij nu op 2480 gram. Hij drinkt, op de nachten na, al super goed aan de borst en ‘s nachts dan gekolfde melk uit de fles 💙 in het begin thuis wat moeite gehad met het op peil houden van z’n lichaamstemperatuur maar met hulp van wollen rompers/boxpakjes/ wollen deken gaat dat prima nu. Al met al doet hij het geweldig goed voor zo’n ukkepuk!

3 dagen geleden

Ik ben pas januari uitgerekend maar kijk soms ook even in de december groep 😊 Ik had vandaag weer controle in het ziekenhuis en de baby zit bij 31 weken op 1200 gram (p2). Ik heb er helaas geen ervaring mee en hoop alleen maar dat het groter uit gaat vallen bij de geboorte. Maar ben wel benieuwd of er hier meer dames zijn waar over inleiden begonnen wordt? want de gynaecoloog zegt dat ze mij wel bij 37/38 weken willen inleiden.

3 dagen geleden

Mijn baby is inmiddels vandaag een weekje oud en is geboren met 37 weken. Momenteel is hij rond 2200 gram en hij was vorige week nog 1934 gram met een lengte van 47 cm🥹. Ik zelf was al klein voor de zwangerschap met 53 kg voorafgaand. We maken het super goed en hij maakt in babystapjes mooie vooruitgang, hopelijk mogen we hem voor einde van de week meenemen naar huis! Ik zie langzamerhand de muren van m’n ziekenhuiskamer op me afkomen. Iedereen veel succes toegewenst en blijf vooral betrokken bij de snelcursus die je kan krijgen in het ziekenhuis indien je kleine langer moet blijven op de neonatologie !

3 dagen geleden

Hi, ik heb een medische zwangerschap en loop daarom bij de gynaecoloog en niet bij de verloskundige. Momenteel 36 weken zwanger en al 3 groeiecho’s gehad. Onze baby is ook klein, ze valt in de p10. Met 35+6 woog ze ongeveer iets boven de 2000 gram. De gynaecoloog vind dit niet zorgelijk omdat dit gewoon binnen de lijnen valt. Daarnaast waren mijn partner en ik zelf ook kleine baby’s. De gynaecoloog geeft aan dat het zorgelijk zou zijn als we al 3 grote baby’s hebben gehad en dat deze dan heel klein is maar dat is dus niet het geval. Daarnaast heb ik ook zwangerschapsdiabetes dus er was juist een kans op een te grote baby.

3 dagen geleden

Ik ben medisch ak vanwege een gastroschisis die onze baby heeft: een open buik met zijn darmpjes eruit. Daarnaast loopt de groei ook behoorlijk achter. Ik mocht al niet verder door vanwege de afwijking tot 37 weken. Maar gister te horen gekregen dat ik waarschijnlijk maandag met 35.6 al een ballonetje krijg. Vrijdag hoor ik het definitief. Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal meevaalt en zijn buik het gemiddelde ook gewoon echt flink naar beneden trekt. Maar hij zit nu op p 1 dus ik maak me wel zorgen

3 dagen geleden

Reactie op Meisb

Ik ben pas januari uitgerekend maar kijk soms ook even in de december groep ...
Morning! Ze zullen te werk gaan met een katheter om de ontsluiting in werking te zetten. Goed opletten of je baby goed zal reageren op de weeën of geen benauwdheid zal ervaren. Zolang je goed naar je lichaam en de dokters blijft luisteren komt het goed, veel succes toegewenst 🤲🏼✨

3 dagen geleden

Mijn eerste woog met 39 weken net 3000 gram en mijn tweede met 40.3 geboren ook rond de 3050 gram. Ze verwachten dat deze meid ook rond dat gewicht zal zitten en is inderdaad iets kleiner dan gemiddeld maar dat vinden ze dus niks zorgelijks.

3 dagen geleden

Mijn eerste is net voor 37 weken geboren, toen 2550 gram. Erg fijntjes, maar groeide vervolgens goed en heeft zelfs de middellijn van de curve gehaald. Nu, met 3 jaar lijkt hij op mij en is 'ie weer vrij dun, maar niks zorgwekkends. Mijn huidige kleine blijft al veel langer zitten en werd met 32 weken geschat op 2000 gram. Ik maak een gokje rond of 3000 gram of iets er boven. Niet groot, niet erg.

3 dagen geleden

Reactie op joy12345

Ik ben medisch ak vanwege een gastroschisis die onze baby heeft: een open b ...
Wat ongelofelijk spannend! Ik snap dat je je zorgen maakt! Hier ook een kleine baby (meisje) - met 35+2 ongeveer 2000g geschat en met 35+5 ongeveer 2200g. Ze schommelt een beetje tussen p4 en p8. Ik krijg nu geen groeiecho’s meer, maar ik maar me niet echt zorgen. Zometeen weer naar het ziekenhuis voor een doorbloedingsecho.

3 dagen geleden

Reactie op joy12345

Ach wat spannend. Ik duim met je mee dat het goed gaat en goed komt met jou en de kleine.

3 dagen geleden

Lief van jullie bedankt! Het is wel een beetje gek nu. Leefde toch toe naar nog twee weken: en nu is het waarschijnlijk ineens al maandag dat ik een balonnetje krijg. Ik hoop voor nu dat de grootte van de buik het gemiddelde zo erg omlaag trekt en dat hij verder gewoon wel gezond gaat zijn. Lastige is dat we alleen maar kunnen afwachten

2 dagen geleden

Reactie op joy12345

Ahh wat enorm spannend! Ik hoop met je mee en hoop dat de baby wat groter uit zal vallen. Zal hij ook snel geopereerd gaan worden? Ik duim voor je!

2 dagen geleden

Reactie op joy12345

Lief van jullie bedankt! Het is wel een beetje gek nu. Leefde toch toe naar ...
Ja dat is ook een onwennig idee en vraagt veel van je aanpassingsvermogen. Dat mag er best zijn. Ik hoop dat je genoeg tijd hebt om er nog naartoe te leven nu het sneller gaat. ------ Mijn voorspelling klopt na controle: de VK noemt mijn kleine een kuikentje met een verwacht geboortegewicht van 3000 gram. Ik laat maat 44 en 50 lekker beiden in de tas zitten.

2 dagen geleden

Reactie op Meisb

Ahh wat enorm spannend! Ik hoop met je mee en hoop dat de baby wat groter u ...
Als zijn buik groot genoeg blijkt bij de geboorte dan direct. En anders na een paar dagen tot max 10 dagen. Maar ik hoop dat het meteen kan, want daarna kunnen we hem ook pas vasthouden