33 Reacties

3 maanden geleden

Hoi hoi, ik ben ook 21 weken met zwangerschapdiabetes. Ze waren er vroeg bij, dus gebruik nu al even insuline. Waarschijnlijk moet ik ook bevallen in week 38, vanaf week 28 krijg ik elke 2 weken een groei echo, dat is wel prettig :) nu ik insuline gebruik ben ik ietsje minder moe dan daarvoor, verder niet echt kwalen, en jij?

3 maanden geleden

Hoi hoi ik ben 19 weken en 2 dagen Zwanger van een meisje en Diabetes Vanaf week 5 spuit ik al 4x per dag insuline wel veel hypo's dit x duss vaak zuiker 3 of iets hoger soms uitschieters... Hebben al 2 zoons van 11 en 15 ook daar had diabetes toen van hoge zuikers met vaak opnames ziekenhuis ( oudste zoon is geboren met 38 wk 1 dg en jongste met 37 wk en 1 dag ... ) maar Ook Met diabetes Gezonde kids ) Fijne zwangerschap Allemaal

3 maanden geleden

Reactie op 90MelanieS

Hoi hoi, ik ben ook 21 weken met zwangerschapdiabetes. Ze waren er vroeg bi ...
Ik prik nu iets meer dan eerst dus af en toe wel hoge suikers en veel last van onder rug pijn maar voor de rest gaat wel goed

3 maanden geleden

Reactie op Sabrina1997

Ik prik nu iets meer dan eerst dus af en toe wel hoge suikers en veel last ...
Fijn dat het wel goed gaat. Ik spuit nu ook 4 x op een dag. 3 x 2 EH novorapid en voor het slapen 6 eh insulatard. Het gaat aardig moet ik zeggen maar mogelijk wordt dit meer naar mate de zwangerschap vordert

3 maanden geleden

Heb zwangerschapsdiabetes masr kan het met een dieet onder controle houden, gelukkig. Bij de eerste 2 had ik het ook. Met 40+6 en 40+5 natuurlijk bevallen zonder al te grote (kleer)scheuren... Ik sta nu onder controle bij een ander ziekenhuis waarbij het protocol volgens mij is dat je met 41 sowieso wordt ingeleid. Al heb ik daar nog niemand over gehoord of gesproken. Als het aan mij ligt gebeurt dat niet, ik wil thuis bevallen net als de andere keren en zal dat tzt ook ter sprake brengen. Uit ervaring weet ik dat de verloskundige er ook zo over denk (omdat er nog geen knip gezet hoeft te worden bijvoorbeeld en alles vanzelf ging) al weet ik niet of het feit dat ik tot 16 weken niet van bewust ben geweest zwanger te zijn meespeelt in alle afwegingen hierover...

2 maanden geleden

Hoii, ik met 24 5.2 nuchtere glucose en moest dus dagcurven. Ik prik 5.1 nuchter na ontbijt of lunch 5.8 en 1 x na avondeten 6.8. Ik moet nog gebeld worden.. ben benieuwd of ik dan wel zwangerschaps diabetes heb.

2 maanden geleden

Reactie op Mamavtwee

Heb zwangerschapsdiabetes masr kan het met een dieet onder controle houden, ...
Hoihoi, mag ik weten hoe hoog jouw glucose is? Ik word pas 1ste week van september gebeld door internist..

2 maanden geleden

Reactie op geennaam01

Hoii, ik met 24 5.2 nuchtere glucose en moest dus dagcurven. Ik prik 5.1 nu ...
Als verpleegkundige vind ik deze waardes onwijs netjes. En zou ik niet denken aan diabetes

2 maanden geleden

Reactie op geennaam01

Hoii, ik met 24 5.2 nuchtere glucose en moest dus dagcurven. Ik prik 5.1 nu ...
Ligt een beetje aan de regio. Ze hanteren overal verschillende waarden . Prik je 1 of 2 uur na de maaltijd? In mijn regio zou dit goed zijn.

2 maanden geleden

Reactie op geennaam01

Hoihoi, mag ik weten hoe hoog jouw glucose is? Ik word pas 1ste week van se ...
Ik zal als ik eraan denk vanavond even een foto maken. Heb afgelopen 2 weken dag curves geprikt waarbij ik het diner niet echt mee hoefte te nemen. Dus prikken op: Nuchter 2u na ontbijt 2u na lunch. Alvast gezegd hebbende dat ik ook een beetje uitgeprobeerd heb waar ik wel en niet op reageer.. Gisteren vond de verloskundige het ook prima en moet over een maandje nog een een paar dagen opnieuw dagcurve prikken of het hetzelfde blijft.

2 maanden geleden

Eerste week

2 maanden geleden

2e week. Was dus wel vakantie en even uitproberen waar ik op reageer. Verloskundige vond dit prima

2 maanden geleden

Reactie op M_1986

Ligt een beetje aan de regio. Ze hanteren overal verschillende waarden . Pr ...
1.5.uur ik doe hou starttijd van het eten aan niet wanneer klaar ben weet niet of ik het goed doe hoor haha

2 maanden geleden

Reactie op Mamavtwee

Eerste week
Dit lijkt me toch heel goed??

2 maanden geleden

Reactie op Mamavtwee

2e week. Was dus wel vakantie en even uitproberen waar ik op reageer. Verl ...
Ja dit is gewoon goed. Hoefde jij avondeten niet te doen? Ik hoef maar 2 x in de week

2 maanden geleden

Reactie op geennaam01

1.5.uur ik doe hou starttijd van het eten aan niet wanneer klaar ben weet n ...
Dat is overal anders Het is hier 1 uur na de maaltijd max 7.8. Dus timer zetten na de laatste hap. Op 2 uur na de maaltijd max 6.7. Ook na de laatste hap.

2 maanden geleden

Reactie op geennaam01

Ja dit is gewoon goed. Hoefde jij avondeten niet te doen? Ik hoef maar 2 x ...
Nee, ik moest dus 3x prikken. Nuchter. 2u na ontbijt en 2u na lunch. Hoeveel tijd na eten heeft ook invloed op hoe hoog je waarden zijn dus daarom kunt het misschien bij iedereen ook wat anders. Ze hadden mij niet gezegd hoeveel dagen ik moest prikken. Ik heb het uit eigen initiatief zo vaak gedaan juist om te kijken hoe mijn lichaam reageert op verschillende voeding. 1 flinke uitschieter maar toen had ik ook een half wit stokbrood op.. dat niet meer doen dus, haha. Over een maandje 2 dagen prikken om te checken of het prima blijft.

2 maanden geleden

Ik heb nu verschillende vingers geprobeerd omdat iemand dat tegen mij zei en heb alles achter elkaar geprikt 3 x verschillende vinger en 3 x hele andere metingen.....

2 maanden geleden

Reactie op geennaam01

Ik heb nu verschillende vingers geprobeerd omdat iemand dat tegen mij zei e ...
Druk je het bloed eruit? In principe moet je dat niet doen. Wellicht ligt het daar aan

2 maanden geleden

Reactie op geennaam01

Ik heb nu verschillende vingers geprobeerd omdat iemand dat tegen mij zei e ...
Klopt hoor, zit sowieso een behoorlijke foutmarge op.