522 Reacties
7 maanden geleden
Vanavond een pretecho gehad. Ergens rond de 6 weken. Heeel pril met net een kloppend hartje
Mijn baarmoeder ligt gekanteld dus lastig in beeld te krijgen. Zij kon het wel zien dus prima 😅
Kon niet meer wachten tot de 1e echo bij de verloskundige dus een pretecho 1,5e week eerder gedaan🙈
7 maanden geleden
Reactie op M-Anne
Zeker te begrijpen. Zelf wel via het ziekenhuis zwanger geworden na 15 rond ...
Jeetje, begrijp hem voor jou ook helemaal. Die eerste weken zijn ook gewoon heel onzeker en dus ook spannend. We moeten het maar over ons heen laten komen, en blijven hopen op het beste. Succes met (af)wachten!
7 maanden geleden
Reactie op rjv1997
Vanavond een pretecho gehad. Ergens rond de 6 weken. Heeel pril met net een ...
Wat fijn! Gefeliciteerd 🥳
7 maanden geleden
Reactie op RunDisney
Ik heb mijn eerste emo-huilbui van deze zwangerschap er ook alweer op zitte ...
Haha ja hier ook inderdaad, mijn emoties gaan heen en weer. Heb ik anders echt niet last van😅
7 maanden geleden
Reactie op RunDisney
Ik heb mijn eerste emo-huilbui van deze zwangerschap er ook alweer op zitte ...
Gisteren had ik mijn eerste echo met 6+3 ma ben nu 6+1 hebben me wat terug gezet.
Eenmaal buiten kwamen de tranen me vriend lachte me uit heb jij je tranen in gehouden😂
Gelukkig zat het goed en mag 3 mei terug weer
7 maanden geleden
Hoi allemaal! Leuk deze groep :) Ik ben 34 jaar en ik heb nog geen kinderen. In mijn vorige cyclus ben ik heel kort zwanger geweest, dat is in de vierde zwangerschapsweek opgehouden. Ik ben nu bijna 7 weken, ik heb het tot nu wel heel erg spannend gevonden, ook omdat ik veel krampen heb gehad. 30 april staat een eerste echo, dan weet ik met meer zekerheid de uitgerekende datum. Nu staat die op 11 december. Ik woon in Rotterdam met mijn partner en hond. Het was vanwege mijn hond dat ik een test heb gedaan, die klom ineens op mijn schoot (golden retriever) toen ik ‘s ochtends naar de wc ging en hij begon erg te trillen. Die test was positief. Een paar dagen daarvoor had ik een negatieve early test en icm alle krampen dacht ik toen dat ik ongesteld moest worden en heb ik nog twee finimal genomen. Achteraf was ik toen al wel zwanger en over die finimal kan ik me erg schuldig voelen. Herkennen jullie dat misschien? Dat je iets gegeten/ gedronken hebt wat je beter niet kunt doen als je zwanger bent?
7 maanden geleden
Reactie op Lauraelisabeth2024
Hoi allemaal! Leuk deze groep :) Ik ben 34 jaar en ik heb nog geen kinderen ...
Door de IUI ben ik altijd erg bewust geweest van de fase waarin de cyclus zich bevond, maar ik heb veel verhalen gehoord waarin er bv nog een goed feestje vol alcohol os geweest en er toch een zwangerschap bleek. In de eerste weken (weet even niet meer exact tot wanneer) zot de embryo in een vruchtzakje en nog niet gekoppeld al jou en de placenta (die is zich nog aan het maken). Voeding komt dan nog uit het vruchtzakje.
Voel je echt niet schuldig, je hebt gehandeld naar jouw kennis en weten van dat moment. En voor zover ik weet is 1x een 'misser' in het toeging niet meteen het einde.
Gefeliciteerd 🤩
7 maanden geleden
Reactie op M-Anne
Door de IUI ben ik altijd erg bewust geweest van de fase waarin de cyclus z ...
Dank je 💛 jij ook van harte!! 🥳
7 maanden geleden
Reactie op Naomiplomie
Hoi allemaal!
Ik ben Naomi, 30 jaar oud en 11.5 jaar samen met mijn vrien ...
Herkenbaar hoor! Een keer eerder een zwangerschap verloren (heel vroeg al hoor, in de vierde week) waardoor het gevoelsmatig iets minder onbevangen is. Voor mijn partner en ik voelt het (daarom) ook nog niet helemaal ‘echt’. Toch probeer ik er ook steeds meer bewust van te genieten, omdat het anders ook jammer is dat je dat dan een aantal weken niet toelaat. Ik heb 30 april de eerste echo, jij denk ik ook rond die tijd? Hopelijk is alles gewoon helemaal goed! Van harte! 🥳
7 maanden geleden
Eerste echo is een feit🥳 de kleine is goed opweg om rond deze tijd geboren te worden. ❤️💙
7 maanden geleden
Hoi Hoi,
Hier ook 12 dec uitgerekend.
Afgelopen dec een MA gehad met 10 weken. Wat heel speciaal is dat we toen 12 dec te horen gekregen dat het hartje was gestopt met kloppen.
Na een lange nasleep en uiteindelijk curretage nu weer terug zwanger.
Wij zijn zwanger geworden via een pgt traject.
We hebben al 1 dochter van 3 die helaas meervoudig gehandicapt is.
Dit wiste wij niet tijdens de zwangerschap en mijn dochter is ook gezond geboren.
Helaas na 3 maanden ging het mis.
Heel spannend of het dit keer allemaal goed mag gaan.
7 maanden geleden
Hi allemaal,
Allereerst gefeliciteerd allemaal met de zwangerschap ❤️
Ik ben 30 jaar en 6+5 weken zwanger van ons eerste kindje. Vorig jaar juni een miskraam gehad bij 6 weken na een jaar proberen. Hierna duurde het weer 8 maanden voor deze zwanger. Erg spannend dus allemaal. Wij stonden aan de start van een IUI traject maar gelukkig toch op de valreep spontaan zwanger geworden, zo blij mee.
Vandaag hadden wij de eerste echo bij de gynaecoloog en deze zag er heel goed uit. Klein garnaaltje zichtbaar met een mooi kloppend hartje😍😍 de spanning zal nog wel even blijven maar toch een beetje gerustgesteld.
11 december is mijn uitgerekende datum volgens de app❤️
7 maanden geleden
Reactie op rjv1997
Ik ben met Pasen een weekend weggeweest. Gerookt, elke avond een paar glaze ...
Bij mij eigenlijk hetzelfde. Wij dachten nog 1 weekend genieten met vrienden voor wij het traject zouden starten. Vriend en ik werden beide 30. Gerookt, gedronken, rood vlees en rauwe vis gegeten. 2 dagen later toch positieve test onverwachts in handen. Daarna natuurlijk overal netjes aangehouden en vandaag een hele mooie echo gehad.
7 maanden geleden
Hallo allemaal!
Ik ben denk ik 15 december uitgerekend!
Op 8 april zou ik ongesteld moeten worden (op basis van 28 dagen maar vorige cyclus was 35? Daarvoor aan de pil). Dat werd ik niet.. op 11 april een early test gedaan: negatief.
Op 13 april wezen uit eten: wijntjes gedronken, carpaccio en biefstuk gegeten. En toen werd ik nog steeds niet ongesteld.
15 april getest: positief.
Voelde me even schuldig over het etentje, maar dat is nu zakkende….
Wél enorm zenuwachtig omdat wij over 4 weken gaan trouwen en ik hoop dat mijn buik dan nog niet groeiende is want dan gaat mijn jurk niet meer passen.
We hebben 30 april de eerste echo, super spannend!
7 maanden geleden
Reactie op Silo91
Gefeliciteerd!
Ook eerste kind toevallig? 😋
Ja ook het eerste kindje!