523 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op BrittLoulou

Wij hebben het gelijk met alle familie en vrienden gedeeld. Snap echt niks ...
Ik vind t zelf niet fijn als, stel dat het misgaat, daarna de familie eigenlijk met ons ook in spanning zit wanneer het daarna weer "raak" is. Ik merk dat ik het "proberen" voor een kindje mentaal best zwaar vind en het idee dat anderen daarvan op de hoogte zijn legt daar nog weer extra druk op voor mezelf. Dus voor nu houden we het de eerste weken geheim. Maar wie weet, stel dat t wel misgaat, heb ik misschien wel heel veel behoefte om dat dan direct daarna te delen. Dat kan. Voor nu voelt nog even geheim houden voor ons/mij goed.

6 maanden geleden

Reactie op RunDisney

Ik vind t zelf niet fijn als, stel dat het misgaat, daarna de familie eigen ...
Heel herkenbaar. Ik vertel het om die reden daarom liever niet aan onze ouders omdat ik anders veel druk ervaar 😅 die ervaar ik nu al zonder dat ze weten dat we aan het proberen zijn. Broers en zussen en goede vrienden zou ik juist wel weer eerder vertellen omdat ik van daaruit geen druk ervaar. Zo weten mijn broer en schoonzus het op dit moment al wel.

6 maanden geleden

Sinds een week ben ik heel de dag door misselijk. Ook blaast mijn buik zich gedurende de dag steeds verder op, totdat ik op t punt kom dat ik echt de knoop van mn broek los moet doen. Pittig wel weer, t eerste trimester. Gelukkig tel ik wel steeds verder af naar de vitaliteitsecho.

6 maanden geleden

Reactie op BrittLoulou

Wij hebben het gelijk met alle familie en vrienden gedeeld. Snap echt niks ...
Dat is voor iedereen natuurlijk een persoonlijke afweging. Wij willen eerst graag de eerste echo afwachten, als het misgaat kunnen we het alsnog delen. Dit is inderdaad een bijzondere periode, voor ons ook juist omdat de zwangerschap nog even “van ons tweetjes” is.

6 maanden geleden

Hoihoi Ik ben 28 jaar en woon in Arnhem, we hebben een dochtertje van 2.5 jaar . Van de week de eerste echo gehad, met berekeningen zou ik nu 8 weken zwanger moeten zijn maar mijn cyclus was nog anders door een miskraam. Ik ben nu 7 weken en uitgerekend op 15 december. Ben zo opgelucht dat we een kloppend hartje hebben mogen zien ❤️ Word wel gek van die misselijkheid de hele dag 😥

6 maanden geleden

Hoi! Ik heb 28 jaar en woon in de omgeving van Gouda samen met mijn vriend. We zijn uitgerekend op 15 december. De dag dat mijn partner, zijn tweelingzus en zijn moeder ook jarig zijn. Het lijkt wel een vloek haha! We zijn nog heel erg voorzichtig met alles en ik ben ook nog niet heel erg bezig met de toekomst omdat de eerste 8 weken gewoon zo spannend zijn en ik niet teleurgesteld wil worden. Mijn partner, de verloskundige en mijn vaste internist weten het, voor de rest heb ik het niemand verteld. Ik kan niet wachten tot het 8 mei is en wij dan weten of het goed zit. Ik heb ook wel zin om het mijn ouders te vertellen en vooral te zien wat de reactie zou zijn.

6 maanden geleden

Hoi! Ik heb zojuist een echo gehad voor de eerste keer dus eerste kindje en eerste echo. Daarop was wel een kloppend hartje te zien, maar in plaats van 7 weken + 6 zoals verwacht lijkt het kindje op 6 weken + 2 te zitten qua groei en ook het tempo van de hartslag. Volgende week heb ik weer een nieuwe echo om te kijken of het dan goed groeit. Dus heel spannend.

6 maanden geleden

Oohh meiden het was even spannend, vanaf woensdag had ik wat lichtroze bloedverlies en dat was vanmorgen ineens helderrood. Na een belletje naar VK mocht ik daar zojuist langskomen en hebben we gelukkig een kloppend hartje gezien 🥰

6 maanden geleden

Reactie op 92zuideezee

Hoi! Ik heb zojuist een echo gehad voor de eerste keer dus eerste kindje en ...
Spannend, ik duim voor je voor goed nieuws!

6 maanden geleden

Reactie op sabdebab

Oohh meiden het was even spannend, vanaf woensdag had ik wat lichtroze bloe ...
Fijn dat je gerustgesteld bent na het bloedverlies!

6 maanden geleden

Reactie op sabdebab

Oohh meiden het was even spannend, vanaf woensdag had ik wat lichtroze bloe ...
Aaah wat een opluchting is dat dan! Wat fijn

6 maanden geleden

Gisteren de eerste echo bij de verloskundige gehad. Ik zou 7+2 zijn maar ze mat 6+5. Dit vind ik dan wel weer spannend.. Verder een goed kloppend hartje ☺️ 27 mei de termijn echo maar mag tussendoor nog komen omdat het eerder met 9 weken is misgegaan.

6 maanden geleden

Ik had vandaag ook een echo. Kloppend hartje en het is er één. Ipv 7+5 kwam ze uit op 8+1. Daarmee hoor ik qua uitgerekende datum dan opeens net niet meer in het topic . Maar ik blijf hier nog even tot de definitieve datum bij de termijnecho;)

6 maanden geleden

Reactie op RunDisney

Ik had vandaag ook een echo. Kloppend hartje en het is er één. Ipv 7+5 kwam ...
Wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien 🥰 ik ben juist een weekje terug gezet dus hoor eigenlijk ook niet hier, maar wacht ook even op de definitieve uitrekendatum 😊

6 maanden geleden

Omdat ik 1 dag korter zwanger ben dan ik dacht en nu op 10 december kom ook even hier - na mijn windei-miskraam in september vandaag een kloppend hartje met 8+0 💗

6 maanden geleden

Hoi allemaal! Allereerst iedereen gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Zelf ben ik 28 jaar en nu 7+3 zwanger van onze eerste. We hebben er iets meer dan een jaar over gedaan om zwanger te worden, zaten zelfs al bij de huisarts toen nog niet wetende dat ik al stiekem zwanger was 🤭 De eerste echo staat op 6 mei gepland, spannend! Het voelt nog wel onwerkelijk, zeker de eerste weken had ik ook helemaal geen klachten naast gevoelige borsten en vermoeidheid. Deze klachten lijken echt veel op de klachten die ik normaal al tijdens en voor mijn menstruatie heb. Sinds een week nu ook wel last van misselijkheid en overgeven helaas, maar het is voor een goed doel! We hebben het meteen onze ouders verteld en 2 hele goede vrienden (waarvan 1 een verloskundige is dus dat is handig 😊). Sinds kort hebben we het nu ook 2 andere vrienden verteld en weten enkele collega’s het op mijn werk (met name vanwege de mogelijke kwaaltjes). De rest van de familie willen we het graag op mijn verjaardag vertellen, dan ben ik 11 weken en hebben we de eerste echo al in handen. Zelf vind ik het heel spannend. Eerder ook nog nooit een positieve test gehad dus eigenlijk wil je het pas geloven als je een hartje hebt horen kloppen. Maar alles in mijn lichaam laat mij toch echt weten dat ik zwanger ben! Groetjes, Lysanne

6 maanden geleden

Reactie op Stermama

Hoi! Ik heb 28 jaar en woon in de omgeving van Gouda samen met mijn vriend. ...
Hi! Wat leuk! Iemand met dezelfde planning als ik! Ik heb recent een huis gekocht in Gouda, mezelf uitgerekend op 15 december en ook ik heb 8 mei een eerste echo. Als ik een beetje deze app door lees kan het nog alle kanten op met de uiteindelijke data. Maar toch geinig. Voor nu fingers crossed!!

6 maanden geleden

Hoi ik ben 41 jaar en uitgerekend 16 dec. Maar kan nog wat schelen natuurlijk. Ik hoop dat alles goed mag blijven gaan. Wij zijn gezegend met 4 kinderen. Oudste 22 jaar. Jongste 15 maanden. Wij wonen sinds december in spanje. En krijgen de 1ste echo pas met bijna 13 weken.

6 maanden geleden

Hooi! Ben nikita, 29 en zwanger van mn eerste kindje. We hebben vandaag de 1e echo gehad en er was een kloppend hartje. De verloskundige zei dat alles er goed uit zag. Ze heeft me nu voorlopig op 7 dec gezet. Ik had gehoopt wat geruster te zijn met het kloppende hartje maar nu toch gelijk weer spannend voor de volgende echo!

6 maanden geleden

Ik ben Amy 20 Jaar oud en alleenstaande moeder van mijn dochtertje van 1 jaar ik ben uitgerekend op 10 december ben nu 8+2 volgens de verloskundige gisteren eerste echo gehad tweede echo op 14 mei 🥰 woon in bergen op zoom