1227 Reacties

5 maanden geleden

Hier 9+3 zwanger van 2e kindje maar vergeten jullie ook wel eens dat je zwanger bent! Ik vind het echt heeeeel anders als bij de eerste, nu denk ik afentoe echt Ohja ik ben zwanger ..😅

5 maanden geleden

Reactie op Shiloh

Ja helemaal met je eens. Het is weer vertrouwen opbouwen op je eigen lichaa ...
Inderdaad, heel fijn deze groep🩷. Wij hebben morgen de echo. Vandaag 10 weken en daarna gelijk bellen voor de NIPT. Ben echt zenuwachtig voor morgen. Vorige echo zag het er goed uit maar ben toch zenuwachtig hihi

5 maanden geleden

Reactie op giraffie

Hier 9+3 zwanger van 2e kindje maar vergeten jullie ook wel eens dat je zwa ...
Precies dit!!!

5 maanden geleden

Reactie op Shiloh

Hi Jazeker dat ik dat ook heb. Ik wil mij niet hechten aan het idee.. maa ...
Ja, jullie hebben helemaal gelijk! Bedankt voor jullie lieve woorden! ❤️ @mommylovecheese ook super fijn dat jullie gynaecoloog zei dat het een blijvertje is! Dat is gelijk een fijne geruststelling.

5 maanden geleden

Reactie op giraffie

Hier 9+3 zwanger van 2e kindje maar vergeten jullie ook wel eens dat je zwa ...
Ik vergeet het constant 😂😂😂😅

5 maanden geleden

Morgen mag ik eindelijk naar de verloskundigen voor intake. Nu 10 weekjes zwanger. Ik hoop dat ze tussendoor een echo kunnen maken, want het is alweer sinds 8 mei geleden dat we een echo hebben gehad. (In het ziekenhuis) De volgende echo is eigenlijk pas 7 juni. Maar wil gewoon weten of het nog goed zit.

5 maanden geleden

Reactie op Shiloh

Hi! Mijn man wil ook wachten😪 ik wacht dan gerust mee... is ergens ook we ...
Hi ik heb een uterus bicornis unicollis dat wil zeggen een hartvormige baarmoeder met een schot dat mijn baarmoeder bijna in tweeën splitst. Ik heb volgens dokters in nl 1 baarmoederhals maar in de VS zeiden ze twee nou ja doet er niet zoveel toe. Het houd in dat ik meer risico op een vroeggeboorte heb en stuitligging. Mijn zoon heb ik volledig voldragen in de linkerhorn zoals ze dat noemen. Wel keizersnede ivm stuit. Ga er vanuit dat dit kindje ook niet kan draaien en dus weer keizersnede. Verder krijg ik dus extra controle op baarmoederhals lengte en groei echo’s als het goed is dat wordt nog besproken. Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt hoor maar medische molen is gewoon niet fijn. Tja als je nog meer wil weten kan je beter een pb sturen maar het is wat het is. Aangeboren afwijking.

5 maanden geleden

Reactie op Shiloh

Hi, Gisteren voor het eerst naar de gynaecoloog geweest (doorgestuurd vanu ...
Waarom moest je naar de verloskundige? Fijn dat je lekker lang hebt mogen kijken! Ik ben ook 26 december uitgerekend 😝 Wij hebben het aan onze ouders verteld met ongeveer 5 weken al en vandaag aan mijn oma. Morgen wil ik het een vriendin vertellen en verder wachten we nog tot 12 weken. Ik heb 5 juni de termijnecho, ben heel benieuwd. We hebben in de tussentijd wel 2 pretecho’s gedaan, omdat we het veeeel te lang vonden duren tot we de kleine weer konden zien😂

5 maanden geleden

Reactie op Saarrr93

Waarom moest je naar de verloskundige? Fijn dat je lekker lang hebt mogen k ...
Wij lopen nu bij de gynaecoloog omdat onze zoon doodgeboren is in Januari met bijna 32 weken. Ze willen nu de zwangerschap dichtbij monitoren en kans op vroeg geboorte zo klein mogelijk houden. Wij hebben 4 juni onze volgende afpraak! Ik hoop dat we dan weer kunnen kijken🥰 eindelijk her hartje horen❤️💜 Leuk die pretecho's.... ik hoop deze zwangerschap ook eentje te kunnen doen 🥰

5 maanden geleden

Reactie op Mommylovescheese

Hi ik heb een uterus bicornis unicollis dat wil zeggen een hartvormige baar ...
Oh wat bijzonder en ook gelijk heel interessant. Ik ben blij dat ondanks alles je wel een voldragen zwangerschap hebt gehad...en we gaan weer voor nog 1tje❤️ Id er een groot verschil tussen de VS en hier kwa zwangerschap/bevalling/kraamzorg etc? Die je nu al merkt dan? Nee hoor dank je wel voor je uitleg.... is mijn zorghoofd..altijd geïnteresseerd in het menselijk lichaam🥰

5 maanden geleden

Reactie op Shiloh

Oh wat bijzonder en ook gelijk heel interessant. Ik ben blij dat ondanks a ...
Ja verschil is er zeker. In de VS ga je bijna altijd naar een gynaecoloog en niet een verloskundige. Kraamzorg bestaat niet 😅. Verder werd elke keer mijn urine getest, bloeddruk gemeten en gewicht. Hier alleen de bloeddruk en naar je gewicht gevraagd maar verder niets. Nipt etc is hetzelfde. Alleen verplicht ook diabetes test ook als je bloed goed is haha….gewoon wat meer testjes volgens mij. Verder hadden ze waar ik woonde een speciaal ziekenhuis voor vrouwen. Na de bevalling blijven de meeste vrouwen 1 nacht en dan naar huis. Keizersnede was wel gelukkig 5 dagen in het ziekenhuis en daarna alles dus zelf doen met mijn man. Ging ook prima hoor. Ik weet niet beter 😅

5 maanden geleden

Reactie op Sharon99

Hoi allemaal mijn symptomen zijn erg afgenomen word daar wel een beetje ong ...
Hier ook ! Was steeds onwijs misselijk en nu gaat het wel. Ook viel ik elke avond om half 8 al in slaap op de bank nu kan ik gewoon weer opblijven. Voelt inderdaad onzeker. Moet nog 10 dagen wachten op de echo vind het heel spannend of het wel goed zit

5 maanden geleden

Lieve mede (aanstaande) mama's, ik ben een beetje bezorgd. De afgelopen dagen ben ik zelf nogal regelmatig verdrietig door een aantal dingetjes. Iedere keer als ik dan moet huilen voel ik me weer schuldig tegenover het kleintje in mn buik, want wat als die er iets van mee krijgt. Dit maakt me juist weer extra verdrietig. Kan het kwaad denken jullie?

5 maanden geleden

Reactie op Dani24

Lieve mede (aanstaande) mama's, ik ben een beetje bezorgd. De afgelopen dag ...
Je verdrietige/gestreste momenten zijn voornamelijk zeer vervelend voor jezelf. Onze kleine baby's (zeker in deze stadium) zijn nog een beetje beschermt. Maar ja, ze krijgen alles mee. Als we blij zijn, verdrietig zijn, gestrest zijn, bang zijn en/of boos zijn. Iedereen heeft zulke gevoelens en is het dus ook niet schadelijk voor onze kindjes (mits je in oorloggebieden woont en in constante stress leeft) dan had ik gelezen dat het kan leiden tot lage geboortegewicht of vroeggeboorte.... Maar lieve Dani, maak je geen zorgen. Verdriet is soms normaal! We hebben dat allemaal. Probeer wel goed voor jezelf te zorgen. Wellicht kan je met iemand praten? Of je gevoelens opschrijven? Denk maar zo: mama blij, baby blij💜 Veel liefs!

5 maanden geleden

Vandaag de 10 weken bereikt!!!💜 Over +- 30 weken hebben we allemaal een baby vast!!😱 dat klinkt zooooo bijzonder en heeeeel erg dichtbij! 🥰 Wilde dit even melden hahaha fijne dag verder iedereen

5 maanden geleden

Reactie op Shiloh

Vandaag de 10 weken bereikt!!!💜 Over +- 30 weken hebben we allemaal een b ...
Ja echt zoooo bijzonder. Wij hebben zo een echo staan en ben zooo zenuwachtig gewoon fijn om te horen of alles goed is. Heb net een overlijden in de familie dus afgelopen week was heel emotioneel en dubbel tegelijk

5 maanden geleden

Reactie op mw10

Ja echt zoooo bijzonder. Wij hebben zo een echo staan en ben zooo zenuwacht ...
Dan is het dubbel zo fijn om even mooi nieuws te krijgen en je klein mensje te zien!💜 Heel veel plezier voor straks (En gecondoleerd uiteraard)

5 maanden geleden

Reactie op Shiloh

Dan is het dubbel zo fijn om even mooi nieuws te krijgen en je klein mensje ...
Ja inderdaad! Super lief en attent je berichtje! Dankjewel dat wij allemaal maar een mooie zwangerschap en bevalling tegemoet gaan💙🩵💜🩷

5 maanden geleden

Reactie op Dani24

Liever Dani, Dit is voor mij herkenbaar. Er gebeuren nu allemaal situaties waar ik verdrietig en boos van wordt, vervolgens voel ik me schuldig dat m’n kindje dit allemaal voelt. Ik heb dit aangegeven en kan maandag naar de pop-poli, weet niet of het echt al nodig is, maar beter te vroeg dan te laat om hulp vragen. Voor mij helpt het in de verdrietige momenten om de positieve dingen die gebeuren op te schrijven.

5 maanden geleden

Reactie op Dani24

Ik herken dit ook. Heb zelfs vanochtend ook huilend op kantoor gezeten bij mijn twee leidinggevende. Ze zullen wel denken, maar waren wel begripvol. Moest denk ik even mij ei kwijt. Nu voel ik me tot nu weer wat beter. Ik weet niet of het kwaad kan, maar mss kan je contact opnemen met de verloskundigen? En eventueel vragen voor pop poli of hoe het precies heet.