584 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op EvavanMulken

Hoe is het met jullie? Welke kwaaltjes ervaren jullie al? Bij mij valt het ...
Hier met 9.3 plots misselijker dan in week 8. Heerlijke dutjes, warriger ben ik ook. En dan die cravings ineens. Dat vind ik wel wennen hoor. Ik heb mijn volgende echo pas met 11.5 week, door alle vakantiedagen. Voelt wat ver weg sinds de 1e in week 7. Hoe is dat bij jullie?

4 maanden geleden

Reactie op EvavanMulken

Hoe is het met jullie? Welke kwaaltjes ervaren jullie al? Bij mij valt het ...
Bij mij valt het gelukkig ook erg mee! Ook heel vermoeid dat wel misselijkheid bijna niet nog gelukkig wel erg last van hormonen 😂🤦🏼‍♀️

4 maanden geleden

Reactie op Byebyebirdie87

Hier met 9.3 plots misselijker dan in week 8. Heerlijke dutjes, warriger be ...
Gelukkig heb ik dat niet.. heb nu al 2 echo’s gehad en de 3e volgde week al! Zo leuk om te zien hoe snel het allemaal groeit 🥰

4 maanden geleden

Reactie op Byebyebirdie87

Hier met 9.3 plots misselijker dan in week 8. Heerlijke dutjes, warriger be ...
Ja dat snap ik dat je dat lang vind, spannend hè??! Hier was ik 2 weken echt beroerd/overgeven/zuurbranden/moe. En nu ineens 3 dagen niet meer. Maar als ik te lang iets niet eet dan word ik helemaal naar en hoofdpijn. Ik heb al 2 goede echo's gehad ben vandaag 8.4 ..

4 maanden geleden

Reactie op VeroniqueJ

Ja dat snap ik dat je dat lang vind, spannend hè??! Hier was ik 2 weken ech ...
Ik had dit ook! Mijn eerste echo met 6.5 en ik hoop dat dat ik dan afgelopen vrijdag tijdens de intake (met 8.3) weer een echo zou hebben maar helaas was er toen geen echoscopiste aanwezig. Nu mag ik vrijdag langskomen (met 9.3) en daarna zit er steeds maar 1.5 week tussen tot termijnecho en 13 weken echo dus dat scheelt wel! Vind t ook lang duren maar tel nu af naar vrijdag

4 maanden geleden

Hebben jullie al besloten welke tests jullie gaan laten doen? 13 weken echo, nipt met of zonder nevenbevindingen? En waarom?

4 maanden geleden

Hier redelijke hoeveelheid klachten klachten. Sommige dagen hele dag misselijk met ook overgeven en andere dagen amper klachten. Wel erg vermoeiend en soms stemmingswisselingen. Eerste echo was 26 april en nu wachten op tweede echo op 21 mei. Wel weer erg lang wachten inderdaad.. ze konden met de eerste echo nog niet super goed schatten hoeveel dagen ik zwanger ben, maar volgens de cyclus 9+3 😊

4 maanden geleden

Reactie op Gaby95

Hebben jullie al besloten welke tests jullie gaan laten doen? 13 weken echo ...
Ik ga sowieso alles doen. Ik twijfelde alleen nog over de nevenbevindingen. Vorige keer wel gedaan, maar hoorde toen ook dat ze alle afwijkingen gingen delen omdat het nog in de onderzoeksfase zat. Dat betekent dat je bijvoorbeeld ook te horen kon krijgen dat je een bepaalde dna afwijking had zonder dat ze wisten of deze dan ook bij het kind voorkwam en wat voor implicaties dat zou hebben. Hierdoor kwam je dan gelijk in de medische molen terecht met soms heel veel onduidelijkheid. Mijn verloskundige vertelde me dat dit nu anders is. Nipt is nu niet meer in de onderzoeksfase en nevenbevindingen die nu gedeeld worden zijn echt duidelijke vermoedens op een ernstige afwijking. Alle ruis waar ik me dus voorheen zorgen over maakte, is nu niet meer in beeld. Om deze reden heb ik besloten om toch ook weer met nevenbevindingen te testen.

4 maanden geleden

Reactie op E0603

Ik ga sowieso alles doen. Ik twijfelde alleen nog over de nevenbevindingen. ...
Bedankt voor de heldere uitleg! Wij zitten er inderdaad ook aan te denken om alles te onderzoeken.

4 maanden geleden

Reactie op Byebyebirdie87

Hier met 9.3 plots misselijker dan in week 8. Heerlijke dutjes, warriger be ...
Ah heel herkenbaar! Mijn eerste echo was ook jn week 7 en ik heb echo 2 ook met 11,5 week. Ik moet zeggen dat ik er wel vertrouwen in heb dat het goed zit.. Maar je baby zien wil je het liefst eerder dan later natuurlijk.

4 maanden geleden

Reactie op Gaby95

Hebben jullie al besloten welke tests jullie gaan laten doen? 13 weken echo ...
We hebben de afgelopen jaren best wat meegemaakt, o.a. dat onze jongste is geboren met een open ruggetje en ik zelf borstkanker heb gehad. Dit heeft ons geleerd hoe sterk we zijn en dat we met tegenslagen om kunnen gaan, maar niet met onzekerheid. Als ons kindje niet gezond ter wereld komt, dan zullen we het wel redden. Maar om nu weken of maanden in onzekerheid te zitten omdat er misschien eventueel iets mis kan zijn, dat trek ik niet.. Wij houden het daarom bij de gewone controle echo’s en dan zien we wel.

4 maanden geleden

Oh wat duurt het lang om te wachten, maar gister gelukkig een goede echo gehad. Nu uitgerekend op 8 december

4 maanden geleden

22 mei de termijnecho. 30 april hadden we een kloppend hartje en de geschatte termijn was correct, maar ik merk dat ik het toch nog steeds spannend vind (hiervoor miskraam gehad). Ik heb relatief weinig symptomen en hoop dat alles helemaal goed blijft gaan 💗 meer hier die dit zo sterk voelen? Zal blij zijn als het eerste trimester achter de rug is en ik nog meer kan gaan vertrouwen 🫠

4 maanden geleden

Reactie op stelk

22 mei de termijnecho. 30 april hadden we een kloppend hartje en de geschat ...
Ik heb nooit een miskraam gehad, 2 voldragen zwangerschappen, heb al 2 goede echo’s achter de rug en vind het ook onwijs spannend! Ik vrees dat dit redelijk normaal is ;)

4 maanden geleden

Reactie op Marinka1985

Ik heb nooit een miskraam gehad, 2 voldragen zwangerschappen, heb al 2 goed ...
Je hebt gelijk! We kunnen ook niet veel meer doen dan afwachten en positief proberen te blijven:)

4 maanden geleden

Reactie op stelk

Je hebt gelijk! We kunnen ook niet veel meer doen dan afwachten en positief ...
Ja maar dat is soms best lastig met alle heftige verhalen die hier langskomen hè?

4 maanden geleden

Reactie op stelk

22 mei de termijnecho. 30 april hadden we een kloppend hartje en de geschat ...
Hier hetzelfde, ik leef naar die termijnecho (20 mei). Als dan alles goed zit is dat een pak van mn hart en kan ik echt relaxen. Hoop ik 🙃 Afgelopen 2 weken had ik best wat kwaaltjes. Voelde me vooral erg brak, geen zin in eten en ook een griep tussendoor. Nu in week 10 voel ik me weer normaal met enkel heel soms een kleine vlaag misselijkheid. Maar moeheid blijft nog wel, al is het stukken minder. In week 5/6 had ik vreselijk pijnlijke en opgezette borsten. Kon ze niet aanraken. Maar sindsdien is dat totaal weg, dat baart me wel een beetje zorgen. 🤔 Maar goed, met 8+1 een goede echo met kloppend hartje gehad en nu over anderhalve week de termijnecho. Spannend allemaal.

4 maanden geleden

Hoi hoi, ik heb zaterdag de termijn echo. Ik zou dan 11 weken zijn volgens mijn eigen berekening. Elke x word ik 3 dagen terug gezet, maar zaterdag weten we t met 99% zeker. Het zal tussen 7/10 december zijn 🥰🩷💙 Bij mijn zoon bevallen op 38,2 weken dus stiekem hoop ik op een november kindje 🙈😅

4 maanden geleden

Ja herkenbaar! Ik heb donderdag mijn termijnecho, heel veel zin om onze baby weer te zien en tegelijkertijd spannend!

4 maanden geleden

Reactie op Soof14

Ja herkenbaar! Ik heb donderdag mijn termijnecho, heel veel zin om onze bab ...
Wat leuk! Ik ook a.s. donderdag de termijn echo. Ik vind het ook spannend, toch weer een bevestiging dat alles goed is 🍀🙏🏻 ben echt benieuwd hoe de ontwikkeling is ten opzichte van de eerste echo 😁