585 Reacties

3 maanden geleden

Hier ook 6 december uitgerekend! Afgelopen donderdag een goede uitslag van de nipt gekregen! 馃グ Zwanger van tweede kindje. Heb al een peuter(puber) rondlopen die in augustus 3 wordt. Afgelopen december een miskraam gehad. Gelukkig daarna snel weer zwanger geworden en alles gaat nu goed 馃グ

3 maanden geleden

Reactie op JazzRodrigues

Ah zie je helemaal goed gekomen! 馃
Ja! Toch spannend dat soort dingen!

3 maanden geleden

Vandaag de 13 weken echo gehad. Gelukkig alles helemaal goed. 馃

3 maanden geleden

Ik ben vanochtend flauwgevallen op mijn werk. Gelukkig zat ik al en hebben collega's goed geholpen. Wss door de lage bloeddruk, heeft iemand van jullie hier ook last van gehad? Vandaag verder rustig aangedaan.

3 maanden geleden

Reactie op Soof14

Ik ben vanochtend flauwgevallen op mijn werk. Gelukkig zat ik al en hebben ...
Ja tijdens mijn eerste zwangerschap last van gehad en deze zwangerschap ook weer. Mijn tips: zoute drop, dextro, water en opkikkertjes/bouillon standaard in je tas te hebben. Als je het al voelt voel me niet lekker worden gelijk wat nemen. Dat helpt bij mij, succes!

3 maanden geleden

Vandaag 13 weken echo gehad, wederom weer geen gewone echo maar een inwendige. Mijn baarmoeder licht dus wat meer gekanteld dan gedacht. De baby ligt vanaf mijn navel gemeten 11cm diep. Gelukkig draait het terug wanneer de baby verder gaat groeien. Wel alles was goed 馃槏馃┓馃挋

3 maanden geleden

Hi allemaal, ik ben 32 jaar en 13+1 week zwanger van de 1e. Uitgerekend op 8 december. Helaas erg veel last van misselijkheid met bijna elke dag (bijna) overgeven wat vanaf week 11 zelfs erger is geworden dan daarvoor. Ik hoop zo erg dat het snel over is! Verder hopen we volgende week met 14+3 al met de geslachtsecho te weten wat het wordt, (man gaat namelijk een maand op reis naar familie in buitenland daarna) volgens de echoscopist (die we hadden bij onze 13 weken echo met 12+5) vrijwel zeker dat ze het dan kon zien. Zo spannend.. wanneer laten jullie het doen? En ik ben ook wel heel benieuwd hoe jullie het met werk gaan doen. Blijven jullie fulltime werken? En je partner?

3 maanden geleden

Reactie op JannaG

Hi allemaal, ik ben 32 jaar en 13+1 week zwanger van de 1e. Uitgerekend op ...
Wij hebben woensdag de 13 weken echo. En 19 juni de geslachtsecho. Wij zijn erg benieuwd wat het wordt. Ik heb al een zoontje van bijna 3. Ik werk op dit moment nog 4 dagen in het basisonderwijs en mijn man werkt fulltime. Na de zomervakantie ga ik 3 dagen werken. Ik neem nog ouderschapsverlof op van mijn zoontje tot aan mijn zwangerschapsverlof. Mijn zoontje gaat een dag naar de opvang, beide ouders passen een dag op, ik ben op vrijdag vrij en mijn man op woensdag. Dit werkt voor ons goed. En mijn zoontje heeft overal veel plezier 馃グ

3 maanden geleden

Hi allemaal, Ik ben Lisa, 29 jaar een zwanger van ons eerste kindje. Ik woon in het mooie plaatsje Mill in Noord-Brabant. Bewust nog even geen groepjes opgezocht omdat we in afwachting waren van de uitslagen van onze vlokkentest. Vandaag te horen gekregen dat het goed zit en dat de baby gezond is dus nu kan ik eindelijk gaan genieten. Vandaag 13 + 1 en uitgerekend op 8 december. Ook vandaag de 13 weken echo gehad, onze jongen is een kleine baby maar wel helemaal goed gekeurd 馃┑ Foto鈥檚 vindt hij niet leuk dus qua echo foto鈥檚 laat hij het meestal een beetje af weten 馃槄

3 maanden geleden

Reactie op LisaWN

Hi allemaal, Ik ben Lisa, 29 jaar een zwanger van ons eerste kindje. Ik wo ...
Heb je vanuit de Nipt/vlokkentest gehoord dat het een jongen is? Of hoe weet je dit al zo vroeg?

3 maanden geleden

Reactie op LittleSEM

Wij hebben woensdag de 13 weken echo. En 19 juni de geslachtsecho. Wij zij ...
Herkenbaar verhaal! Ik heb ook al een zoontje (bijna 2) en werk ook 4 dagen in het basisonderwijs en wij hebben/hadden een soortgelijke constructie met opvang/oppas. Wil jij je zwangerschapsverlof nog wat verlengen? Bij mijn zoontje had ik door de zomervakantie 5 maanden verlof, dit zou ik met de nieuwe baby ook wel heerlijk vinden.

3 maanden geleden

Reactie op RunDisney

Herkenbaar verhaal! Ik heb ook al een zoontje (bijna 2) en werk ook 4 dagen ...
Ik ga met verlof met de herfstvakantie en ga halverwege maart weer aan het werk. Kerstvakantie en voorjaarsvakantie zitten er tussen en die 3 weken plak ik nog achter mijn verlof. Had ik bij mijn zoontje ook die is van eind augustus.

3 maanden geleden

Mijn dochter is van het weekend 1 geworden dus mijn betaald ouderschap zit erop. Weer fulltime werken. Wonen sinds 2 jaar op de Veluwe vanuit de randstad dus geen familie. Met nog een 3.5 jarige erbij en een man die bijvoorbeeld nu weken niet thuis is, is het besssttt aanpoten. Vraag mij altijd af, als ik minder werk of ik veel geld inlever. Weet iemand misschien een site of iets? De kinderopvang is ook belachelijk duur. Als baby 3 komt, gaat de oudste al naar school dat scheelt weer.馃馃榿

3 maanden geleden

Reactie op Angela2202

Mijn dochter is van het weekend 1 geworden dus mijn betaald ouderschap zit ...
Je zou een loonberekening kunnen maken obv je uren (bv van 36 naar 24 = -33% in brutoloon) en dan je loon invoeren in de brutonettoberekening van de website Berekenhet. Als het even kan ook met je eventuele pensioenbijdragen en andere looncomponenten. En dan natuurlijk kosten kinderopvang meenemen in de vergelijking. Zo heb je iets van een indicatie. (Je ouderschapsverlof volgend jaar wordt dan mogelijk wel lager obv je nieuwe uren, maar daar ben ik niet helemaal bekend mee)

3 maanden geleden

Reactie op RunDisney

Heb je vanuit de Nipt/vlokkentest gehoord dat het een jongen is? Of hoe wee ...
Ja, via de vlokkentest hebben we dit te horen gekregen. In tegenstelling tot de NIPT krijg je bij de vlokkentest wel de keuze of je het geslacht al wenst te weten

3 maanden geleden

Reactie op JannaG

Hi allemaal, ik ben 32 jaar en 13+1 week zwanger van de 1e. Uitgerekend op ...
Wat rot dat je je zo slecht voelt! Heb je al suprimal geprobeerd? Bij mij helpt het heel goed! Hopelijk wordt het sowieso snel minder. Ik heb de geslachtsecho met 15 + 3 (ze deden sowieso niet voor wk 15 bij mijn praktijk). Ik werkte voordat ik de 1ste kreeg nog fulltime. Sindsdien nog 32 uur. Mijn ouders passen elke woensdag op en ma di do gaat ze naar de gastouder. Ik zou het niet anders willen. Tijdens het zwangerschapsverlof dacht ik dat ik het liefste thuis zou blijven en nooit meer zou werken, maar ik weet inmiddels zeker dat ik daar niet gelukkig van zou worden馃槄 geniet ontzettend van mn dochter maar vind het ook heel fijn om een leuke strategische baan te hebben! Ik kan mijn werk helaas niet in 3 dagen doen, dus dat zou dan betekenen dat ik echt naar een meer administratieve functie zou gaan en dat wil ik niet..

3 maanden geleden

Reactie op E0603

Wat rot dat je je zo slecht voelt! Heb je al suprimal geprobeerd? Bij mij h ...
Dankjewel voor je tip! Ik heb het wel geprobeerd -suprimal- maar ik word daar suffig van en ik durf dan niet meer auto te rijden. Dus dat werkt toch niet zo goed. Fijn dat je ouders kunnen oppassen zeg! Ik probeer in ieder geval 6 maanden verlof te nemen en daarna de eerste 6 maanden 3,5 dag te werken. Ik werk nu 4x9 uur zodat ik mijn fulltime baan in 4 dagen kan doen, dat doen bijna alle collega鈥檚 ook. En mijn man gaat naar 4 dagen. Hopelijk kan ik dan een halve dag thuiswerken met de baby ook thuis, dan hoef ik het eerste halfjaar maar 2 dagen opvang. Daarna weer terug naar 4x9. Ik vind het zo knap hoe ouders dan doen: veel werken en alles organiseren. Dat was echt de reden om er nog even mee te wachten voor mij: het leek zo鈥檔 onmogelijke planning. En extra hulde aan alleenstaande ouders die alles in hun eentje regelen.

3 maanden geleden

Vandaag de 13 weken echo gehad, was allemaal goed gelukkig 馃グ Ben wel medisch geworden ivm lage bloedplaatjes. Ze weten nog steeds niet waar dit vandaan komt en dat is wel rot. Wordt binnenkort getest op een zeldzame gen afwijking dus dat is nog even spannend. Voor nu proberen te genieten van deze goede echo 馃グ

3 maanden geleden

Hier vandaag ook de 13 weken echo gehad! Alles was goed 馃グ ze konden de onderrug niet goed bekijken omdat de baby lekker eigenwijs was en niet wou draaien 馃槄 Maar verder helemaal goed gekeurd

3 maanden geleden

Reactie op Naomiplomie

Vandaag de 13 weken echo gehad, was allemaal goed gelukkig 馃グ Ben wel medi ...
Fijn dat alles goed is! Wel even spannend nog idd over die gen afwijking. Hopelijk krijg je daar ook snel goed nieuws over 馃槉