586 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Soof14

Vannacht volgens mij voor het eerst de baby goed gevoeld! Van die plofjes, ...
Ja ik voel haar al sinds vorige week. Het wordt met de week sterker, zie het nu ook vanaf de buitenkant. 😍

2 maanden geleden

Hier 6 december uitgerekend! Geslacht weten we over 2 weken met 20 weken echo, dan kunnen we er samen bij zijn! 🥰

2 maanden geleden

Reactie op Soof14

Ja heel bijzonder! Nee, ik voelde het meteen toen ik in bed ging liggen. He ...
Geven die babybewegingen een soort van pijn dan?

2 maanden geleden

Reactie op JazzRodrigues

Ja ik voel haar al sinds vorige week. Het wordt met de week sterker, zie he ...
Wat bijzonder dat je het al zien kan, te gek!

2 maanden geleden

Zijn er hier ook dames die zich zorgen maken over het gewicht dat ze wel of niet al zijn aangekomen? Ik lees zoveel diverse gewichten.. maar wat is nu in deze weken ‘normaal’.

2 maanden geleden

Reactie op Myrthe 94

Zijn er hier ook dames die zich zorgen maken over het gewicht dat ze wel of ...
Toevallig heb ik vanmorgen tel contact gehad met mijn verloskundige omdat ik nog steeds 1,5 kg onder ‘startgewicht’ zit maar wel gewoon normaal eet en mij goed voel. Ze zei dat ik mij hier geen zorgen over hoef te maken omdat het bij iedereen anders is. Als ik goed eet en mij daar goed bij voel is het helemaal oké. Met 23 en 37 weken wordt ik daar nog gewogen, verder hoef ik er thuis niet op te letten. De sites geven een soort gemiddelde aan, maar is per persoon zo verschillend.

2 maanden geleden

Reactie op danielleduif95

Toevallig heb ik vanmorgen tel contact gehad met mijn verloskundige omdat i ...
Ik heb zelf ook over 2 weken weer een gesprek bij de verloskundige en wil het ook met haar bespreken. Het is soms echt gekmakend. Opmerkingen van buitenaf kunnen je ook erg onzeker maken.

2 maanden geleden

Klopt herkenbaar, maar vooral niet gek laten maken door alle info op het internet. En inderdaad bespreekbaar maken met je verloskundige, dat geeft (mij in iedergeval) al rust 😊.

2 maanden geleden

Reactie op Myrthe 94

Zijn er hier ook dames die zich zorgen maken over het gewicht dat ze wel of ...
Ik merk dat ik dit ook een beetje heb en ook had tijdens de vorige zwangerschap. Uiteindelijk denk ik dat het belangrijkst is dat je je goed voelt en dat je gezond bent/eet (uiteraard hoeft niet alles wat je eet gezond te zijn, zolang je er maar een enigszins gezond voedingspatroon op nahoud). Bij mijn vorige zwangerschap ben ik toen ik boven de 70 uitkwam, (+13 kilo was dat voor mij) gestopt met wegen. Ik werd er niet blij van en het leverde ook helemaal niks op. Je komt nou eenmaal aan en bij de een is het meer dan bij de ander, en alles wat je aankomt kan er ook zo in een keer weer vanaf zijn. Ik merk dat ik nu ook steeds weer een beetje gespannen op de weegschaal sta, maar ik probeer maar te onthouden dat ik gewoon prima gezond eet en best wat beweeg en dat je er verder ook niet zoveel aan kan doen. Het is bij mij ook niet zo dat ik ineens veel meer eet als voorheen dus tja dan is het maar gewoon wat het is 🤷🏼‍♀️zou niet weten wat ik er verder nog aan kan/moet doen dus probeer het maar los te laten!

2 maanden geleden

Reactie op Zonsondergang

Geven die babybewegingen een soort van pijn dan?
Nee doet geen pijn. Nu heb ik dus het onderscheid geleerd :)

2 maanden geleden

Reactie op JazzRodrigues

Ja ik voel haar al sinds vorige week. Het wordt met de week sterker, zie he ...
Wat leuk dat je het ziet! Ik voel het ook vanaf de buitenkant en mijn man ook, zo leuk dat eerste contact.

2 maanden geleden

Ik vind het heel lastig in te schatten of ik de baby voel of niet, soms heb ik wel het gevoel dat er in m’n buik een spiertje samentrekt ofzo, maar of dat het dan is? 🤷🏼‍♀️ en ik heb regelmatig “last” van dat ik mijn hartslag heel hard voel kloppen dwars over mijn buik, hebben meer mensen dat? Het gevoel lijkt daar ook wel een beetje op, vandaar dat ik twijfel

2 maanden geleden

Reactie op hamkaas123

Ik vind het heel lastig in te schatten of ik de baby voel of niet, soms heb ...
Nou ik heb precies hetzelfde! Soms denk ik wel wat te voelen maar dan later denk ik ja of zullen het de darmen zijn. Ik ben nu 17 weken en placenta aan de voorkant dus volgensmij is het nog niet zo gek niks te voelen maar toch..

2 maanden geleden

Reactie op hamkaas123

Ik vind het heel lastig in te schatten of ik de baby voel of niet, soms heb ...
Ik heb dit gevoel ook sinds 3 dagen, vooral als ik in bed lig. Ben nog nooit zwanger geweest maar heb op die momenten ook heel erg de neiging om er tegen te gaan praten🤣

2 maanden geleden

Reactie op Carmenn1604

Nou ik heb precies hetzelfde! Soms denk ik wel wat te voelen maar dan later ...
Heb hetzelfde! Maar de verloskundige zei dat je het dan nu even kan voelen, maar dat dat wellicht straks weer minder is omdat je baarmoeder nog moet draaien of zo. Volgens mij als je ze voelt rondom baarmoeder richting navel kan het dat wel echt zijn 😊 vind het zelf nog zo ‘zachtjes’ en ook onwerkelijk dat ik het nog niet heeel zeker weet of registreer

2 maanden geleden

Reactie op hamkaas123

Ik vind het heel lastig in te schatten of ik de baby voel of niet, soms heb ...
Dat gevoel heb ik ook! Alsof ik m’n hartslag voel kloppen in m’n buik. Maar als ik er dan op ga letten lijkt het soms ook of het onregelmatiger is dan m’n echte hartslag. Twijfel dus ook heel erg of ik dan al iets voel, vooral omdat m’n placenta aan de voorkant ligt en het daarom nog langer kan duren voor ik iets voel.

2 maanden geleden

Reactie op DebCk90

Dat gevoel heb ik ook! Alsof ik m’n hartslag voel kloppen in m’n buik. Maar ...
Ik heb dit ook. Wel in mijn hele buik. Maar een gevoel dat lijkt op een hartslag maar dan meer aanwezig

2 maanden geleden

Vanmorgen ben ik gaan sporten, ik doe normaal wekelijks mee met de groepsles van Les Mills Body Combat. De laatste weken wel al iets in aangepaste vorm, maar denk dat ik er nu echt mee moet stoppen. Heb echt flink bandenpijn nu, de vorige keer ook al.. 😔 had eigenlijk gehoopt het nog wat langer vol te houden. Ben nu 18 weken. Moet er nu toch aan geloven en iets anders gaan doen qua sport op een rustiger niveau. Wat doen jullie nog aan lichaamsbeweging en hoe gaat dat? 😊

2 maanden geleden

Reactie op DebCk90

Vanmorgen ben ik gaan sporten, ik doe normaal wekelijks mee met de groepsle ...
Ik sport al een hele tijd niet meer. In januari heb ik een miskraam gehad, daardoor een tijd niet kunnen sporten en daarna werd ik gelukkig snel weer zwanger maar wel kotsmisselijk. Dus sport nu helemaal niet meer. Mijn beweging haal ik uit mijn werk (leerkracht groep 1/2) en de rest samen spelen met mijn peuter van bijna 3. Ik ben aan het eind van de dag echt moe.

2 maanden geleden

Reactie op DebCk90

Vanmorgen ben ik gaan sporten, ik doe normaal wekelijks mee met de groepsle ...
Afgelopen weekend naar een mominbalance les geweest. Maar voelt toch nog wel als een stap te ver op dit moment… deze lessen zijn wel echt bedoelt voor start zwangerschap tot aan bevallen en daarna om back in shape te komen. Deze lessen worden door het gehele land gegeven. Zelf denk ik er nu aan om te gaan zwemmen. Lijkt mij ook een heerlijk idee om strax in de winter in een warm bad te liggen.