589 Reacties

2 maanden geleden

Even iets delen: vanmorgen voelde ik de baby flink bewegen in de buik. Toen ik naar mijn buik keek zag ik ook mijn buik bewegen. Ik schrok ervan en het ontroerde me enorm. Gister de 20 weken echo maar dat voelde toch met meer afstand en nu juist alsof we even "contact" hadden. Hebben jullie dit ook? Ik vind het zo bijzonder!

2 maanden geleden

Reactie op Byebyebirdie87

Even iets delen: vanmorgen voelde ik de baby flink bewegen in de buik. Toen ...
Ik zag vanochtend ook voor het eerst ook duidelijk een schopje aan de buitenkant:) Mooi hè! We zitten gewoon al op de helft!

2 maanden geleden

Reactie op RunDisney

Ik zag vanochtend ook voor het eerst ook duidelijk een schopje aan de buite ...
Wat bijzonder dat je het ook precies vandaag zag. En je hebt gelijk, ik had het nog niet gerealiseerd, de helft al...

2 maanden geleden

Reactie op Byebyebirdie87

Even iets delen: vanmorgen voelde ik de baby flink bewegen in de buik. Toen ...
Woow wat mooi dat je het zo duidelijk voelt en ziet. En wat vroeg al. Ik voel het heel af en toe van binnen maar mijn buikje valt nog wel mee. Ergens jammer.. mensen twijfelen nu denk ik nog als ze mij zien of ik gewoon ben aan gekomen of zwanger ben. Hoop ergens dat dit snel gaat veranderen.

2 maanden geleden

Reactie op Myrthe 94

Woow wat mooi dat je het zo duidelijk voelt en ziet. En wat vroeg al. Ik vo ...
Maar je voelt het al wel bewegen! Gek hoe dat zo anders kan zijn van persoon tot persoon he. Hetzelfde met de buikjes. De een ziet er al heel zwanger uit en de ander niet zo. Bij mij lijkt het bijvoorbeeld meer in de breedte te zitten. Haha. Hoe vond je het om te voelen bewegen?

2 maanden geleden

Reactie op Byebyebirdie87

Even iets delen: vanmorgen voelde ik de baby flink bewegen in de buik. Toen ...
Wauw wat leuk! Lijkt me zo bijzonder! Door mijn gekantelde baarmoeder en placenta op een bepaalde plek zegt de verloskundige ook dat het bij mij zeker nog wel even kan duren voor ik haar echt ga voelen. Soms wel wat geborrel..

2 maanden geleden

Reactie op Byebyebirdie87

Maar je voelt het al wel bewegen! Gek hoe dat zo anders kan zijn van persoo ...
Word het bij jouw toevallig een meisje?! Daarvan zeggen ze dat de buik wat meer in de breedte groeit dan bij jongens. Het was heel bijzonder om het voor het eerst te voelen.

2 maanden geleden

Reactie op Myrthe 94

Word het bij jouw toevallig een meisje?! Daarvan zeggen ze dat de buik wat ...
Ik heb 2 kinderen waarbij de zwangerschap precies hetzelfde verliep, hetzelfde aan klachten heb gehad en er hetzelfde uitzag. Het bleken een jongen en meisje. Ditmaal heb ik geen klachten en ben ik er met 16 weken pas zelf achter gekomen zwanger te zijn dus het gaat nu allemaal anders dan bij de andere twee.. Heel benieuwd wat het dan nu is🤣 We zullen nog een paar maand geduld moeten hebben..

2 maanden geleden

Reactie op Myrthe 94

Word het bij jouw toevallig een meisje?! Daarvan zeggen ze dat de buik wat ...
Wordt inderdaad een meisje! En mijn echte naam is overigens ook Myrthe. Toevallig!

één maand geleden

Zaterdag was ik 20 weken en overviel me toch wel even een soort paniek gevoel 😱 Nu al op de helft. Voelde me ineens zo slecht voorbereid, terwijl het toch nog wel even duurt en we ook al best veel gewoon geregeld hebben 😂 Voor ons is het onze eerste zwangerschap en eerste kindje en wil het gewoon heel graag goed doen 🍀🩵

één maand geleden

20 weken zwanger en sinds 2 weken vermoeider dan het eerste trimester… meer mensen last van? Ook meer futloos en sneller emotioneel. Had hier tijdens eerste trimester juist minder last van.

één maand geleden

Reactie op Estherxxx

20 weken zwanger en sinds 2 weken vermoeider dan het eerste trimester… meer ...
Hier hetzelfde hoor! Al wisselt de vermoeidheid per dag heel erg. Ene keer meer energie andere keer minder

één maand geleden

Reactie op Estherxxx

20 weken zwanger en sinds 2 weken vermoeider dan het eerste trimester… meer ...
Ja hier ook heel erg last van. De vermoeidheid verschilt wel per dag. Als het erger wordt, dan kreeg ik het advies om te laten prikken op ijzer

één maand geleden

Reactie op Estherxxx

20 weken zwanger en sinds 2 weken vermoeider dan het eerste trimester… meer ...
Gelukkig niet de enige 😬 Zondag hele dag geslapen, terwijl naar de Efteling de bedoeling was. Vanmorgen sta ik op, mega huilen (totaal niet wie ik ben) storten helemaal in en lig al weer hele dag futloos en vermoeid op bed. 🫨

één maand geleden

Reactie op Estherxxx

20 weken zwanger en sinds 2 weken vermoeider dan het eerste trimester… meer ...
Ik heb al vanaf het begin dat ik zwanger ben erge vermoeidheid. Er zijn dagen dat ik mij goed voel en dagen dat ik het liefst de hele dag wil slapen.

één maand geleden

Even een vraagje. Normaliter slaap ik op mijn buik. Dat lukt nu niet elke dag meer. Ik merk dat ik hierdoor automatisch op mijn rug beland. Maar sochtends met een keiharde gevoelige buik wakker word.. herkennen jullie dit?! Ik heb een zwangerschaps kussen maar op de een of andere manier beland deze altijd op de grond in de nacht.

één maand geleden

Reactie op Myrthe 94

Even een vraagje. Normaliter slaap ik op mijn buik. Dat lukt nu niet elke ...
Hoi, nee dit herken ik niet. Zou de harde buik van iets anders kunnen komen? Sporten de avond van te voren of stress?

één maand geleden

Reactie op Myrthe 94

Even een vraagje. Normaliter slaap ik op mijn buik. Dat lukt nu niet elke ...
Ik slaap altijd op mijn rug maar merk dat dat nu niet echt meer gaat dat ik inderdaad in de ochtend wakker word met een vrij gespannen buik en merk dan ook dat ik meer last heb van mijn onderrug. Heb nu een zwangerschapskussen even wennen ook want ik beland ook nog steeds op mijn rug.

één maand geleden

Reactie op Myrthe 94

Even een vraagje. Normaliter slaap ik op mijn buik. Dat lukt nu niet elke ...
Ik ben ook een buik slaper. Ik merk ook sinds een tijdje dat ik minder goed op mijn buik kan slapen. Ik heb een klein kussentje waarmee ik mijn knieën en daardoor bekken ondersteun. Ik merk vooral in de ochtend dat de kleine het niet leuk vindt dat ik op mijn buik slaap. Hij is dan druk aan het schoppen 😅

één maand geleden

Reactie op Myrthe 94

Even een vraagje. Normaliter slaap ik op mijn buik. Dat lukt nu niet elke ...
Ik ben ook een buikslaper. Kan nu niet meer want de baby schopt zodra ik op mijn buik lig. Ik heb nu een extra kussen dat ik onder mijn heup leg, zodat de buik niet plat ligt en ik toch wat meer op zijkant kan slapen. Dit helpt me en de baby schopt dan niet. Maar inderdaad in de ochtend een hard voelende buik.