590 Reacties

één maand geleden

Net een enorme huilbui gehad omdat we het met het ouderschapsverlof allemaal niet zo mooi geregeld krijgen als bij onze eerste zoon. Ik plaatste daar dit : Mijn eerste was één jaar toen hij bij de opvang startte. Tot die tijd is het ons gelukt om met betaald ouderschapsverlof en opa's en oma's de boel op te vangen. Ik ging toen hij 5 maanden was weer aan t werk. Ik zou dit dolgraag bij mn tweede ook zo willen, maar we krijgen het niet rond dit keer. Ik lees meteen daar allemaal berichtjes van Mama's van wie hun kindje met 3 maanden naar de opvang moest omdat ze weer moesten werken, dus dan zie ik ook wel écht dat we het zo slecht nog niet hebben..maar toch. Ik wil heel graag langer thuis blijven met mn kleintje, ook vanwege de borstvoeding. Maar ik vind het ook heel waardevol dat hij het eerste jaar volledig thuis kan zijn, net als bij onze eerste. Maar én én lukt dit keer financieel helaas niet. Hebben jullie het al een beetje op een rijtje hoe het eruit gaat zien?

één maand geleden

Reactie op RunDisney

Net een enorme huilbui gehad omdat we het met het ouderschapsverlof allemaa ...
Met ik plaatste daar dit bedoelde ik, in een topic dat daarover ging Over welke leeftijd starten met KDV

één maand geleden

Reactie op RunDisney

Net een enorme huilbui gehad omdat we het met het ouderschapsverlof allemaa ...
Hi, bij ons is de eerste onderweg. Financieel leveren we te veel in als ik minder ga werken. Vandaar dat ik naar 4 dagen ga ipv 5. Het eerste jaar doen we dit door het ouderschapsverlof elke week 1 dag in te zetten. Mijn man doet hetzelfde. Daarnaast hebben beide ouders aan gegeven 1 vaste dag te willen oppassen. Dus starten we daar na mijn verlof mee. Het eerste jaar zal het daarom maar 1 dag naar de opvang hoeven. Geen idee nog hoe ik mij daarover ga voelen. Maar vind het een fijn idee dat hij/zij zoveel mogelijk bij familie zal zijn. En kdv is ook weer erg goed voor de ontwikkeling. Leren delen en spelen met andere kindjes.

één maand geleden

Reactie op Myrthe 94

Even een vraagje. Normaliter slaap ik op mijn buik. Dat lukt nu niet elke ...
Ik zou toch zon ander zwangerschapskussen kopen die zeg maar een hoofdkussen is en dan met twee slierten eraan (een voor ondersteuning bij de rug en een voor de buik). Neemt wel veel ruimte in maar die kan niet uit bed vallen want je ligt er als het ware in!

één maand geleden

Reactie op Estherxxx

20 weken zwanger en sinds 2 weken vermoeider dan het eerste trimester… meer ...
Ik heb het ook. Ben zo kapot. Maar heb ook wel een dochter van 2.5 rondlopen. Het valt me ook op dat als ik me goed voel, dan gedraag ik me alsof ik niet zwanger ben en daarna stort ik helemaal in. Moet dus echt proberen om veel rustiger aan te doen zodat de pieken en dalen er wat meer uitgaan...

één maand geleden

Hoi allemaal. Bij ons is de eerste onder weg ik ben 6 december uitgerekend ben nu 24weken. Ik heb een zetje van het ziekenhuis nodig gehad en uiteindelijk bij de 5e poging was het raak. Wel enorm spannend allemaal of alles goed bleef gaan enzo. Ik heb vanaf week 1 last van vermoeidheid. Voor de rest weinig kwaaltjes gehad in het begin. Soms last van het avond eten dat niet lekker viel dan was ik heel de nacht aan het overgeven en misselijk. Maar dit is misschien maar 3/4x geweest. Nu dus 24 weken zwanger nog steeds enorme vermoeidheidsklachten naar 1,5 uur in de stad lopen om voor een zwangerschaps broek te kijken en niks kunnen vinden strompelend terug naar de auto. Bij thuis komst ben ik in bed gaan liggen. ik was zo gesloopt. ik heb volgens mijn man 3 uurtjes geslapen. Klinkt vreemd maar s’nachts slaap ik geregeld ook gewoon normaal en goed door ik lig niet wakker ofzo. Verder begeef ik me nu op een spannende tijd aangezien mijn contract eind september verloopt en het gaat op het moment ook niet echt lekker op het werk. Ik zeg wel dat ik er niet wakker van lig en dat het me niks uit maakt en dat de kleine in mijn buik het belangrijkste is op het moment. Maar onbewust ben je er toch wel mee bezig. Leuk dat dit groepje is gemaakt. Kunnen we verhalen delen met elkaar. En elkaar tips geven. 😁

één maand geleden

Reactie op Sabrina0506

Hoi allemaal. Bij ons is de eerste onder weg ik ben 6 december uitgerekend ...
Gefeliciteerd met je zwangerschap! En heel herkenbaar wat je schrijft over vermoeid zijn. Ik heb het gevoel dat ik nu een groot ding per dag kan doen en dan moet er getukt. Spannend ook qua je werk. Veel succes de komende tijd daarmee.

één maand geleden

Goedemorgen dames, Vandaag 24 weken en Voelde haar al regelmatig Normaal laat ze zich even horen in de ochtend maar vandaag niet. Ze was gisteravond wel erg druk zal het daaraan liggen? ik wil niet te snel aan de bel trekken bij de verloskundige..

één maand geleden

Reactie op Mvds93

Goedemorgen dames, Vandaag 24 weken en Voelde haar al regelmatig Normaal la ...
Volgensmij wat ik heb begrepen kan dit best hoor. Zou het wel eventjes in de gaten houden! Ik dacht namelijk dat ze na 28 weken een beetje een patroon hebben. Dus dat dit nu nog wat wisselt zou ik niet meteen paniek om hebben. Zou even rustig gaan liggen en even kijken of dan wat gebeurd. Mocht het vanmiddag nog niet zo zijn dan zou ik wel bellen! 😊

één maand geleden

Reactie op Mvds93

Goedemorgen dames, Vandaag 24 weken en Voelde haar al regelmatig Normaal la ...
Toevallig was ik vandaag bij de verloskundige en die zei dat het heel normaal is als je nu je kindje nog niet iedere dag voelt. Dus geniet ervan als je je haar voelt😊 maar geen paniek als het ff niet is.

één maand geleden

Reactie op Aline28

Toevallig was ik vandaag bij de verloskundige en die zei dat het heel norma ...
Ja uiteindelijk klinkt het wel logisch! Voelde haar juist al 2 weken elke dag en nu bleef het even weg maar UITEINDELIJK bleek ze dus gedraaid te zijn dus met der beentjes in mijn rug. Ze is vandaag alweer heel actief haha! Geniet zeker van het gevoel zo bijzonder 🥹

één maand geleden

Reactie op Carmenn1604

Volgensmij wat ik heb begrepen kan dit best hoor. Zou het wel eventjes in d ...
Dank je wel voor je berichtje! Best logisch ja! Toch even van andere horen stelt gerust. Ze is vandaag weer heerlijk aanwezig en lekker druk haha! 🥰 zo bijzonder om te voelen elke dag weer 🥹

één maand geleden

Pf net liep ik met een bak tegen de deurpost aan waardoor die bak in mijn buik kwam. Gelijk paniek natuurlijk. Maar ik voelde haar daarna gelijk bewegen dus ik ga er maar vanuit dat ze goed beschermt is in mijn buik. Het was best nog wel een stuk boven mijn navel, aan de rechterkant van mijn buik.

één maand geleden

Reactie op Byebyebirdie87

Gefeliciteerd met je zwangerschap! En heel herkenbaar wat je schrijft over ...
Dankjewel. Ja indd als ik men huis bijvoorbeeld moet stofzuigen doe ik dit ook het liefst in 2x. Mijn aquarium schoonmaken pff is ook al een opgave. Wat met werk betreft nog. Daar heb ik gisteren telefonisch te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd wordt. Ik zit sinds maandag thuis vanwege banden pijn en totaal weer geen energie hebben. Daarom hebben ze het nu telefonisch laten weten.

één maand geleden

Nou, ik weet sinds vandaag ook officieel dat ik nog nét in deze groep hoor! Het kon ook nog 11 december zijn maar de verloskundigen hadden het niet veranderd na de 20 weken echo dus het blijft de 9e. 😋

één maand geleden

Reactie op Jillx94

Pf net liep ik met een bak tegen de deurpost aan waardoor die bak in mijn b ...
Oh dat is schrikken ja. Maar idd ook geruststellend als je haar dan daarna voelt en verder geen bijzonderheden merkt!

één maand geleden

Reactie op Mvds93

Dank je wel voor je berichtje! Best logisch ja! Toch even van andere horen ...
Ja heerlijk he! Ik vind het ook zo gezellig

één maand geleden

Hallo allemaal! Bij mijn laatste echo vorige week hebben ze gezien dat ik tegen de grens aan zit met mijn hoeveelheid vruchtwater.. Nu heb ik mij laten testen of ik zwangerschap diabetes heb. Terwijl ik eigenlijk bijna tot geen suiker eet. Voor mijn zwangerschap ook niet. ( niet omdat ik het niet wil maar hou niet erg van zoet enzo) zijn er hier al meiden met ervaring ermee? Hoop vandaag de uitslag te krijgen 😅

één maand geleden

Reactie op Imme Koopman

Hallo allemaal! Bij mijn laatste echo vorige week hebben ze gezien dat ik t ...
Niet met het vruchtwater maar wel met zwangerschap diabetes. Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap ook gehad en nu weer. Ik kan het gelukkig goed onder controle houden om goed op mijn voeding te letten. Ik hoef geen insuline te spuiten. Het heeft niet alleen met suikers te maken maar ook met koolhydraten. Heb je al een suiker test moeten doen?

één maand geleden

Reactie op LittleSEM

Niet met het vruchtwater maar wel met zwangerschap diabetes. Ik heb het bij ...
Ja die heb ik vandaag!