24 Reacties

één dag geleden

Hier hetzelfde. Met ons eerste kindje kreeg ik ook 2 maand na de bevalling een koortslip. Toen heb ik van dat spul er op gesmeerd, weet zo effe niet meer hoe het heet, dat laten intrekken en dan zo'n koortslip pleistertje (zo'n rond dingkie) er op geplakt. Dit werkte voor mij prima. En natuurlijk opletten met kusjes geven. Veel je handen wassen. Meer kan je niet doen. Je kan moeilijk bij je kind weg blijven.

één dag geleden

Reactie op BlackFairy

Hier hetzelfde. Met ons eerste kindje kreeg ik ook 2 maand na de bevalling ...
Precies dat! Kan niet bij hem wegblijven! Zalfjes helpen bij mij helaas allemaal niet meer. Volledig immuun voor geworden omdat ik in slechte jaren soms wel 30 koortsblaren per jaar heb. Ik ben er inmiddels achter dat ik voor een aantal noten allergisch ben en die dus een uitbraak triggeren. Dus dat scheelt al heel erg in het aantal uitbraken maar stress en slapeloosheid zijn uiteraard ook triggers (die zijn iets moeilijker te voorkomen). Die speciale pleisters zijn ook wel een optie. Die zal ik van de week vast halen! Thanks!!

één dag geleden

Hier kreeg ik gelijk na de bevalling een behoorlijke koortslip! heb de hele kraamweek met een mondkapje opgezeten, handen vaak wassen en ik ga deze bevalling zeker mn lippen goed vet houden ( door het puffen waren ze heel droog 😅)

één dag geleden

Reactie op mamavanr33

Hier kreeg ik gelijk na de bevalling een behoorlijke koortslip! heb de hel ...
Dat vet houden is wel een goeie!!! Dank je!!

één dag geleden

Reactie op mamavanr33

Hier kreeg ik gelijk na de bevalling een behoorlijke koortslip! heb de hel ...
Ik heb juist het gevoel dat als mijn lippen vet zijn ik sneller een koortslip krijg.

één dag geleden

L-lysine pillen helpen wel bij mij om koortslippen te verminderen, heb ze ook heeel vaak. Ga het nu maar trouw slikken in mijn laatste weken!

één dag geleden

Reactie op anoniem8516

L-lysine pillen helpen wel bij mij om koortslippen te verminderen, heb ze o ...
Ik gebruikte deze ook voor mijn zwangerschap inderdaad dat werkt wel! Maar ik ben gestopt ermee omdat ik dacht dat dit niet mag als je zwanger bent?!

één dag geleden

Reactie op BlackFairy

Ik heb juist het gevoel dat als mijn lippen vet zijn ik sneller een koortsl ...
Ik heb altijd geleerd dat droge lippen koortsblaren sneller komen als je droge lippen hebt. Vooral in de winter. In de zomer altijd goed insmeren met lippenbalsem met SPH factor. Ik merk het ook.. als ik mijn lippen dan niet insmeert, heb ik meteen een koortsblaar. Zodra ik eenmaal een koortsblaar heb, laat ik hem overigens wel uitdrogen. Als ik het dan vet houdt, duurt het alleen maar langer tot ie weg is.

één dag geleden

Reactie op KimberlyJohn

Ik gebruikte deze ook voor mijn zwangerschap inderdaad dat werkt wel! Maar ...
Ik gebruik ook L-Lysine maar las inderdaad veel wisselende dingen omtrent gebruik tijdens zwangerschap. Ik geloof dat het niet bekend is of het invloed heeft. Ik slik het nu dus alleen als ik een vermoeden heb dat er een uitbraak komt. L-lysine zit ook in ons eten dus je krijgt het sowieso altijd wel binnen. Ik probeer dan altijd wel extra op te letten dat ik niet teveel arginine binnen krijg, want dat veroorzaakt dan ook weer koortsblaren.

één dag geleden

L-lysine inderdaad, proberen zo min mogelijk stress te hebben. Bij mij helpt ook voldoende slaap en de zon is een trigger, gelukkig is het herfst in dat opzicht. Het zal ongetwijfeld nergens op gebaseerd zijn, maar ik heb minder uitbraken sinds ik de lippenbalsem (stick) van Louis Widmer gebruik.

één dag geleden

Reactie op escg

L-lysine inderdaad, proberen zo min mogelijk stress te hebben. Bij mij help ...
Bij mij is de zon en kou ook een trigger. Dus ik hoop dat het half december nog niet te koud is, want dan krijg ik vaak een uitbraak. En ik probeer inderdaad zo goed mogelijk te slapen maar dat is momenteel makkelijker gezegd dan gedaan! Die lippenbalsem ga ik misschien ook eens proberen. Misschien is het toeval maar het proberen waard

één dag geleden

Reactie op LisanneDrost

Bij mij is de zon en kou ook een trigger. Dus ik hoop dat het half december ...
Alles helemaal herkenbaar! Ik lig nu ook wakker om niks, zelfde tijd. Door de wintertijd zelfs een uurtje eerder... Ik gebruik 'm nu een paar jaar en heb 1 koortslip in totaal gehad. Alleen de SPF valt een beetje tegen (10).

één dag geleden

Reactie op BlackFairy

Ik heb juist het gevoel dat als mijn lippen vet zijn ik sneller een koortsl ...
nee als ik droge lippen krijg bijv in de winter kan ik er vanuit gaan dat er een koortslip achteraan komt.. alleen toen niet aan gedacht bij mn eerste bevalling😄

één dag geleden

Reactie op KimberlyJohn

Ik gebruikte deze ook voor mijn zwangerschap inderdaad dat werkt wel! Maar ...
klopt! het word afgeraden tijdens zwangerschap!

één dag geleden

Reactie op escg

Alles helemaal herkenbaar! Ik lig nu ook wakker om niks, zelfde tijd. Door ...
Wow! Eentje maar? Dat zou super fijn zijn! Alleen dit jaar heb ik er geloof ik al een stuk of 8 gehad... echt klote!

één dag geleden

Als het je helpt, ik las in het boekje dat wij kregen van de kraamhulp, dat als je een uitbraak hebt gehad tijdens de zwangerschap, dat je kindje de eerste 6 maanden beschermd is door de antistoffen. Uiteraard alsnog belangrijk om voorzichtig te doen, mocht je er toch 1 krijgen. Maar dit nieuws hielp mij wel met m'n gemoedsrust. Verder ga ik ook na de bevalling weer vol aan de Llysine om het zoveel mogelijk tegen te houden. Dit werkt bij mij het allerbeste! Als er dan toch 1 komt, dan smeer ik zo snel mogelijk met zinkzalf. Dat droogt het uit zodat het snel niet meer besmettelijk is.

21 uur geleden

Reactie op ninaavgvr

Als het je helpt, ik las in het boekje dat wij kregen van de kraamhulp, dat ...
Oh, deze informatie heb ik echt nog nergens gelezen. Als dit klopt, maakt het mij wel een stuk meer gerust. Nog steeds zal ik dan heel voorzichtig zijn, maar het is een fijn idee! Zinkzalf is ook wel een goede! Ik gebruik eigenlijk altijd 70% alcohol om snel uit te drogen en dan krijg je ook niet zo'n witte vlek. Ik denk dat dit met zinkzalf wel zo is, of niet?

20 uur geleden

Reactie op ninaavgvr

Als het je helpt, ik las in het boekje dat wij kregen van de kraamhulp, dat ...
Dit gaf mijn vk bij de eerste ook aan.

18 uur geleden

Reactie op Ber22

Dit gaf mijn vk bij de eerste ook aan.
Ik heb het net toevallig op de site van de Rijksoverheid kunnen vinden! Super fijn om dit te weten. Geeft echt wat meer rust!

18 uur geleden

Reactie op LisanneDrost

Oh, deze informatie heb ik echt nog nergens gelezen. Als dit klopt, maakt h ...
Mij gaf die informatie ook heel veel rust. Die stomme koortslip altijd gaf me best stress met straks de kleine erbij, maar gelukkig zo wat minder. Idd zinkzalf geeft wel een witte vlek. Krijg dan ook vaak van leerlingen (ik werk op een middelbare school) de opmerking "mevrouw er zit wat op je lip", maar goed het is wat lelijk, maar ik vind het wel het beste werken bij mij.