433 Reacties

2 maanden geleden

Kan iemand mij uitleggen hoe HC percentiel werkt? Of wat het exact betekent Had eerst 39% en nu 24%

2 maanden geleden

Meer dames die totaal geen energie/motivatie meer hebben om te werken sinds hun zwangerschap? Ik was hiervoor serieus en gemotiveerd met m’n carrière bezig en ben nu vooral de dagen aan het overleven…

2 maanden geleden

Reactie op boelwijksaar

Kan iemand mij uitleggen hoe HC percentiel werkt? Of wat het exact betekent ...
Volgens mij is HC de hoofdomtrek. % zullen zal dan zijn waar hij staat. Als in: van de 100 kinderen zullen er 38 zijn die een kleinere omtrek hebben en 61 groter. En dan nu van de 100 kinderen 23 kleinere omtrek en 75 groter.

2 maanden geleden

Reactie op boelwijksaar

Kan iemand mij uitleggen hoe HC percentiel werkt? Of wat het exact betekent ...
HC is het hoofdomtrek van de baby. Eerst zat je baby op P39, wat betekent dat 38% van de baby’s een kleiner hoofd hebben en 61% groter. Nu dus op P24, ietsje kleiner.

2 maanden geleden

Iemand enig idee welk meerijdplankje fijn is voor maxi cosi plaza plus? En die je kan opklappen eventueel?

2 maanden geleden

Reactie op Sofie🩷❤️

Meer dames die totaal geen energie/motivatie meer hebben om te werken sinds ...
Jepp ik. Net terug van vakantie en het is alleen maar erger geworden. Zit echt te wachten op mn zwangerschapsverlof 🥲. Succes!!!

2 maanden geleden

Reactie op KFSG

Jepp ik. Net terug van vakantie en het is alleen maar erger geworden. Zit e ...
Dan zitten we precies in hetzelfde schuitje, vandaag was mijn eerste werkdag weer na een paar weken vakantie… kon vannacht niet slapen omdat ik er zo tegenop zag! Jij ook veel succes💪🏻

2 maanden geleden

Misschien een domme vraag, maar mijn co-sleeper heeft een lastige matras afmeting: 60 x 85. Ik vind geen enkel molton in dat formaat. Koop ik dan gewoon lakens die ik strak omvouw? Een grotere molton kopen voelt onveilig omdat het los kan komen toch? 😅

2 maanden geleden

Reactie op sjrona

Misschien een domme vraag, maar mijn co-sleeper heeft een lastige matras af ...
Ik heb dat eigenlijk wel gedaan bij mn zoontje.. ledikant maat molton en idd strak omvouwen. Ga het dit keer weer doen.

2 maanden geleden

Reactie op Roosseboos

Ik heb dat eigenlijk wel gedaan bij mn zoontje.. ledikant maat molton en id ...
En blijft dat goed zitten? Of heb je iets extra gedaan om goed vast te zetten?

2 maanden geleden

Reactie op sjrona

Misschien een domme vraag, maar mijn co-sleeper heeft een lastige matras af ...
Misschien past een aankleedkussenhoes?

2 maanden geleden

Reactie op Sofie🩷❤️

Dan zitten we precies in hetzelfde schuitje, vandaag was mijn eerste werkda ...
Hier er ook ontzettend last van. Enige nadeel is dat ik zzp’er ben en elk niet gewerkt uur wegens vermoeidheid/motivatie/whatever is dat het ook geld kost😭

2 maanden geleden

Reactie op roos9534

Hier er ook ontzettend last van. Enige nadeel is dat ik zzp’er ben en elk n ...
Oef, dat lijkt me wel pittig! Sterkte💪🏻

2 maanden geleden

Iemand tips voor zere/vermoeide voeten? Merk het vooral in mijn hakken. En draag goede sneakers met steunzolen 😊

2 maanden geleden

Reactie op Aapjes

Iemand tips voor zere/vermoeide voeten? Merk het vooral in mijn hakken. En ...
Waarschijnlijk houd je wat vocht vast in je voeten en enkels. Probeer je voeten waar mogelijk even omhoog te leggen, bijvoorbeeld op een krukje! Dan kan het vocht wat makkelijker weg dan als je veel staat/zit met je voeten op de grond

2 maanden geleden

Reactie op Sofie🩷❤️

Waarschijnlijk houd je wat vocht vast in je voeten en enkels. Probeer je vo ...
Ja volgens mij valt dat dus mee. Want je ziet het niet aan de buitenkant dat er vocht zit zegmaar.

2 maanden geleden

Reactie op Aapjes

Ja volgens mij valt dat dus mee. Want je ziet het niet aan de buitenkant da ...
Je hoeft ook niet per se hele erge/duidelijke zwelling te hebben om last te hebben van vocht vasthouden, maar misschien heb jij dan helemaal geen vochtproblemen. Alsnog kan je benen omhoog leggen wel wat verlichting geven voor dat zware/vermoeide gevoel!

2 maanden geleden

Hebben jullie ook nog niet echt een patroon in de bewegingen van je baby kunnen ontdekken? Ben 26 weken, weet dat het pas vanaf 28 zou moeten, maar de vk had het nu al over 10 keer per twee uur. Soms lijk ik uren niks te voelen en dan opeens is ie weer heel actief 😄. Was benieuwd of dat bij jullie ook zo is.

2 maanden geleden

Reactie op stelk

Hebben jullie ook nog niet echt een patroon in de bewegingen van je baby ku ...
3e zwangerschap. Ik heb daar nog nooit een ritme in gevoeld😅 Ik voelde gewoon af en toe wat. Haha.

2 maanden geleden

Reactie op stelk

Hebben jullie ook nog niet echt een patroon in de bewegingen van je baby ku ...
Same here