433 Reacties
één maand geleden
Zeiltjes werden hier door de kraamzorg afgeraden omdat ze niet genoeg luchtcirculatie toelaten en daarmee dus een gevaar voor wiegendood geven. Overigens is het hier ook niet voorgekomen bij baby 1 dat ik het echt nodig had gehad: de molton + hoes was echt voldoende om te wassen, en de kraamzorg maakt het bedje dan ook nog op met een hydrofiel tegen spugen - 3 lagen was hier voldoende bescherming voor het matras, al kon de tijk er ook nog af en gewassen worden (heb ik alleen gedaan in het begin en aan het einde voor het opbergen).
één maand geleden
Hebben jullie nog wel eens dat je op een dag dat je druk bent de baby echt weinig voelt bewegen? Als ik werk of onderweg ben zit ie voor mijn gevoel echt de hele dag stil. Pas als ik zelf lig of rust komt hij in actie. Ik weet dat het normaal is, maar ergens hoop/verwacht je hem toch steeds te voelen met bijna 32 weken...
één maand geleden
Reactie op stelk
Hebben jullie nog wel eens dat je op een dag dat je druk bent de baby echt ...
Heb precies dit ook!
Ga dan tegen hem praten en voel ik me schuldig dat ik zo druk en lang werk!
één maand geleden
Reactie op DebCk90
Een vraagje aan alle moeders die al eerder een bevalling hebben meegemaakt: ...
- boterhamzakjes met appelstroop (in de vriezer) om je borsten te koelen bij stuwing
- lanoline (tepelcreme)
- snacks die je kan eten in bed
- luxe netbroekjes
één maand geleden
Reactie op DebCk90
Een vraagje aan alle moeders die al eerder een bevalling hebben meegemaakt: ...
Misschien heel nuchter en makkelijk..
Maar geen musthaves.. de meeste dingen haal je in huis en zijn makkelijk om te hebben.
Maar ook kun je de meeste dingen ook snel genoeg regelen als je het nodig bent.
En met een beetje creativiteit kun je heel veel dingen oplossen met huis, tuin en keuken dingetjes.
Maar excuses, dat is vast niet het gewenste antwoord😬
één maand geleden
Reactie op Mamavtwee
Geen vraag, gewoon even spuwen..
Wtf, wij gaan echt nooit uit de naam kome ...
Zo herkenbaar! In ons geval niet omdat we zoveel namen leuk vinden helaas. We maken onze kinderen (4 sen 6jaar) al een tijdje deelgenoot van de shortlists. En nu hebben zij unamiem gekozen voor een van die namen, daar zijn ze al een tijdje erg enthousiast over. Ik vind dat zó schattig, en dat helpt ons wel in de keuze. Wij vinden het overigens geen probleem als de naam al bekend wordt voor de geboorte ;).
één maand geleden
Ik zag op TikTok een filmpje over de baby daddy die op de buik van de mama zat te blazen ( of hoe dat heet ) en vervolgens ging het over geluid in de omgeving waar de baby op reageert en in de comments dat sommige babies schrikken als je bijv iets laat vallen of als iemand gaat boren ofzo.
Nu moet ik zelf zeggen dat ik echt totaal niet merk dat ze op geluid echt reageert. Als de hondjes blaffen ofzo of als ik mijn vriend wakker roep.
Wel wordt ze wakker als mijn vriend thuis komt van avonddienst en ik daar zelf ook wakker door wordt.
Maar nu dacht ik van hebben meer mensen dat de baby niet echt reageert op geluid of zou ze dan doof kunnen zijn oid.
Er is hier best vaak vuurwerk en geboor en de hondjes die dus blaffen en daar reageert ze niet op dat ik merk.
één maand geleden
Reactie op xmisuzu
Ik zag op TikTok een filmpje over de baby daddy die op de buik van de mama ...
Ik merk het ook niet zo vaak hoor. Enkel als de wekker gaat wordt ze meestal wakker. Of als m'n man thuis komt van werk en ze zijn stem hoort. Maar heb bvb overdag vaak muziek opstaan en daar reageert ze eigenlijk niet echt op. 1 keer kwam er even een harde schop tijdens geboor. De keer erna was ze dan weer heel rustig. Dus ze reageert eigenlijk vaker niet dan wel op geluid. Denk dat het op zich niet erg is hoor. Denk persoonlijk dat een baby nog steeds het hardst reageert op hoe mama zich voelt
één maand geleden
Reactie op jarofsouls
- boterhamzakjes met appelstroop (in de vriezer) om je borsten te koelen bi ...
Een peribottle.
Kraamverband zonder plastic
Iemand die in de buurt woont en wat dingetjes voor je wil halen :)
En snacks idd. Vooral als je bv wilt geven.
Een vriezer vol eten.
één maand geleden
Reactie op DDIPS
Welke (net)onderbroeken raden jullie aan voor na de bevalling?
Ik had genoeg aan die welke in het kraampakket zitten.
Eerste periode daarna had ik nog wel een hele hoge onderbroek aan. Dat vond ik fijn omdat ik de "strakheid" van de dikke buik heel erg miste en de hoge onderbroek dit deels verhielp