Hi ladies,
We zien vaak dat iemand een vraag stelt en kort daarna een 2e topic wordt geopend met vrijwel dezelfde vraag, alleen in een net ander jasje. Ook zijn er veel vragen waar je wel nieuwsgierig bent naar antwoorden, maar niet een heel topic voor wil openen. Plaats al dat soort vragen (en antwoorden) in dit topic!
Misschien een leuke start;
- welke symptomen heb jij?
- verschilt het ook per dag hoeveel last je ervan hebt?
- hoe goed is jullie nachtrust?
- zijn jullie ook meer moe of voel je jezelf wel energiek?
- hoe gaat het werken/sociale leven etc?
- wat is een absolute must en wat is echt zonde om te kopen?
- welke verzorgingsartikelen ga je voor je baby gebruiken?
- alle andere vragen die je kan bedenken
Weet iemand trouwens of je je wandelwagen onderstel het ziekenhuis in mag meenemen? Of misschien als je van die plastic hoezen om de wielen doet ofzo.
Ik zie altijd mensen met die maxicosy sjouwen maar is het niet fijner om hem gewoon op de wielen te klikken 🤷🏼♀️
Ik zag op TikTok een filmpje over de baby daddy die op de buik van de mama ...
Bij mij kwam dat pas laten, schrikken enzo. Ik liet eens een appel op de glasplaat van het fornuis vallen en stond er met mijn buik tegen aan, kind schooot omhoog. Maar dat was pas met een week of 36.
Ons bed moet redelijk verhoogd worden door klossen, maar dat kan dus niet omdat we een boxspring hebben en er niet genoeg ruimte is tussen de middelste poten... heeeelp. Hoe kunnen wij dit oplossen?
Ons bed moet redelijk verhoogd worden door klossen, maar dat kan dus niet o ...
Wij hebben uit houten balken een frame gemaakt dat onder de bedrand gaat. Gewoon de afmetingen van de randen, en je kan zelf kiezen hoe dik/diep de balken worden.
Ons bed moet redelijk verhoogd worden door klossen, maar dat kan dus niet o ...
Wij hebben t vorige keer niet gedaan kraamzorg deed alleen mn temperatuur meten dat deed ik gewoon zelf en mn hartslag kan zittend. Bed verschonen had m’n man gedaan en 1x kraamzorg. Zou geen hele stellage gaan bouwen voor dat weekje
Ik lees steeds meer dat baby na bevalling niet gewassen/schoongemaakt mag worden. Waarom is dit? Ruiken ze niet heel sterk? Het lijkt me gewoon niet fris om helemaal niet schoon te maken 🫣
Ik lees steeds meer dat baby na bevalling niet gewassen/schoongemaakt mag w ...
Wat zou er vies ruiken dan? De baby komt uit een zak vruchtwater. Vruchtwater ruikt naar pasgeboren baby, wij zijn evolutionair geprogrammeerd om baby's lekker te vinden ruiken. De vernix is een soort huidsmeer, die ruikt ook niet. Er is nog niks waar de baby vies van zou kunnen worden. Bloed en slijm vegen ze er natuurlijk wel af.. juist door die vernix is dat zo weg.
Maar ruikt dit niet heel erg als een baby helemaal niet wordt schoongemaakt ...
Nee ik heb een schoon kind gekregen die niet stonk na de bevalling haha.
Het ligt er ook aan wanneer je bevalt natuurlijk, hoe eerder je bevalt hoe dikker de laag nog is en niet opgenomen in de huid. Ik was overtijd dus geen dikke laag gehad. Denk dat ze het er dan gewoon afvegen hoor als je dat prettig vind.