433 Reacties

één maand geleden

Weet iemand trouwens of je je wandelwagen onderstel het ziekenhuis in mag meenemen? Of misschien als je van die plastic hoezen om de wielen doet ofzo. Ik zie altijd mensen met die maxicosy sjouwen maar is het niet fijner om hem gewoon op de wielen te klikken 🤷🏼‍♀️

één maand geleden

Reactie op xmisuzu

Weet iemand trouwens of je je wandelwagen onderstel het ziekenhuis in mag m ...
Je mag zelf vaak niet zo ver lopen naar de auto dus dan ga je in de rolstoel zitten en de maxicosi op schoot dan is een onderstel juist niet handig

één maand geleden

Reactie op MamavLO

Je mag zelf vaak niet zo ver lopen naar de auto dus dan ga je in de rolstoe ...
Ooow oki omdat je al die filmpjes ziet dat de man de baby sjouwt en dan de vrouw er achteraan hobbelt dacht toch onhandig 🤣

één maand geleden

Gebruiken jullie sudocreme of iets anders voor de billetjes,

één maand geleden

Reactie op Aapjes

Dr leenarts zinkzalf vind ik heel fijn!

één maand geleden

Reactie op xmisuzu

Ik zag op TikTok een filmpje over de baby daddy die op de buik van de mama ...
Bij mij kwam dat pas laten, schrikken enzo. Ik liet eens een appel op de glasplaat van het fornuis vallen en stond er met mijn buik tegen aan, kind schooot omhoog. Maar dat was pas met een week of 36.

één maand geleden

Wanneer gaan jullie flesvoeding halen? Zorgen dat het in huis ligt? Welke week?

één maand geleden

Reactie op Sandyvg

Wanneer gaan jullie flesvoeding halen? Zorgen dat het in huis ligt? Welke w ...
Wij hebben het al in huis gehaald. Liepen er langs dachten ohja. Gekeken naar de houdbaarheid en meegenomen (:

één maand geleden

Ons bed moet redelijk verhoogd worden door klossen, maar dat kan dus niet omdat we een boxspring hebben en er niet genoeg ruimte is tussen de middelste poten... heeeelp. Hoe kunnen wij dit oplossen?

één maand geleden

Reactie op Aapjes

Weleda billenzalf

één maand geleden

Reactie op DeesNatas

Ons bed moet redelijk verhoogd worden door klossen, maar dat kan dus niet o ...
Wij hebben uit houten balken een frame gemaakt dat onder de bedrand gaat. Gewoon de afmetingen van de randen, en je kan zelf kiezen hoe dik/diep de balken worden.

één maand geleden

Reactie op DeesNatas

Wij hebben t vorige keer niet gedaan kraamzorg deed alleen mn temperatuur meten dat deed ik gewoon zelf en mn hartslag kan zittend. Bed verschonen had m’n man gedaan en 1x kraamzorg. Zou geen hele stellage gaan bouwen voor dat weekje

één maand geleden

Reactie op DeesNatas

Misschien kun je in plaats van klossen bierkratjes gebruiken?

één maand geleden

Ik lees steeds meer dat baby na bevalling niet gewassen/schoongemaakt mag worden. Waarom is dit? Ruiken ze niet heel sterk? Het lijkt me gewoon niet fris om helemaal niet schoon te maken 🫣

één maand geleden

Reactie op LV96

Ik lees steeds meer dat baby na bevalling niet gewassen/schoongemaakt mag w ...
Dat is om de vernix (die witte laag zal maar zeggen) goed te laten intrekken. Dat heeft een antibacteriële werking 😊

één maand geleden

Reactie op DebCk90

Dat is om de vernix (die witte laag zal maar zeggen) goed te laten intrekke ...
Maar ruikt dit niet heel erg als een baby helemaal niet wordt schoongemaakt?

één maand geleden

Reactie op LV96

Maar ruikt dit niet heel erg als een baby helemaal niet wordt schoongemaakt ...
Geen idee 🫣 is voor mij de eerste zwangerschap

één maand geleden

Reactie op DebCk90

Geen idee 🫣 is voor mij de eerste zwangerschap
Hier dus ook 😅🫣 ik ben heel benieuwd naar ervaringen.

één maand geleden

Reactie op LV96

Ik lees steeds meer dat baby na bevalling niet gewassen/schoongemaakt mag w ...
Wat zou er vies ruiken dan? De baby komt uit een zak vruchtwater. Vruchtwater ruikt naar pasgeboren baby, wij zijn evolutionair geprogrammeerd om baby's lekker te vinden ruiken. De vernix is een soort huidsmeer, die ruikt ook niet. Er is nog niks waar de baby vies van zou kunnen worden. Bloed en slijm vegen ze er natuurlijk wel af.. juist door die vernix is dat zo weg.

één maand geleden

Reactie op LV96

Maar ruikt dit niet heel erg als een baby helemaal niet wordt schoongemaakt ...
Nee ik heb een schoon kind gekregen die niet stonk na de bevalling haha. Het ligt er ook aan wanneer je bevalt natuurlijk, hoe eerder je bevalt hoe dikker de laag nog is en niet opgenomen in de huid. Ik was overtijd dus geen dikke laag gehad. Denk dat ze het er dan gewoon afvegen hoor als je dat prettig vind.