433 Reacties

één maand geleden

Reactie op boelwijksaar

Meer mensen die badend in het zweer wakker worden? Ik doe een paar keer per ...
Ja!! En overdag zweet ik ook ineens onder mn oksels. (Ik zweet normaal echt noooooit) en heb telkens hete voeten haha. Zat gister avond in m'n onderbroek op de bank met t raam open, zo heet had ik het, m'n vriend zat in een dikke trui en joggingbroek haha

één maand geleden

Reactie op Nara999

Even een vraag over borstvoeding: ik lees dat veel dames al wat melk verlie ...
Lekken zegt helemaal niks over de productie na geboorte, dus no worries.

één maand geleden

Wat voor thermometer(s) hebben jullie voor je baby gekocht? Rectaal of via het oor?

één maand geleden

Reactie op stelk

Wat voor thermometer(s) hebben jullie voor je baby gekocht? Rectaal of via ...
Rectaal

één maand geleden

Reactie op stelk

Rectaal, kraamverzorging en VK rade via oor af 🙈

één maand geleden

Reactie op stelk

Ik kreeg een infrarood in het kraampakket!

één maand geleden

Reactie op stelk

Beide. Al gebruik ik oor ook voor mezelf 😂 krijg er echt keurige metingen mee

één maand geleden

Reactie op stelk

Volgens mij moet je rectaal hebben van de kraamzorg.

25 dagen geleden

Reactie op stelk

Rectaal idd! Tip: sommige hebben een flexibele tip, dat is veel fijner! En een snelle afleestijd is ook veel waard, scheelt maar een paar euro tov een thermometer die dit niet heeft.

25 dagen geleden

Hoe gaat het bij jullie in het derde trimester met gewichtstoename? Ik merk dat de kilo’s er echt aan vliegen in het derde trimester. Ik ben nu 32 weken en 13 kg aangekomen, waar nu elke week wel een kilo bij komt 🫣

21 dagen geleden

Hooooi Zijn er meer mensen die toch nog wel op hun rechter zij slapen soms 👀 ik krijg soms echt heel erg last van mijn linker heup en been.. zo’n zeurend gevoel.. omdat ik dus zoveel mogelijk op die zij slaap. Maar soms wil ik echt even op rechts liggen om links te ontlasten zegmaar.. maar dan maak ik mij toch weer druk of dat dan slecht is voor de baby.. helemaal omdat ze nu steeds groter wordt natuurlijk. Ik vind het soms lastig hoe ik dan mijn linker kant kan ontlasten.

21 dagen geleden

Reactie op xmisuzu

Hooooi Zijn er meer mensen die toch nog wel op hun rechter zij slapen som ...
Hey, ik slaap echt in elke positie. Waar ik maar comfortabel lig. Nu is dat bij mij van nature altijd op links maar wat je zelf ook zegt om de Heup te ontlasten lig ik gerust op rechts. En word ook geregeld half op mijn rug wakker.

21 dagen geleden

Reactie op xmisuzu

Waarom zou je niet op rechts kunnen liggen?

21 dagen geleden

Reactie op xmisuzu

Mijn vk heeft gezegd dat dat echt niet hoeft, beetje achterhaald is en het niet uitmaakt op welke zij je slaapt

21 dagen geleden

Reactie op xmisuzu

Het maakt echt niet uit hoe je slaapt, het gaat erom wat goed voelt.Ik lig bijna nooit op links want bij mij wordt juist maagzuur/misselijkheid dan getriggerd en op rechts niet. En soms lig ik ineens heel lekker op m'n rug. Net werd ik na half uur op m'n rug ineens benauwd blijkbaar drukte baby dan ineens ergens tegenaan, dan ga ik uit die positie. Gewoon luisteren naar je lichaam en wat comfortabel voelt.

21 dagen geleden

Reactie op Saarrr93

Waarom zou je niet op rechts kunnen liggen?
Schijnbaar kan het gewicht van de baby dan op een ader drukken ofzo en ook je lever werking verminderen 👀🤷🏼‍♀️ maar vind het moeilijk om goede informatie te vinden

21 dagen geleden

Volgens mijn verloskundige is het echt achterhaald dat je niet op je rechterzij mag slapen. Je mag ook gewoon op je rug, maar dat is voor jezelf vaak niet lekker. Ik wissel lekker af tussen links en rechts, word heel vaak wakker op mijn rug ook, echt prima.

20 dagen geleden

Mijn baby is ingedaald, maar lijkt nog wel van links naar rechts te "schuiven". Nog iemand die dit heeft? Soms voel ik duidelijk de rug rechts, soms links.

20 dagen geleden

Reactie op stelk

Mijn baby is ingedaald, maar lijkt nog wel van links naar rechts te "schuiv ...
Dit heb ik ook! Mijn verloskundige gaf aan dat ondanks dat ze volledig is ingedaald, ze wel nog om haar as kan draaien. Daarom kan er verschil in zitten

20 dagen geleden

Reactie op xmisuzu

Ohh joh gewoon lekker slapen hoe t lekker voor jou ligt! Als iets voor de baby niet goed is voel je dat wel aan je lichaam! Onze verloskundige zegt altijd dat als iets echt niet goed is voor de baby (zoals een houding) dan zou je lichaam ook niet in die positie kunnen liggen.