433 Reacties
19 dagen geleden
Reactie op xmisuzu
Hooooi
Zijn er meer mensen die toch nog wel op hun rechter zij slapen som ...
Ik slaap links en rechts gewoon. Vaak wordt ik ook wakker op mn rug en dan draai ik weer naar 1 van die 2. Vgm kan je gewoon in beide slapen alleen is links beter
18 dagen geleden
Reactie op Sunny1104
Is een babynestje in de box aan of af te raden? Ik zie het vaak voorbij kom ...
Er zijn veel geluiden over dat babynestjes gevaarlijk zijn. Zie bijvoorbeeld dit artikel van de consumentenbond. https://www.consumentenbond.nl/babymatras/onveilige-babynestjes
Ik ga mijn nestje niet meer gebruiken voor mijn tweede kindje in ieder geval!
18 dagen geleden
Reactie op xmisuzu
Hooooi
Zijn er meer mensen die toch nog wel op hun rechter zij slapen som ...
Ik heb in het begin een keer aan m'n VK gevraagd of het erg is als je niet op links slaapt. Ze zei dat het helemaal niet veel uitmaakt, links, rechts of op je rug is ook prima. Mocht het wel vervelend zijn voor jou of baby, dan merk je dat snel genoeg (qua afknelling vaten) en kan je gewoon weer doordraaien! Ik lig zelf zowel links als rechts, maar vooral links want dat zeurt het minst. Af en toe ook op mn rug, maar is steeds minder fijn door bekkenpijn. Afwisseling werkt het best!
17 dagen geleden
Reactie op stelk
Random vraag, maar doen jullie onder het geboortepakje nog iets behalve een ...
Ik heb hier een rompertje met lange mouwen, daaroverheen een boxpakje met warme slofjes en een wikkeldoek. En een warme voetenzak voor in de autostoel, voor als we weer naar huis mogen.
15 dagen geleden
Reactie op Aapjes
Hebben jullie voor de winter baby's ook een "dikke" winter muts? Voor buite ...
Ik heb van h&m een soort winter muts die m'n zoon ook draagt. Ik heb een cocon voor in de wandelwagen wat ook nog zn hoofd bedekt en in de maxicosi een voetenzak waar de bovenkant nog van kan samen sluiten.
Ik denk zelf dat ik met de allerkleinste niet heel lang buiten ben als het heel koud is en hem anders in de draagzak doe onder m'n jas dus dan is een gewone muts prima. Ik weet bij m'n zoontje bleven die hele dikke niet zitten😅 die gingen steeds om hoog
15 dagen geleden
Reactie op stelk
Random vraag, maar doen jullie onder het geboortepakje nog iets behalve een ...
Ik doe een romper met lange mouwen en dan een boxpakje erover. En ik denk ook nog een wikkeldeken. Als we naar huis gaan hebben we zo een dikke fleece overall onesie om haar lekker warm mee in te pakken
15 dagen geleden
Een vraagje voor de al mama’s van een eerste:
Ik twijfel tussen twee luiertassen van Konges Sloejd, een mini en een grote variant.
Afmetingen groot:
Afmetingen:
Hoogte: 30 cm
Lengte: 39 cm
Diepte: 25 cm
Afmetingen klein:
H: 13 cm x W: 17 cm x L: 28 cm
Welke adviseren jullie als je kijkt naar wat je aan spullen meeneemt in het dagelijks gebruik? Ik denk dan aan boodschapjes doen, of dag naar de opvang
15 dagen geleden
Reactie op Sunny1104
Een vraagje voor de al mama’s van een eerste:
Ik twijfel tussen twee luiert ...
Ik zou zeker de grote nemen. Het is fijn als je in ieder geval makkelijk een verschoonmatje, 5 luiers, 1 pakje doekjes, een hydrofiel, een extra setje kleding, een flesje, wat billencreme, een speeltje en nog een klein beetje ruimte voor jezelf (maandverbandje, wat muntgeld) hebt. Als ik naar de afmetingen van mijn eigen luiertas kijk kom je dan zeker bij de grote tas uit!
Overigens nam ik de luiertas nooit mee naar de opvang, daar had ze een apart mandje met haar spulletjes die ook daar konden blijven. Wij hebben ook altijd een verschoonmatje met doekjes en luiers achterin de auto liggen - just in case, naast de luiertas.
10 dagen geleden
Reactie op Fiore1
Voor welke anticonceptie gaan jullie voor na de bevalling? Ons plan is nu o ...
Wij hebben tussen de zwangerschappen condooms gebruikt. Voor een korte overbrugging zou je aan de (mini) pil of prikpil kunnen gaan. Ook zijn er vrouwen die voor een kortere periode toch een implanon of spiraal laten plaatsen. Je verloskundige bespreekt na de bevalling als het goed is ook nog de anticonceptie opties!