433 Reacties
9 dagen geleden
Ik ben 35 weken zwanger en voel mijn baby vaak overdwars liggen met de benen: aan de rechterkant van mijn navel voel ik de billen uitsteken, en dan tegelijkertijd links een voetje. Alsof ze in een soort driehoekshouding ligt? (Ik dacht eerst altijd dat de billen het hoofdje waren, maar volgens mijn verloskundige waren het billetjes. Een paar weken terug was ze ook al half ingedaald)
Zijn er meer mensen die dat zo voelen?
Eigenlijk heb ik tot nu toe ook nog nooit een schop in de buurt van mijn ribben gevoeld, het blijft vrij laag in mijn buik!
9 dagen geleden
Reactie op Wire
Ik ben 35 weken zwanger en voel mijn baby vaak overdwars liggen met de bene ...
Dat is niet geks, ze kunnen zich zo opkrullen in foetushouding dat de rug een boogje vormt aan de ene zijde en dan met de benen opgetrokken naar de andere kant waardoor het voelt alsof ze overdwars liggen.
Gepor bij mijn ribben begon bij mij ook pas recent in week 35. Maar dat verschilt gewoon per baby en per dag hoe ze lekker liggen
9 dagen geleden
Reactie op Wire
Ik ben 35 weken zwanger en voel mijn baby vaak overdwars liggen met de bene ...
Bij de zwangerschap van mijn dochter ook nooit gepor in mijn ribben gehad en nu bij deze zwangerschap (36 weken) tot dusver ook niet.
Een baby heeft ook niet snel dusdanig ruimte dat het gestrekt kan liggen, dus is zeker niet noodzakelijk dat je gepor in je ribben moet krijgen.
8 dagen geleden
Gisteren is gebleken dat onze baby wat klein is (gelukkig niet te klein, groeit op de curve.) Circa 2500 gram bij 36 weken. De vk schatte dat hij bij de geboorte rond de 3 kilo zal wegen, al kan dit afwijken.
Is dit een reden om toch wat maatjes 44 in huis te halen? Heb over anderhalve week weer een controle en wilde dan beslissen, want het is ook zonde als hij het niet aan kan. Wat zouden jullie doen? Heb nu alleen 50 en 56 thuis.
8 dagen geleden
Reactie op MamavLO
Nee joh. Je kan ook de mouwen van 50 omslaan? maar als je voldragen bent da ...
Ik zou het wel doen! Mijn zoontje werd geboren met 2890gr en 50 zakte hem letterlijk van de billen als we hem optilden. Paar pakjes maat 44 hebben was heel fijn!
7 dagen geleden
Reactie op stelk
Gisteren is gebleken dat onze baby wat klein is (gelukkig niet te klein, gr ...
Ik zou wel een setje 44 halen voor de zekerheid voor na de bevalling en dan bijhalen als het nodig is. Mijn dochter woog 2800 en 50 was eigenlijk nog te groot.
7 dagen geleden
Reactie op stelk
Gisteren is gebleken dat onze baby wat klein is (gelukkig niet te klein, gr ...
Onze zoon is dysmatuur geboren. 3170 gram met 42 weken. Wij wisten niet dat hij wat te klein zou zijn. Wij hadden alleen maat 50 mee en het was wel iets aan de grote kant, maar we deden de mouwen gewoon een keertje omslaan.
7 dagen geleden
Iemand die ervaring heeft met het verlies van vruchtwater ? Soms dan voelt het wat meer nat van beneden. Maar ik denk telkens dat ik mezelf gek maak. Ik vraag mij nu wel telkens af hoe je nu merkt of het gewoon afscheiding of urineverlies is of indd vruchtwater. Loopt het dan echt nog langs je benen oid ?
Online staat alleen maar iets over de geur enzo maar aangezien het niet perse voorbij mijn lippen gaat vind ik dat moeilijk beoordelen.
Momenteel is ook nog mijn ene schaamlip opgezet en kapot dus dat helpt ook niet mee 😑