433 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op KFSG

Jepp ik. Net terug van vakantie en het is alleen maar erger geworden. Zit e ...
Precies hetzelfde hier! Vrij weinig motivatie om aan de slag te gaan… 😅 Zit ook niet mee dat het op werk nu allemaal moeizaam gaat door chaotische organisatie en weinig structuur in processen en ik ook geen zin meer heb om me ermee te bemoeien haha. Nog 2,5 maand aftellen 😋

2 maanden geleden

Reactie op Sofie🩷❤️

Meer dames die totaal geen energie/motivatie meer hebben om te werken sinds ...
Me2…. Ook door veel moeheid weinig energie en ondertussen ook een vierjarige en thuis stopt het leven ook niet. Vier dagen werken pakt me nu wel een beetje..

2 maanden geleden

Reactie op blondlion

Precies hetzelfde hier! Vrij weinig motivatie om aan de slag te gaan… 😅 Zi ...
Zo precies zelfde hier met werk, chaos wat niet mee helpt

2 maanden geleden

Reactie op stelk

Hebben jullie ook nog niet echt een patroon in de bewegingen van je baby ku ...
Mijn verloskundige zei dat het echt iets van de laatste tijd is dat er ineens over een patroon wordt gesproken, maar dat dit helemaal niet hoeft en lang niet altijd het geval is.

2 maanden geleden

Hallo, Hoeveel flesjes kopen jullie 👀 ik weet niet of ik er eerst maar eentje moet nemen, voor als ze niet uit die fles wil drinken oid 🤷🏼‍♀️

2 maanden geleden

Geen vraag, gewoon even spuwen.. Wtf, wij gaan echt nooit uit de naam komen joh! Bij de andere 2x waren we redelijk snel tot 2 opties.. Nu hebben we bij de jongen nog 6 namen en de meisjes nog 8 namen die het allemaal zouden kunnen worden.. Ik ben oprecht bang dat we er niet uit komen🤣

2 maanden geleden

Reactie op Mamavtwee

Geen vraag, gewoon even spuwen.. Wtf, wij gaan echt nooit uit de naam kome ...
Misschien leuk om te kijken als de baby er is welke het beste past ?

2 maanden geleden

Reactie op xmisuzu

Hallo, Hoeveel flesjes kopen jullie 👀 ik weet niet of ik er eerst maar e ...
Ik heb de startersset gekocht van Difrax. Hier zitten 2 grote flessen, 2 kleine flessen en 2 spenen in. Was voor een goede prijs op bol.com te krijgen. Maar je hebt nu ook een paar dagen bij de Etos dat alle A-merk baby accessoires 1+1 zijn. Dus alle flesjes en speentjes. Ik ga hier nog 2 dr brown flessen halen voor de zekerheid. En heb nog een philips avent flesje liggen van de blije doos, mocht de kleine die bovenste 2 merken niet willen. Dit is mijn eerste baby hoor, dus geen eerdere ervaring. Geen idee dus of dit te weinig of te veel is😊

2 maanden geleden

Reactie op xmisuzu

Misschien leuk om te kijken als de baby er is welke het beste past ?
Als er dan nog 8 opties zijn ben ik bang dat dat geboortekaartje nooit komt🤣 Maar bedankt voor het idee☺️

2 maanden geleden

Reactie op boelwijksaar

Kan iemand mij uitleggen hoe HC percentiel werkt? Of wat het exact betekent ...
Dit is een getal wat de (groei van de) hoofdomvang aangeeft ten opzichte van het "gemiddelde kindje". 50% is gemiddeld, alles daaronder is dus zogenaamd ondergemiddeld en daarboven bovengemiddeld. Dit kan schommelen omdat de groei niet per se lineair gaat en het meten nogal nauw neemt. Een millimeter meer of minder meten op de echo kan (grote) verschillen in % opleveren. Zo min mogelijk zorgen over maken! In praktijk kan het hartstikke meevallen hoe klein het kindje is. Zo ging het bij onze eerste met de P waarde ook. ☺️

2 maanden geleden

Iemand hier ervaring met de shampoo van louis widmer pure baby?

2 maanden geleden

Reactie op franhoi

Ik heb de startersset gekocht van Difrax. Hier zitten 2 grote flessen, 2 kl ...
Zo, jij bent enthousiast 😁 Ik koop maar 2 flessen. Als de 1 vies is, kan ik de ander gebruiken. Daarna was ik wel af. Ik koop wel flessen met een normale speen, aangezien je soms ook gewoon enkel de speen kan veranderen. Bij mijn eerste had ik dr. Brown brede speen. Uiteindelijk moest hij aan de JBPM en moesten we een 1-2-3 speen kopen. Daarvoor hadden we dan ook direct een andere fles nodig. Ik ga nu dus voor de smalle anti colliek fles van dr brown, 2 stuks. Dan zit ik redelijk safe. 😆

2 maanden geleden

Reactie op Mamavtwee

Geen vraag, gewoon even spuwen.. Wtf, wij gaan echt nooit uit de naam kome ...
Herkenbaar. Ik denk dat wij ook een John Doe gaan ontwikkelen. 1e kindje was de naam zo verzonnen, nu hebben we een hele lijst. Mijn man is soms al namen hardop aan het zeggen zodat hij er een gevoel bij kan hebben. Zoals bijvoorbeeld "Als ... er straks is dan.." Ik merk dat ik er altijd een beetje om moet lachen als hij dat doet, maar het helpt mij ook wel om een gevoel bij een naam te krijgen. Duimen dat we over 4 maanden een naam hebben of in iedergeval de lijst terug gebracht is naar 2 namen 😅

2 maanden geleden

Zijn er mensen die ook geen box in huis hebben maar iets vervangends? Ik wil liever geen box in huis maar ik wil wel mijn zoon straks even weg kunnen leggen. Ik zoek wat kleinere alternatieven 😄

2 maanden geleden

Ons meisje weegt 847 gram bij 24+5. Volgens verschillende apps is dit het gewicht van ongeveer 26 weken. Iets om zorgen over te maken? Buikomvang is p94.5 dus ook boven gemiddeld

2 maanden geleden

Reactie op PrettyPeacock

Zijn er mensen die ook geen box in huis hebben maar iets vervangends? Ik w ...
Ja ik, te weinig ruimte. Ik heb een stokke + newborn set en een baby bjorn wippertje. Daarnaast ga ik mijn zwangerschapskussen met zo’n hoes als soort babynestje.

2 maanden geleden

Reactie op DDIPS

Ons meisje weegt 847 gram bij 24+5. Volgens verschillende apps is dit het g ...
Hier ook grote baby gemeten met de 20 weken echo. Ik laat wel testen op zwangerschapsdiabetus, maar als dat niet oorzaak is: maak ik mij niet druk. Heb mij inmiddels aardig verdiept in grote baby's. Als je er meer over wilt weten: podcast van de verloskees over (te) grote babys vind ik aanrader. Ik doe ook de cursus "bevallen als een Baas" en daar ook veel verdieping in dit onderwerp gevonden. Vaak zitten metingen er ook naast, het is erg lastig nauwkeurig te meten.

2 maanden geleden

Reactie op xmisuzu

Hallo, Hoeveel flesjes kopen jullie 👀 ik weet niet of ik er eerst maar e ...
Ik heb bij mijn dochter borstvoeding gegeven en had daarnaast 2 dr Brown flessen voor tijdens mijn werkdagen. Ik denk als je flesvoeding geeft het wel makkelijker is om uiteindelijk 3-4 flessen te hebben, maar wellicht beter om met 1-2 te starten en te kijken of je kindje ze goed accepteert. Anders moet je alsnog een ander merk kopen.

2 maanden geleden

Reactie op PrettyPeacock

Zijn er mensen die ook geen box in huis hebben maar iets vervangends? Ik w ...
Ik gebruik mn zoontje z’n oude wiegje

2 maanden geleden

Reactie op togle10

Ja ik, te weinig ruimte. Ik heb een stokke + newborn set en een baby bjorn ...
Dat heb ik bij mijn eerste ook gedaan. Alleen nu met de tweede merk ik dat ik in een soort dilemma kom. In de fase van bewegen kunnen de kleintjes op die spulletjes niet bewegen, niet draaien etc. Ik heb ondertussen wel een klein zwijntje rondlopen die ook graag met kleine onderdelen speelt, totaal niet safe dus om een baby van een paar maanden tussen te laten rollen. Misschien moet ik toch maar mn bank tijdelijk uit huis gaan doen 😅