433 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op kayleigh01
Wie weet een goede betaalbare kinderwagen? We zoeken er 1 die er mooi uit z ...
Even op marktplaats kijken. Modellen van luxe merken van een paar jaar terug, voor 1 kindje gebruikt, voor een paar honder euro. Ik kocht destijds een joolz day inclusief assecoires voor E300. Day 3 was destijds E1500.
2 maanden geleden
Reactie op Aapjes
Misschien een domme vraag, maar ik snap het echt niet haha. Hoe zit t met v ...
Die gelden vanaf de geboorte ja. Dus andersom ook, stel dat je 3 weken voor de uitgerekende datum bevalt heb je 3 weken minder verlof. Zo staat het tenminste bij mij op het werk beschreven.
2 maanden geleden
Reactie op DebCk90
Die gelden vanaf de geboorte ja. Dus andersom ook, stel dat je 3 weken voor ...
Dat is wel bijzonder bij je werk. Want volgens mij heb je recht op minimaal 16 weken verlof. Dat is inderdaad 6 vooraf en 10 achteraf. Maar hetgeen je aan de voorkant niet gebruikt, gaat mee na naar de bevalling. Dus stel je bevalt op je eerste verlofdag, heb je nog steeds recht op die 16. Maar stel je bevalt inderdaad 2 weken te laat, dan heb je altijd nog recht op die 10.
2 maanden geleden
Reactie op boelwijksaar
Kan iemand mij uitleggen hoe HC percentiel werkt? Of wat het exact betekent ...
Bij percentiel kijken ze naar de groeicurve van jouw kindje. Je zou kunnen zeggen er zijn 100 kindjes, 100 is de grootste en 1 de kleinste, dit gaat om een normale range aan kindjes. Kindje 50 is heel erg gemiddeld. Waar ze op letten is dat jouw kindje in zijn eigen range blijft. Zelf heb ik bijv. Een kindje wat met de 20 weken echo 44 was, 5 weken later nog maar 1. Dit vinden ze extreem zorgwekkend en daarom krijg ik elke 2 weken een groei echo. Maar als je kindje in zijn eigen range blijft is dat helemaal goed, ik weet niet precies vanaf wanneer een kindje uit zijn eigen range gaat maar dit is hoe het mij is uitgelegd.
2 maanden geleden
Heeft iemand hier ervaring mee? Voor het bloeden na de bevalling zou ik graag deze broekjes willen halen, omdat me dat ideaal/fijner lijkt ipv kraamverband. Is dit ook zo of is dit in werkelijkheid toch best onhandig, omdat je bij het verschonen wel je hele broek uit moet doen?
2 maanden geleden
Misschien een domme vraag of juist persoonlijk misschien, maar wat voor outfit nemen jullie mee om naar huis te gaan in de vlucht tas? Ik ga in het ziekenhuis bevallen. Ik kom er niet uit. Ik zit nu de denken aan een joggingspak. Lekker makkelijk , maar vraag me wel af of ik me dan niet ontzettend een slons voel en juist behoefte heb aan iets wat netters ofzo. Wellicht dames die hier al ervaring mee hebben?
En ergens denk ik waar maak ik me druk om het is maar een klein stukje naar huis😂