433 Reacties

2 maanden geleden

Wie heeft er tips voor een goede draagbare flessenwarmer? Om ook afgekolfde melk mee te verwarmen onderweg.

2 maanden geleden

Reactie op Bep89

Wie heeft er tips voor een goede draagbare flessenwarmer? Om ook afgekolfde ...
Ik deed een Thermosfles heet water meenemen en een bakje. In het bakje au bain marie opwarmen. Is voor gekolfde melk zowieso de beste manier om te verwarmen

2 maanden geleden

Reactie op kayleigh01

Wie weet een goede betaalbare kinderwagen? We zoeken er 1 die er mooi uit z ...
Even op marktplaats kijken. Modellen van luxe merken van een paar jaar terug, voor 1 kindje gebruikt, voor een paar honder euro. Ik kocht destijds een joolz day inclusief assecoires voor E300. Day 3 was destijds E1500.

2 maanden geleden

Reactie op Sunny1104

Ik had het vandaag met iemand over pijnbestrijding tijdens de bevalling en ...
Volgens mij moet je gewoon zelfstandig naar het toilet kunnen en douche oid en dan mag je gaan.

2 maanden geleden

Reactie op stelk

Zijn er hier toevallig mensen die de wasstrips van Mothers Earth gebruiken ...
Ik heb voor de eerste sowieso al geen apart wasmiddel gekocht, dus als jij al iets vrij van chemicaliën gebruikt lijkt me dat helemaal prima!

2 maanden geleden

Geen idee of deze vraag hier al is gesteld, maar wat zijn must haves voor de mommy to be voor nu, maar ook voor na de bevalling? 😊

2 maanden geleden

Reactie op stelk

Zijn er hier toevallig mensen die de wasstrips van Mothers Earth gebruiken ...
Ja, wij gaan dit ook doen!

2 maanden geleden

Misschien een domme vraag, maar ik snap het echt niet haha. Hoe zit t met verlof. Ik ga 6 weken van te voren met verlof en dus 10 weken erna. Maar wat als de baby 2 weken later komt? Gelden die 10 weken vanaf de geboorte?

2 maanden geleden

Reactie op Aapjes

Misschien een domme vraag, maar ik snap het echt niet haha. Hoe zit t met v ...
Die gelden vanaf de geboorte ja. Dus andersom ook, stel dat je 3 weken voor de uitgerekende datum bevalt heb je 3 weken minder verlof. Zo staat het tenminste bij mij op het werk beschreven.

2 maanden geleden

Je hebt altijd recht op 16 weken verlof, waarvan minimaal 10 weken na de bevalling. Dus mocht je later bevallen heb je 2 weken extra. Als je eerder bevalt komen de weken die je ervoor mist, na de bevalling erbij. Althans, zo heb ik het altijd begrepen.

2 maanden geleden

Reactie op DebCk90

Die gelden vanaf de geboorte ja. Dus andersom ook, stel dat je 3 weken voor ...
Dat is wel bijzonder bij je werk. Want volgens mij heb je recht op minimaal 16 weken verlof. Dat is inderdaad 6 vooraf en 10 achteraf. Maar hetgeen je aan de voorkant niet gebruikt, gaat mee na naar de bevalling. Dus stel je bevalt op je eerste verlofdag, heb je nog steeds recht op die 16. Maar stel je bevalt inderdaad 2 weken te laat, dan heb je altijd nog recht op die 10.

2 maanden geleden

Reactie op Pindaklaasje

Dat is wel bijzonder bij je werk. Want volgens mij heb je recht op minimaal ...
Dan ga ik het nog eens goed doorlezen 🤣 vond t ook al raar.

2 maanden geleden

Reactie op Pindaklaasje

Dat is wel bijzonder bij je werk. Want volgens mij heb je recht op minimaal ...
Heb het even gecheckt. Weet niet hoe ik daarbij kwam 🫣 #pregnancybrain 🫠🤭

2 maanden geleden

Reactie op kayleigh01

Wie weet een goede betaalbare kinderwagen? We zoeken er 1 die er mooi uit z ...
Mocht je 2ehands willen, wij hebben een nette Dubatti wagen te koop😊 Had 'm bewaard voor een 2e kindje maar we krijgen een tweeling

2 maanden geleden

Reactie op boelwijksaar

Kan iemand mij uitleggen hoe HC percentiel werkt? Of wat het exact betekent ...
Bij percentiel kijken ze naar de groeicurve van jouw kindje. Je zou kunnen zeggen er zijn 100 kindjes, 100 is de grootste en 1 de kleinste, dit gaat om een normale range aan kindjes. Kindje 50 is heel erg gemiddeld. Waar ze op letten is dat jouw kindje in zijn eigen range blijft. Zelf heb ik bijv. Een kindje wat met de 20 weken echo 44 was, 5 weken later nog maar 1. Dit vinden ze extreem zorgwekkend en daarom krijg ik elke 2 weken een groei echo. Maar als je kindje in zijn eigen range blijft is dat helemaal goed, ik weet niet precies vanaf wanneer een kindje uit zijn eigen range gaat maar dit is hoe het mij is uitgelegd.

2 maanden geleden

Heeft iemand hier ervaring mee? Voor het bloeden na de bevalling zou ik graag deze broekjes willen halen, omdat me dat ideaal/fijner lijkt ipv kraamverband. Is dit ook zo of is dit in werkelijkheid toch best onhandig, omdat je bij het verschonen wel je hele broek uit moet doen?

2 maanden geleden

Reactie op Dani24

Heeft iemand hier ervaring mee? Voor het bloeden na de bevalling zou ik gra ...
Zou dit wel voldoende capaciteit hebben? Kraamverband moet je wel vrij vaak vervangen dus het lijkt mij heel onhandig elke keer alles aan en uit doen🫣

2 maanden geleden

Reactie op Dani24

Heeft iemand hier ervaring mee? Voor het bloeden na de bevalling zou ik gra ...
Je kan de zijkanten scheuren bij uittrekken. Met aantrekken van een nieuwe hoef je maar 1 broekspijp te doen en dan doe je de rest er doorheen🥰

2 maanden geleden

Meer mensen aan wie anderen niet zien dat je zwanger bent? Ik ben 28 weken en heb een buik maar blijkbaar niet heel groot 🤣 al een paar keer gehad dat mensen zeiden; oh nu je het zegt zie ik het. 😁

2 maanden geleden

Misschien een domme vraag of juist persoonlijk misschien, maar wat voor outfit nemen jullie mee om naar huis te gaan in de vlucht tas? Ik ga in het ziekenhuis bevallen. Ik kom er niet uit. Ik zit nu de denken aan een joggingspak. Lekker makkelijk , maar vraag me wel af of ik me dan niet ontzettend een slons voel en juist behoefte heb aan iets wat netters ofzo. Wellicht dames die hier al ervaring mee hebben? En ergens denk ik waar maak ik me druk om het is maar een klein stukje naar huis😂