10 Reacties
8 dagen geleden
Tip: neem contact op met het betreffende kraamhotel. Wij hoorden bij de onze gisteren tijdens een rondleiding dat we eigenlijk niets mee hoeven te nemen en dat je in principe 2 uur na de geboorte van het kindje weer weg moet. Dus hier is 1 setje kleding voor jezelf voldoende. Zelfs het kraampakket hoeft hier niet mee. Wij gaan overigens niet daar bevallen.
Maar ik denk dat het dus enorm verschilt!
8 dagen geleden
Wij blijven in het kraamhotel voor een of twee dagen/nachten en verder thuis kraamzorg. Afhankelijk van joe we ons voelen. Vind het fijn om even daar met zn drietjes te kunnen landen en te genieten ipv thuis en dat er kraamzorg 24/7 rondloopt. Ik heb 1 paar extra kleding (shirtjes en ondergoed) ingepakt, ook voor de baby extra pakje. Manlief kan altijd even naar huis.
8 dagen geleden
Reactie op 3024
Een kraamhotel is vanuit de kraamzorg, geboortecentrum of geboortehotel is ...
Oh, dat wist ik niet! Ik dacht dat dit hetzelfde was! Goed om te weten!
8 dagen geleden
Reactie op LisanneDrost
Oh, dat wist ik niet! Ik dacht dat dit hetzelfde was! Goed om te weten!
☺️Ja en het gaat van je kraamzorguren af, met een maximum uur per dag. Je betaalt wel nog wat servicekosten/eigen bijdrage en kan dus ook maaltijden enzo bestellen bij ze als je wil of zelf laten aanrukken.
In Rotterdam plaatst een vd organisaties je zelfs liever in de maanden mei tm september in een kraamhotel vanwege capaciteit tekort, krijg je uren gratis.
8 dagen geleden
Reactie op 3024
☺️Ja en het gaat van je kraamzorguren af, met een maximum uur per dag. Je b ...
Wauw! Hier in de omgeving hebben ze dit helemaal niet. Mooi principe. Kan me voorstellen dat voor sommige mensen dit een goede uitkomst is.
8 dagen geleden
Ik ga ook naar het kraamhotel om te bevallen (lees hieronder dat het dan geboortecentrum heet?) en mag na de bevalling bepalen of ik wil blijven slapen of niet :) ik denk als ik dat doe maar een nachtje dus richt me daarop (pyjama & dikker huispak om mee naar huis te gaan) + 2 setjes 50 en 2 setjes 56 voor de baby (stel dat ze groter is :)
8 dagen geleden
Ik ben bevallen in het ziekenhuis en het ‘geboorte hotel’ zit hier in hetzelfde gebouw. Enkel met de lift naar boven. Heb dit de laatste keer als fijn ervaren! Ga dit keer niet doen omdat de jongste nu pas 18 maanden is en ik hem er meer bij wil betrekken.
Maar wat ik mee had, ik was overdag bevallen, mocht rond de middag naar boven. Had al gedoucht in m’n verloskamer, lekker schone pyjama aan.
Had een extra pyjama voor die nacht, en een badjas, slippers voor lopen in de kamer en aparte slippers voor de douche vanuit hygiënisch oogpunt, had een aantal onderbroeken mee, m’n eigen kraamverband, normale toilet spullen die ik altijd gebruik voor dagelijkse routine, verder natuurlijk geboortepakje, schone kleding 2 of 3 setjes extra in 2 maten, en verder had ik niks nodig want het ‘hotel’ had alles voor de baby in ieder geval aan verzorgingsproducten en ik gaf BV dus had verder niets nodig.
Volgende dag na de ochtend controles naar huis, dus autostoel en joggingpak voor mezelf. En thuis wachtte de kraamzorg op ons om de dag verder af te maken en thuis te settelen.
8 dagen geleden
Reactie op BabyCinqo
Ik ben bevallen in het ziekenhuis en het ‘geboorte hotel’ zit hier in hetze ...
Oh ja en eten was niet nodig er was een hele menu kaart waarvan voor moeder alles was inbegrepen qua kosten, en m’n partner bleef ook die nacht slapen en hij kon alles bestellen alleen dit kwam dan later wel op de totaal factuur.
Kostte hetzelfde als eigen bijdrage van kraamzorg thuis pu).
8 dagen geleden
Ik moet soisow een aantal dagen in het ziekenhuis blijven vanwege mijn bloedziekte (ik krijg stollingsmiddel toegediend) en na die paar dagen worden we overgeplaatst naar het kraamhotel omdat ons kindje naar de ic moet vanwege zijn hartje. Wij hoeven alleen kleding mee te nemen veder heb je daar alles. Ik heb alleen wat pyjama’s en paar setjes kleding en ondergoed ingepakt, voor ons is het ook maar de vraag hoelang we daar verblijven, dus als we tekort komen vragen we of een familielid even heen en weer wilt rijden. Ik vind het ook best lastig met wat we moeten meenemen omdat het nog onduidelijk is hoe het allemaal verloopt