9 Reacties

één maand geleden

Ik bn ook benieuwd!

één maand geleden

Voor na een paar dagen als het ergste bloedverlies gestopt is als tip in ieder geval ook goed menstruatie ondergoed!

één maand geleden

Als je daar veel over hoort, vraag dan ook direct aan diegenen deze vraag 😉 Ik moet zeggen dat ik niet bekend ben met schuiven van verband. Ik weet vanuit mijn hele zware menstruatie van vroeger dat ik soms wel lekte aan de zijkanten (bil kant) van een (nacht maand) verband. Mijn oplossing; 2 nachtverbanden schuin achter langs de naden en daarbovenop het kraamverband leggen. // || \\ : weet niet of dit het duidelijker gemaakt. En als je een sportbroekje aandoet of boxer dan helpt dat ook nog (al is het voor het idee) Beide kraamverzorgende vonden mij erg vindingrijk🤣

één maand geleden

Broekjes, incontinentiemateriaal, zijn eigenlijk niet gemaakt om bloed op te nemen. Ze zijn gemaakt om urine op te vangen. Mij lijkt het daarnaast heel bewerkelijk om telkens de gehele onderkleding uit te doen, om een schoon broekje aan te trekken. Vooral in het begin vloei je veel, verlies je stolsels, dan is het fijn om vaak te kunnen vervangen. Ik draag gewoon een grote onderbroek met kraamverbanden, of 2. Ik wil idd wel kijken naar menstruatie ondergoed voor na de ergste periode.

één maand geleden

Los kraamverband verschoof hier niet. De kraamzorg hier zei dat de luiers of incontinentiebroekjes eigenlijk niet geschikt zijn. Niet om bloed op te vangen maar vooral niet omdat ze teveel broeien. Daarnaast lijkt het me zeer onpraktisch om ook elke keer je broek uit te moeten doen.

één maand geleden

In het begin na mijn bevalling gebruikte ik de extra giga verbanden die ik uit het ziekenhuis mee had genomen. Erna de luierbroekjes die ik er prettig vond zitten en waarmee ik 0 lekkages heb gehad. En daarna eens het bloed echt weinig was de kleine verbandjes. Ik vond het zo ideaal omdat ik erg gevoelig was aan mn buik en vagina en die broekjes me niet dwars zaten. Bij mij waren het broekjes van Tena silhouette plus extra high waist (zitten extra hoog). Heb ze nu weer besteld en ga weer hetzelfde doen! (Ik moet ook zeggen dat ik over het algemeen tijdens mijn regels al nooit een fan was van kraamverbanden, dus dat ik die broekjes fijner vond was geen verassing.)

één maand geleden

Ik ga die van Tena gebruiken. Vond het vorige keer helemaal niks al dat verband. Schuurde onwijs tegen mijn hechtingen , plakte daar ook eens tegen aan. Nou je kan wel raden hoeveel pijn dat deed... Ik zal het vooral voor de eerste dagen gebruiken denk ik. Misschien vind ik dit ook wel niets, maar we gaan het zien. Over het broeien; dat zal vast. Maar die dikke kraamverbanden in je onderbroek broeien net zo hard. Daarom ook belangrijk om soms op een matje gewoon lekker te laten luchten 😅

één maand geleden

Reactie op LAC26

Ik ga die van Tena gebruiken. Vond het vorige keer helemaal niks al dat ve ...
Het verschil is dat in kraamverband (inleg verband) (als je die uit het ziekenhuis en /of kraampakket gebruikt) geen plastic zit en in de (tena)luiers wel. Dus gaat sneller broeien en slechter icm hechtingen omdat er hogere infectie gevaar is. Daarom zijn er ook speciale inlegverbanden voor de eerste dagen. Zo legde de Kraamzorg hier het verschil uit tussen de verschillende dingen uit kraampakket. Hier gelukkig geen last gehad van schurende gevoel of geplak icm hechtingen.

één maand geleden

Het kraamverband verschoof bij mij niet. Maar pff wat deed dat zeer tegen mijn littekens en alles wat nog opgezwollen was van de bevalling 😅. Ik heb gewoon groot normaal maandverband gekocht en de boxers van mijn man gebruikt. De enige tip die de kraamzorg gaf was om voor katoenmateriaal maandverband te gaan, om de kans op infecties zo laag mogelijk te houden.