12 Reacties

één maand geleden

Hi! Nergens voor nodig hoor! Ik heb de intake vorige week gehad, alles keihard staan boenen van de badkamer tot de woonkamer. Uiteindelijk heeft ze alleen gevraagd of ze de babykamer mocht zien, geen uitgebreide inspectie of zoiets. Verder heeft ze ons bed opgemeten om te kijken of deze verhoogd moet worden. Ik was zelf ook een beetje nerveus voor een soort strenge controle, maar achteraf gezien denk ik: joh nergens voor nodig en jij bent als mama (to be) de baas in jouw huis! Ik denk dat de intakegesprekken meer bedoelt zijn om eventuele schrijnende gevallen te signaleren, niet zozeer om jou te pakken op puntjes die nog niet helemaal op orde zijn. Hopelijk stelt dit je iets gerust! :)

één maand geleden

Hi, Ik had maandag de intake. We hebben zitten kletsen aan de eettafel, ik kreeg meer informatie en ze vroeg naar mij wensen, vragen etc. Ze wilde niks zien, ze komen niet om te controleren maar meer om te weten wat je verwacht dalijk als de baby er is en wat ze allemaal zullen doen etc. Was dus gewoon eigenlijk een gesprek en niet om te controleren wat je hebt en hoe het huis eruit ziet. Bij mij in iedergeval niet. Ik was ook nerveus, ging ook echt alles netjes zetten etc haha maar uiteindelijk hoefde ze het niet te zien. Komt goed, maak je geen zorgen! ❤️

één maand geleden

Ik was er ook nerveus voor en heb het hele huis staan poetsen in voorbereiding. Maar uiteindelijk heeft ze alleen met een kopje thee aan de eettafel bij ons gezeten en hebben we alles mondeling door genomen. Ze vroeg wel naar de situatie boven (bed op klossen, waar zal de baby slapen, is op dezelfde verdieping een toilet en douche?), maar is er niet geweest.

één maand geleden

Huh hebben jullie de intake bij jullie thuis? Onze kraamzorg vertelde dat het alleen door de zorgverzekeraar vergoed wordt als de intake via de telefoon gebeurt, dus er is niemand bij ons thuis geweest om überhaupt iets te checken 🤣🤣

één maand geleden

Klopt, het is inderdaad een kennismaking en een fijne manier om nog vragen te stellen en elkaars wensen en ideeën uit te spreken! Dus don't worry! Ze letten helemaal niet op je huis zolang je er niet als zwerver bij ligt haha.

één maand geleden

Zoals hieronder al gezegd, ze controleren niet echt. Wat ze bij ons wel vroegen (ook een klus huis toen de eerste geboren werd) of we konden zorgen dat alle stopcontacten een kapje hadden (wij hadden veel stopcontacten nog helemaal open liggen) en of we konden zorgen dat er een trapleuning was. Maar verder geen strenge vereisten!

één maand geleden

Hier was het een gesprek van een half uur bij mijn eerste kindje. Ging niet het huis door kijken, enz. Koffie, kletsen, en ze ging weer. Ging over de werkwijze, onze wensen, uren.

één maand geleden

Zolang het maar veilig is! 😊

één maand geleden

Ik had de intake een paar weken geleden en kan je vertellen: ze doen echt geen inspectie van je huis. Ze kunnen wel om praktische redenen vragen naar bijvoorbeeld de hoogte van je bed (ivm werkhoogte voor hun). Verder is het vooral uitleg wat voor (zorg)taken zij uitvoeren. Ook heb je zelf de gelegenheid om vragen te stellen. Geen zorgen!

één maand geleden

Kraamzorg is niet verplicht dus geen zorgen, het is om je te helpen. :)

één maand geleden

Reactie op Kruumelke

Huh hebben jullie de intake bij jullie thuis? Onze kraamzorg vertelde dat h ...
Bij ons noemen ze het intake en inspectie moet bij ons thuis 😅

één maand geleden

Reactie op Kruumelke

Huh hebben jullie de intake bij jullie thuis? Onze kraamzorg vertelde dat h ...
Bij mij ook al telefonisch en dat een uur lang!. ze had net zo goed langs kunnen komen 😂