10 Reacties
één maand geleden
Reactie op Chey..
Is dat gewoon? Haha geen idee wat dat is lees dat mensen na bevalling dan o ...
Iedereen heeft volgens mij in meer of mindere mate diastase. Je buikspieren moeten uit de weg zodat je buik kan groeien. Na de bevalling gaan ze vanzelf weer naar elkaar toe. Enkel als dat niet spontaan gebeurd moet je daar iets mee. Een operatie daarvoor heb ik nog nooit gehoord, wel dat je nog niet intensief mag sporten.
één maand geleden
Reactie op Chey..
Is dat gewoon? Haha geen idee wat dat is lees dat mensen na bevalling dan o ...
In principe is het inderdaad goed, alleen soms ontstaat er een navelbreuk als mensen te lang/veel druk hebben (gehad) op de diastase. Als er daadwerkelijk een navelbreuk is doen ze daar indd pas wat mee als je bevallen bent, dat gaat niet vanzelf helen.
één maand geleden
Fysio hier: klinkt als een diastase, het is opzichzelfstaand niet erg, en onoverkomelijk. maar kan wel klachten geven later als het een flinke diastase is en er is ook niet heel veel aan te doen. Je moet echt goed opletten hoe je nu uit bed komt etz. Niet te veel druk op de buikspieren zetten.
één maand geleden
Reactie op Chalot
Fysio hier: klinkt als een diastase, het is opzichzelfstaand niet erg, en o ...
Ik heb even wat gegoogle erover maar wat is de reden dat we moeten opletten met hoe uit bed te komen? Als ik vanuit mn buikspieren omhoog wil komen krijg ik ook echt een punt naar voren🙈 komt dit nog goed en heeft iedereen dit? En hoe zit het met navelbreuk?
één maand geleden
Reactie op Chey..
Ik heb even wat gegoogle erover maar wat is de reden dat we moeten opletten ...
Die punt wil je zoveel mogelijk vermijden, je kan dus beter eerst op je zij draaien en zijwaarts omhoog komen. Het is niet direct schadelijk als je het wel vanuit je buikspieren doet maar als je het kan voorkomen waarom niet? Langdurige druk kán schade geven (ook dit hoeft echt niet meteen zo te zijn)