8 Reacties
2 maanden geleden
Hey! Ik heb dit laatst ook een dagje gehad, datzelfde gevoel in m'n handen. Daarna niet meer gehad. Het hoort bij de kwaaltjes, ik heb het toen op Google opgezocht. Staan ook manieren bij wat je er tegen kan doen:
Oorzaak van tintelende vingers in zwangerschap
Wanneer je zwanger bent, houd je net wat meer vocht vast dan normaal. Dit vocht zorgt voor een beknelling in een tunneltje van je onderarm: de Carpale Tunnel. Door deze tunnel lopen ook de pezen en zenuwen van je handen en vingers. De oorzaak hoeft niet perse zichtbaar te zijn, want vaak zie je niets van het opgehoopte vocht. Maar het kan er wel degelijk zijn en zorgen voor ongemakkelijkheden wanneer je zwanger bent!
https://www.zwangerenportaal.nl/tintelende-handen
2 maanden geleden
Hey, ik heb hier sinds week 7 al last van in mijn linkerhand. Bij mij begon het met alleen wat tintelen en een dof gevoel snachts maar kreeg er al vrij snel meer last van, ook overdag. Eerst wilde het los schudden/ ronddraaien van mijn pols nog wel helpen maar daarna ook niet meer. Ik heb toen ook even opgezocht waardoor het zou kunnen komen en er werd toen aangeraden om een polsbrace te dragen maar ik kwam ook veel ervaringen tegen dat dit niet zou werken. Daardoor heb ik er toen geen aangeschaft maar kort daarna een nacht wakker gelegen doordat mijn hand en onderarm helemaal verkrampte en ben de volgende dag meteen een brace gaan halen en sindsdien gaat het een stuk beter. Ik draag hem nu altijd als ik ga slapen en heb er dan overdag vrijwel geen last van. Merk het wel meteen dat als ik hem een keer een nacht ben vergeten mijn vingers overdag weer beginnen te tintelen. Tis een vervelend kwaaltje maar verder gelukkig wel onschuldig
2 maanden geleden
Ik heb het niet met m'n handen , maar wil m'n hele linker arm met wakker worden.
Ik probeer zoveel mogelijk op m'n linker zij te slapen omdat dat beter is, maar word dan wel sochtends wakker met een tintelend gevoel in m'n hele linkerarm, heel vervelend
2 maanden geleden
Carpaal of cubitaal tunnelsyndroom. Door vocht worden je zenuwen (iets) bekneld. Ik heb twee zwangerschappen in het eerste trimester cubitaal gehad (dove pink- en ringvinger). Nu later in de zwangerschap af en toe nog een nachtje.
Onschuldig, gaat na de zwangerschap over. Ben zelf bij huisarts en ergotherapeut geweest, ik zou dat alleen aanraden als het echt je nachtrust verstoort.
2 maanden geleden
Reactie op Yrien
Hey, ik heb hier sinds week 7 al last van in mijn linkerhand. Bij mij begon ...
Fijn dat de bracelet jou helpt! Ik sliep er slechter van, zo'n inflexibel ding om je arm (en ik sloeg mijn man er per ongeluk mee 😅). Het hielp wel tegen de tinteling / doof gevoel, maar ik sliep alsnog niet beter!
Anyway voor topicstarter: zonder verwijzing kun je naar een ergotherapeut, dan krijg je dus zeer mogelijk een brace. Ik kreeg ook een oefening (die werkte goed voor mij).
19 dagen geleden
Reactie op Yrien
Hey, ik heb hier sinds week 7 al last van in mijn linkerhand. Bij mij begon ...
Wat voor brace heb je? Ik heb juist het idee dat me vinger recht moeten blijven. Dus dan heeft een pols brace niet zo veel nut 😅