35 Reacties

19 dagen geleden

Reactie op Tess1982

De Kwalenbingo gaat lekker verder: een verkoudheid die heviger is dan ooit ...
Hier ook! En benauwd al de pest erdoor!

19 dagen geleden

Reactie op Mamavtwee

*als de pest

19 dagen geleden

Reactie op Mamavtwee

Vreselijk die benauwdheid. Ik had t zaterdag ook. Moest af en toe echt naar lucht happen zo dicht zat mijn neus en weinig zuurstof in mijn longen. Het trok gelukkig in de loop van de ochtend weg. Hopelijk ben jij daar ook snel van af. Zit jouw neus ook zo potdicht?

19 dagen geleden

Reactie op Tess1982

De Kwalenbingo gaat lekker verder: een verkoudheid die heviger is dan ooit ...
Oh ik heb echt 2 weken een flinke verkoudheid gehad, elke nies was een russian roulette met broekplassen 😭 geloof me: het moment dat je verkoudheid over is, voelt je derde trimester plots weer als een glow up haha

19 dagen geleden

Alles wat nu rond de 33week speelt: - vaak moeten plassen - kapotte lippen al maandenlang (droge huid) - heel snel moe - slechte concentratie voor werk - buik zit in de weg - benen worden steeds dikker door zin in ongezonde dingen - heel veel harde buiken - pijnlijke trappen in buik, vooral tegen ribben - kuit kramp - lage rugpijn - maagzuur door getrappel - momenten van kortademigheid door bewegingen baby - heel lage libido door harde buiken en drukke baby - pijnlijke tepels bij kleinste temperatuurverschillen - harde stoelgang En toch het gevoel dat ik het een stuk zwaarder had kunnen treffen! 🤞 Nog bijna 2 maanden te gaan, benieuwd wat er nog bij komt

19 dagen geleden

Ik grap al weken over een kwalenbingo, ben zo blij dat deze bestaat! Dankjewel maker en sterkte allemaal! Ik ben 30 weken zwanger (en ik ben ook al meer dan een jaar thuis van een dubbele whiplash 😅 ) - maagzuur (medicatie helpt maar de boertjes, kotsen in mijn mond en lucht die knelraakt gaat lekker door) - pijn in mijn benen als ik op mijn zij lig waar ik elk uur van wakker wordt en moet draaien om vervolgens mijn andere been af te knellen - hoofdpijn - vermoeidheid - beetje paniek (ik vind het idee van de bevalling echt mega eng) - buik in de weg - rug pijn - harde buiken - tandvlees onstekingen - aambeien (uggghhhh) - constipatie - ik vergeet alles - en doe ook hele domme dingen (track&trace code weggegooid 😭) - uitslag bij mijn vagina - afscheiding - pijnlijke tepels - striemen striemen en nog eens striemen - constant plassen - een baby die graag overal tegen aan schopt - ik plas als ik nies 😀 - snel buiten adem - ik kan niet meer fietsen omdat mijn kuiten PIJN doen - moodswings like crazy (tot depressie toe) - super horny, maar zero energie - heel vaak verstopte neus / soms bloedneus - het woord ‘verloskundige’ nooit kunnen herinneren (heel specifiek) - nesteldrang (vooral als je niks kan is dat gewoon een kwaal) - pijn boven mijn schaambeen soms als ik wandel met de hond - ZOVEEL HONGER - maar ook heel veel dingen die ik niet kan eten (zonder reden gewoon: lichaam zegt nee) Dat was fijn om even op te schrijven.

19 dagen geleden

Reactie op sjrona

Oh ik heb echt 2 weken een flinke verkoudheid gehad, elke nies was een russ ...
Whahaha, nou dat heb je mooi verwoord! Ik hoop op een glow up dan! Terwijl ik dit aan t typen was moest ik alweer rennen omdat er een kriebel opkwam: gered zonder natte broek dit keer! Toch weer een mooie overwinning😁

19 dagen geleden

Zo, er zijn weer een aantal flinke winnaars bij! Hele bingokaarten vol, onvoorstelbaar! Als je dit zo leest, is het best een wonder dat we hierna vaak nog weer zwanger willen zijn. Kun je nagaan hoe sterk de kinderwens/oerdrift dan is. Mooi geregeld door de natuur!🩷🙏🏼 Het idee van de Kwalenbingo kwam ook doordat de term hier ergens viel dus waarschijnlijk dankzij jou Nicole!

19 dagen geleden

Reactie op Tess1982

Vreselijk die benauwdheid. Ik had t zaterdag ook. Moest af en toe echt naar ...
Ja, vreselijk! Ik hoor mijzelf hijgen naar adem.. En dan ook nog constant een flink gehoest waarbij ik mijzelf hoor piepen als een malle.. Echt, ik hoop toch van ganze harte dat dat kleine baby'tje in mijn buik dit nog even uit blijft zitten🍀🤞🏻

19 dagen geleden

Reactie op sjrona

Ik kijk echt heel erg uit naar deze glow up 😂 wie heeft bedacht dat je ziek en hoogzwanger tegelijk kan zijn?? Echt terror!! En ook nog vlák voor mijn verlof, wilde gewoon fijn werk afsluiten 😭

19 dagen geleden

- onrustige benen elke avond en nacht weer - rugpijn en niet weten hoe ik moet zitten of liggen - overdag heel erg moe - s nachts veel wakker - s nachts elk half uur naar de wc om te plassen - duizelig - hartkloppingen - paniekaanvallen - onzeker voelen en snel huilen

19 dagen geleden

Reactie op Mamavtwee

Ja, vreselijk! Ik hoor mijzelf hijgen naar adem.. En dan ook nog constant ...
Oh dat gepiep, dat alleen al klinkt eng. Ik weet nog dat ik t in t begin van mijn zwangerschap al heel lichtjes hoorde als ik in bed lag. Daarna verdween t op den duur. Dat je t nu hebt en dan zo hard: naar! Nou zeg dat wel, dat de baby nog even mag blijven zitten. Ik heb echt medelijden met haar. Voor mijn gevoel hoest ik zo hevig dat ze er snel uit wil en daardoor wellicht wel eerder komt😖

19 dagen geleden

Reactie op 9Anneriek

Ik kijk echt heel erg uit naar deze glow up 😂 wie heeft bedacht dat je zie ...
Zeg dat wel! Alsof we nog niet genoeg kwalen hebben😒

19 dagen geleden

Reactie op sjrona

Ik heb dit al sinds half september. Ik heb steeds terug gegaan naar de huisarts en uiteindelijk was het sinds half oktober een sinusinfectie geworden. Haha. Ik laat het weten als het over is. Het is er nog steeds en uit frustratie heb ik naar incontinentie pads overgestapt. 🤭😅 Ik kan niets beters dan de bevalling uitwachten. Volgens de verloskundige zou het dan moeten verbeteren... Ik hoop het maar dat door de verstopte bijholtes de bevalling nog te doen is... 😒🫣

16 dagen geleden

- Snel vermoeid/duizelig waardoor ik sinds 20 weken halve dagen ben gaan werken en met 31 weken helemaal gestopt ben - veel harde buiken, vooral na inspanning (traplopen, vaatwasser uitruimen etc) - snel bandenpijn waardoor lopen na 15 min pijnlijk wordt en ik veel een ondersteunende band draag - carpaal tunnelsyndroom - erg down omdat ik bijna alleen nog maar op de bank kan liggen, en de zorg voor onze dochter van 2 bijna volledig overdraag aan partner/opvang/oma’s Maar goed, nu 36 weken dus biiiijna aan het einde 🥳