35 Reacties
één maand geleden
Reactie op Aapjes
Oja en heb nog een borstvoeding cursus gepland staan.
Is dat gewoon bij de verloskundige of is dat met een lactatie deskundige? Wat moet ik me er bij voor stellen ik zit er ook aan te denken
één maand geleden
Reactie op kirstensuzanne
Is dat gewoon bij de verloskundige of is dat met een lactatie deskundige? W ...
Deze vrouw is allebei haha! Maar dat is toevallig, bewust gekozen voor een lactatiekundige. Dit is 1 avond 2 uur en verder heb ik eigenlijk geen idee.
Heb ook dit boek besteld op aanraden van een vriendin. Maar nog niet in begonnen:
https://www.borstvoeding.nl/product/borstvoeding-handboek-voor-ouders/
Ga ik wel binnenkort doen. Dan kan ik misschien wat gerichte vragen stellen bij de cursus
één maand geleden
Reactie op Aapjes
Deze vrouw is allebei haha! Maar dat is toevallig, bewust gekozen voor een ...
Dank voor de tip!! Wil heel graag borstvoeding geven maar ik vind het altijd een fijn idee om me toch soortvan voor te kunnen bereiken en hoe dat nou echt werkt enzo🙈
één maand geleden
Reactie op kirstensuzanne
Dank voor de tip!! Wil heel graag borstvoeding geven maar ik vind het altij ...
Ik had dus ook! Dus vandaar ook deze cursus en op La Leche League is veel te vinden. Je kan ook nog: deborstvoedingspraktijk gaan volgen op instagram.
En waarschijnlijk weten ze bij je verloskundige wel goede cursussen
één maand geleden
- Kleren wassen
- inventaris nakijken voor baby + mezelf
- laatste aanpassingen aan de inrichting van ons huis op basis van hoe ik het vorige keer met een newborn het fijnste vond
- uitzoeken hoe ik onze kinderwagen om kan vormen tot een duo (dan ken ik dat systeem al, was met de eerste ook super handig)
- vluchtkoffer maken
- een deep clean van ons huisje zodat we gezellig de winter in kunnen
- geboortekaartje maken
- meal prep
- naam kiezen
Jeetje is nog veel werk 😂 met mijn eerste was bijna alles met 30 weken al af, maar nu heb ik het zo druk dat ik er niet toe kom!
één maand geleden
Ik ben 29+4
Nog 3,5 week werken. En dan gaan we deze dingen nog doen.
- cosleeper opzetten
- triptrapp in de woonkamer
- boekenplankjes ophangen
- gordijnroede en gordijnen ophangen
- kleren wassen
- keuken poetsen
- fotoshoot
- newborn shoot
- geboortekaartje verder aanpassen
- paar rompertjes bedrukken wat de baby aan kan. Heb er al een klaar🎄🎅🏼voor kerst
- veel slapen
één maand geleden
Reactie op Sandyvg
Vandaag bij de verloskundige geweest (30w) ik heb een papier meegekregen om ...
Dit was die van de eerste bevalling 🙈 misschien dat je er iets aan hebt😊
één maand geleden
Reactie op Sandyvg
Ik merkte na de eerste bevalling dat ik vooral 'last' had van de bejegening, manier van aanspreken, contact maken. Het werkte simpelweg niet voor mij. Dus ik heb dat toen bij de 2e in het bevalling gezet, en bij de tweede een hele andere beleving gehad. Uiteraard is het ook handig om na te denken over de dingen die desteney2002 gedeeld heeft. Wel in het achterhoofd houdend, dat hoe mooi je plan ook is, het altijd anders kan lopen. Dat je zelf het opeens anders ervaart of dat het door de omstandigheden anders aangepakt moet worden
één maand geleden
Ik maak dit keer geen bevalplan.
De meeste dingen die hier genoemd zijn zoals huid op huid, zo snel mogelijk naar huis etc. zijn standaard.
Wel/geen pijn bestrijding, in bad, in bed/ op baarkruk zijn allemaal dingen die je (bij een eerste kindje iig) niet van te voren weet.
Dingen als kaarsjes, muziek etc hoeft van mij allemaal niet. Ik had overigens ook niet het idee dat de vk, die ik niet eerder ontmoet had, mijn bevalplan gelezen had.
één maand geleden
Reactie op Ber22
Ik maak dit keer geen bevalplan.
De meeste dingen die hier genoemd zijn zoa ...
Ik had de eerste keer ook geen bevalplan en ik was achteraf enorm blij dat dit zo was. Mijn bevalling was op alle vlakken compleet anders dan ik ingebeeld had en met een bevalplan zou ik teleurgesteld zijn en vast hebben gezeten in verwachtingen.
één maand geleden
Reactie op Sandyvg
Ik heb er alleen in gezet dat ik het fijn vind dat e VK gewoon duidelijk moet zijn tijdens de bevalling, niet allemaal er om heen draaien.
En heb er in gezet dat ik vertrouw op mijn vriend en dat hij vaak beter weet wat goed voor mij is dan ik zelf. Klinkt stom misschien, maar hij kan veel beter goed nadenken over iets en bij mij komen er snel emoties bij kijken.