8 Reacties
één maand geleden
Ik denk dat dit niet helemaal de goede groep is daarvoor. Deze baby's moeten nog geboren worden.
Je kan het gewoon proberen toch? Je merkt vanzelf of het goed gaat.
Wij hebben nog een zoon van 2 jaar en 2 maanden. Op vakantie vorige week wilde hij 3 dagen niet zijn dutje doen. De rest van de dag ging gewoon prima.
Nu weer thuis en slaapt weer zonder problemen. Maar hij gaat wel nog gewoon om 19 uur naar bed.
één maand geleden
Hai, hier een zoontje die nu net een week van zijn middag slaapje af is. Hij wordt volgende maand 4..
Dit is wel laat hoor, meestal rond het 3e jaar zijn ze er wel vanaf.
Ons zoontje is 2 weken geleden geopereerd aan zijn amandelen, hij bleek heel veel ademstops te hebben zodra hij in slaap viel. Dus vandaar dat hij het nog zo lang heeft vol gehouden om in de middag te gaan slapen..
Veel commentaar van onze omgeving gehad dat hij nu toch wel echt moest stoppen met zijn middag slaapje.
Dus mijn advies, kijk vooral naar wat je kindje nodig heeft! Laat anderen maar denken en er wat van vinden, jij kent je kind het beste.
één maand geleden
Inderdaad luisteren naar je kind. Ik herken wat je zegt van de opvang. Vinden ze ook makkelijk dat je kindje lekker lang slaapt, maar als dit zijn avondslaap verkort zou ik vragen of ze dit willen verkorten naar minimaal een uur. Dit is voor jullie geen lekker ritme. Hopelijk wil de opvang meewerken en kan je kindje weer makkelijker eerder naar bed.
één maand geleden
mijn zoontje word in nov 3 en thuis slaapt hij sinds 2 weken bijna niet meer. of er moet al iets bijzonders zijn. Ik merkte dat hij savonds steeds meer moeite had om in slaap te komen waardoor het laat werd. Nu slaapt hij savonds binnen 10 minuten tussen 19 en 20.
op de opvang doen ze hem nog wel even naar bed, slaapt dan ook maar dan is hij ook vroeg wakker en veel prikkels.
één maand geleden
Eerst starten met inkorten middag dut, niet nu al helemaal stoppen. Toch echt de meeste kinderen (niet allemaal) hebben het slaapje nog wel nodig tot 3 jaar of zelfs 3,5 jaar. Eerst inkorten naar max 1,5u bijv en paar dagen kijken hoe dat gaat? Slaapt hij dan savonds nog steeds niet, dan verder inkorten naar 1u slapen smiddags. Mijn ervaring met opvang is dat ze wakker maken na 1,5u prima vinden. Alleen na 1u slaap al wakker maken is soms lastig omdat hele slaapkamer wakker wordt en sommige jonkies dan te kort slapen. Dus even overleggen wat haalbaar is, weet niet of het anders een optie is dat je kind buiten de slaapkamer in een hoekje ergens kan slapen. Zou het gewoon even opengooien of ze mee willen denken wat haalbaar is en wat niet.
één maand geleden
Ons zoontje (3,5 jaar) heeft het uit zichzelf aangegeven. Op de een op andere dag was hij in ieder geval op het kdv 'een grote jongen'
en wilde hij daar absoluut geen middagdutje meer doen. Twee á drie weken later wilde hij het thuis ook niet meer. Dus van makkelijk drie (!) uur in de middag dutten, naar helemaal geen dutje meer doen 🤣 we hebben hem hierin gevolgd en ik moet zeggen, het gaat super goed. Sinds hij in de middag geen dutje meer doet, gaat hij in de avond ook wat vroeger naar bed (eerst was het tussen 20:45 en 21:15 en nu tussen 19:45 en 20:15 😊). Soms vraagt hij in de middag nog wel om te 'rusten' op de bank. Dan gaat ie met zn kussen, deken en knuffels op de bank liggen en dan kijkt hij een filmpje ofzo 🥰
één maand geleden
Onze dochter van 2,5 wil gewoon niet meer slapen smiddags. Ik kan haar in bed leggen maar dan komt ze er gewoon gezellig uit 😂
Ze had al 2/3 maanden dat ze savonds minder goed in slaap viel als ze dus wel sliep smiddags, vaak pas rond 21:00/21:30.
Nu circa 4 weken zonder middagslaapje en ze is er eigenlijk helemaal aan gewend. Gaat wel echt om 19:00 naar bed nu.