8 Reacties

3 maanden geleden

Ik hoorde dat een lage bloeddruk ook bij dit termijn hoort...dus hopelijk wordt het snel een beetje beter voor je 😉

3 maanden geleden

Reactie op Mies206

Ik hoorde dat een lage bloeddruk ook bij dit termijn hoort...dus hopelijk w ...
Ja heb er nu al een aantal weken last van en dan vooral de hartkloppingen die ik al vanaf het begin heb en zeker ook het vervelendst is 😣 dankjewel!

3 maanden geleden

Ik heb buiten de zwangerschap om ook een lage bloeddruk en nu tijdens de zwangerschap nog een beetje erger. Vervelende kwaal, maar je leert er mee leven

3 maanden geleden

Hai, helaas ook hier veel last van.. Toevallig van de week met de verloskundige gebeld omdat ik ook hoofdpijn kreeg. Zei gaf aan dat hoofdpijn vaak niet met de lage bloeddruk te maken heeft maar dat waarschijnlijk het weer van de afgelopen tijd niet mee werkt in de combinatie met de lage bloeddruk. Waar ik zelf heel erg tegenaan loop is dat ik geen idee heb hoe ik het voor kan zijn. Ik ben ambulant kapster en werk dus bij de mensen thuis. Ik heb na een uur knippen echt last van zweet aanvallen, begin te trillen en wordt dus licht in mijn hoofd. Heeft iemand toevallig ook tips wat ik het beste kan eten naast zoute drop en dextro? Of hoe ik überhaupt alles aan moet pakken hiermee? Vind dat er weinig over te vinden is ook online 🧐 Sorry dat ik inbreek in deze topic met mijn vraag🤭

3 maanden geleden

Reactie op Romay

Hai, helaas ook hier veel last van.. Toevallig van de week met de verloskun ...
Wat bij mij helpt is elektrolyten te drinken. Zelf gebruik ik die van Relyte in Watermelon Lime smaak, dit deed ik tijdens mijn eerste zwangerschap ook in de zomer. En zoals je al zegt: - Zoute drop - Dextro - Bouillon zoals opkikkertje

3 maanden geleden

Hi, ik heb hier ook last van en vooral toen het van de week zo warm was heb ik dagen lang hoofdpijn gehad. Mijn verloskundige vertelde dat die lage bloeddruk nog erger word tussen de 20 en 22 weken omdat er dan een soort piek zit, ik heb als tips mee gekregen van de verloskundige: • overdag proberen af en toe te slapen • bouillon drinken (zoals cup a soup) • zoute drop (dit raden ze normaal af tijdens de zwangerschap) maar in het geval van een lage bloeddruk kan het juist helpen • genoeg drinken! Hopelijk heb je hier iets aan😊 Ik merk dat als ik me niet lekker begin te voelen en ik pak een bouillon dat het echt wel helpt

3 maanden geleden

Ik heb van mezelf altijd al lage bloeddruk. Maar nu zwanger heb ik van de week met die warmte inderdaad hoofdpijn en hartkloppingen ook gehad! Dus heel herkenbaar. Handje drop per dag en niet te snel opstaan. Ik heb nog nooit elektrolyten geprobeerd maar misschien ga ik dat wel doen kijken of het helpt

3 maanden geleden

Heel irritant he! Vooral die hartkloppingen.. heb jij ze ook vooral als je in bed ligt en wil slapen? Ze houden mij echt uit m'n slaap.. Elektrolyten zijn echt top idd!! Wel even een goede zoeken zonder rommel erin. Ik gebruik zelf die van Noordcode, en vind die ook lekker. Dat helpt mij iig overdag zodat ik niet duizelig ben.