9 Reacties

23 dagen geleden

Wij hebben eerst een wiegje. Maar heb een matrasbeschermer (twijfel of ik die eronder laat want die wordt vrij bobbelig onder de matrashoes, dan matrashoes, lakentje, dekentje

23 dagen geleden

Reactie op Plofje98

Wij hebben eerst een wiegje. Maar heb een matrasbeschermer (twijfel of ik d ...
Oh en zodra hij er eenmaal in ligt dan doe ik een hydrofiel doek op het matrashoes ter hoogte van het hoofdje. Die kun je dan in een driehoek vouwen. Zodat het bedje niet zo snel vies wordt als hij een keer spuugt ofzo

23 dagen geleden

Aerosleep topper nog niet gebruiken. Die zorgt voor luchtstroom, dat kan wat koud zijn voor een pasgeborene. En mocht je kruik lekken (ik wens het je niet toe), dan kan het hete water daaruit niet weg. Kindje beetje gegroeid en steady, kruiken er uit, kan de topper er weer op. Ik doe: molton, hoeslaken. Lakentje, deken er op, lakentje aan de kant van het hoofdje goed omvouwen. Extra hydrofiel ter hoogte van het hoofdje tegen spugen. Bedje laag opmaken zodat ze met hun voetjes tegen het bed aan komen, dan belanden ze niet onder het dekentje (mijn zoontje deed dat wel, de stiekemerd). Kraamhulp helpt je als het niet de goede hoogte is, geen probleem.

23 dagen geleden

Reactie op escg

Aerosleep topper nog niet gebruiken. Die zorgt voor luchtstroom, dat kan wa ...
Thanks! Ja we hadden een discussie over de aerosleep topper maar dan heb ik toch gelijk 😂 dankjewel!

23 dagen geleden

Reactie op Sandyvg

Thanks! Ja we hadden een discussie over de aerosleep topper maar dan heb ik ...
Haha een zwangere heeft toch per definitie gelijk? ;) Graag gedaan!

23 dagen geleden

Wij hadden hier afgelopen maandag de intake van de kraamzorg en die zei: maak het bedje lekker voor de sier op en dan op het moment dat de baby er is zal de kraamzorg jullie op dat moment het uitleggen wat precies handig is.

23 dagen geleden

Helemaal eens met de rest. Een matrasbeschermer kun je denk ik niet doorheen ademen, dus die zou ik niet gebruiken.

23 dagen geleden

Reactie op Ber22

Helemaal eens met de rest. Een matrasbeschermer kun je denk ik niet doorhee ...
Ik heb een matras beschermer die luchtdoorlatend is 😊 heb voor de zekerheid ook 2 moltons aangeschaft dus kan de kraamzorg zelf even kiezen zodra de kleine er is

23 dagen geleden

Ik doe alleen hoeslaken en hydrofiele doek tegen spuug. Baby gaat in de slaapzak/inbakerdoek