23 Reacties
3 maanden geleden
Het kan soms gebeuren dat je vliezen aan de bovenkant scheuren ipv breken aan de onderkant. Dan lek je kleine beetjes vruchtwater. Dit word door het lichaam weer aangevuld en doordat het aan de bovenkant zit loop je niet meteen leeg zeg maar. Misschien kan je het opvangen als je lekt zodat je het beter kan laten testen. Het zou namelijk ook afscheiding kunnen zijn dat wat wateriger is. Probeer in ieder geval echt rustig aan te doen en zo min mogelijk inspanning te hebben om te zorgen dat je geen weeen krijgt.
3 maanden geleden
Lek je gedurende dag ook vruchtwater?
Dmv van welke test hebben ze het getest? Want die goedkope stickies vd vk geven wel eens vals positief aan.
Mijn ondergoed is vaak ook nat snachts, maar bij mij is het echt zweet + afscheiding want lek overdag niks.. iig dat hoop ik dan als ik dit lees🥴
3 maanden geleden
Reactie op Littlebutterfly
Het kan soms gebeuren dat je vliezen aan de bovenkant scheuren ipv breken a ...
Dit zou ik ook antwoorden, ja. Ik had ook een hele kleine scheur aan de bovenkant en dat gaf kleine beetjes, overigens pas bij 36 weken. Maar dat ging de hele dag door en 'gutste' wat als ik ging staan. Ter idee.
Vandaag had ik een geestelijk inspannende activiteit in een warme omgeving en ik was wat te warm gekleed. Na afloop dacht ik: dit is foute boel. Bleek ook zweet en afscheiding. Onfris, maar ja.
Ik zou ook proberen op te vangen en dat goed te laten testen en tot die tijd weinig echte inspanning.
Je kunt wat (kraam)verband pakken en daarna afgesloten bewaren.
3 maanden geleden
Reactie op Littlebutterfly
Het kan soms gebeuren dat je vliezen aan de bovenkant scheuren ipv breken a ...
Dankjewel!!! Ik hoop dat ik deze nacht wat kan opvangen!
3 maanden geleden
Reactie op Flower221
Lek je gedurende dag ook vruchtwater?
Dmv van welke test hebben ze het get ...
Nee alleen de nachten en dan stroomt het ook langs mijn benen. Het is kleurloos en geurloos. De test weet ik niet of het de goedkope is
3 maanden geleden
Reactie op escg
Dit zou ik ook antwoorden, ja. Ik had ook een hele kleine scheur aan de bo ...
Bedankt voor je antwoord en je tip! 🙏
3 maanden geleden
Ik had ook vruchtwater verlies door een scheur bovenin. Ook weken mee rond gelopen tot dat het eindelijk een keer positief was.
Ik had ook nog een last van waterige afscheiding. Lekte als een malle. Hele dagen inlegkruisjes vervangen.
Hopelijk heb ik dit deze zwangerschap niet. Succes, ik vond het toen erg verwarrend op een gegeven moment 🍀
3 maanden geleden
Reactie op ChristinaLCM
Ik had ook vruchtwater verlies door een scheur bovenin. Ook weken mee rond ...
Wat vervelend!:( hoe lang heb je ermee gelopen ? En wat mocht je doen en wat niet?
3 maanden geleden
Reactie op PriscillaOliwia
Wat vervelend!:( hoe lang heb je ermee gelopen ? En wat mocht je doen en wa ...
Ik zou iig tillen en veel bukken afraden. Als het echt een scheur blijkt te zijn kan je ook beter geen gemeenschap hebben omdat een orgasme ook weeen kan opwekken. Niet rennen of lange stukken wandelen eigenlijk vooral zoveel mogelijk rustig aan doen
3 maanden geleden
Nee alleen de nachten en dan stroomt het ook langs mijn benen. Het is kleur ...
Wat apart, als het echt vruchtwater zou zijn zou je verwachten dat je ook overdag zou lekken. Juist omdat je dan staat en beweegt🤔
Hebben ze daar een verklaring voor?
3 maanden geleden
Wat vervelend!:( hoe lang heb je ermee gelopen ? En wat mocht je doen en wa ...
Ik heb er vanaf 30 weken mee rondgelopen tot aan het einde. Kreeg op een gegeven moment vruchtwater test stokjes mee, omdat ik elke keer wel roze zoet water verloor, maar dan tijdens het blaas trucje bij de verloskundige niet voor elkaar kreeg vruchtwater te verliezen. Op gegeven moment met 39 weken positief getest, thuis. Toen 3 dagen was dit zogenaamd 60+ uren gebroken vliezen en werd ik medisch. Maar ik achteraf denk ik al veel eerder medisch te hadden moeten worden, ivm te laat testen elke keer. Dus ik wist ook al wel dat onze dochter zich niet vanzelf ging melden toen ik eenmaal een x positief testte op vruchtwater verlies.
3 maanden geleden
Reactie op ChristinaLCM
Ik heb er vanaf 30 weken mee rondgelopen tot aan het einde. Kreeg op een ge ...
Heb trouwens er geen infecties door gehad, mijn dochter ook niet. Alles was keurig in het ziekenhuis. Ook de 10 weken na de eerste “lekkage”.
3 maanden geleden
Ze willen vannacht weer zn test gaan doen omdat ze nu hebben gezegd dat de test maar 85% be trouwbaar is . Zodra ik vannacht lek moet ik aan de bel trekken en gaan ze mij gelijk testen. Tot heden mag ik het ziekenhuis niet verlaten. Ze hebben wel gezegd dat ze voor 24 weken weinig voor me kunnen betekenen en dat ik misschien daarom nog naar huis mag gaan
3 maanden geleden
Reactie op Flower221
En hoe ging het?🙏🏻
Ze hebben met meerdere ziekenhuizen overlegd en ik mocht naar huis. De test zou 99%betrouwbaar moeten zijn maarja ik kan dan net die 1 %zijn zeggen ze. Alles klopt alleen een van de kinderen heeft iets minder vruchtwater als de andere. Ik moet nu wekelijks naar het ziekenhuis ter controle. Helaas kunnen ze voor 24 weken toch niks voor mij betekenen...
3 maanden geleden
Reactie op Shiloh
Ik heb wel zo'n voorbeeld.
Met 27 weken had ik ook "lekkage". Met 29 weken ...
Wat erg!!! 😞😞😫 heftig naar zoveel weken zwangerschap.. ik hoop dat jet goed gaat. Ik voel me voor de rest gewoon goed
3 maanden geleden
Oh nou heb ik dit toevallig ook gehad.. gisteren liep het ook naar beneden maar na het lezen van veeeele met mij, tot de conclusie gekomen dat het bij mij ‘gewoon’ afscheiding is. Het was ook niet super veel. Zal het iig in de gaten houden of het niet vaker gebeurt, maar nou moet ik zeggen dat ik sowieso wel waterige afscheiding heb de laatste weken.