19 Reacties

vorig jaar

Oh huh haha ik heb deze juist net besteld omdat ik dacht ‘mooi, kan ik ongemerkt een voorraadje opbouwen’ 😅 de vorige keer lekte ik ook uit de andere borst en de lactatiekundige heeft deze schalen nu aangeraden om op te vangen, ik neem aan niet met de intentie om het dan weg te gooien..ik ga het in ieder geval gewoon gebruiken hoor 🙂

vorig jaar

Oh wacht ik lees nu dat jij het in je bh laat zitten tussen de voedingen door; ik ga ze alleen gebruiken tijdens het voeden zelf, aan de andere borst waarmee ik dus niet voed

vorig jaar

Zelf zou ik het niet aan de baby geven maar geef het wel gewoon aan me peuter haha

vorig jaar

Reactie op Hannn9

Oh wacht ik lees nu dat jij het in je bh laat zitten tussen de voedingen do ...
Haha ja ik lek tussendoor zoveel dat het doorweekt. Heb de melk nu in het badje gedaan! Maar het is zoveel dat dit ergens jammer is.

vorig jaar

Reactie op 098765432111

Zelf zou ik het niet aan de baby geven maar geef het wel gewoon aan me peut ...
Hahaha geen peuter hier in huis 😜! Maar dan blijf ik het gewoon door het badje doen. Bedankt!

vorig jaar

Het lijkt mij dat je deze melk kan gebruiken als je het tussendoor natuurlijk in de koeling zet. Mij is vertelt dat moedermelk op kamertemp sowieso meerdere uren goed is dus ik zou het zelf raar vinden als die gelekte melk dan niet goed is? Maar goed bij twijfel niet doen en anders ind in bad of creme mee maken kan ook

vorig jaar

Je kan inderdaad de melk alleen bewaren als voeding als je het opvangt tijdens een voedingsmoment en daarna in de koelkast bewaart. Ik gebruik de lekschalen ook tussen de voedingen door om alles op te vangen, maar dan gooi ik het gewoon weg. In het badje doen vind ik nog wel een slim idee, dat had ik nog niet aan gedacht!

vorig jaar

Reactie op Mies206

Je kan inderdaad de melk alleen bewaren als voeding als je het opvangt tijd ...
Waarom kan die melk niet gebruikt worden voor voeding?

vorig jaar

Reactie op Hannn9

Oh wacht ik lees nu dat jij het in je bh laat zitten tussen de voedingen do ...
Dit kan inderdaad als je tijdens de voeding opvangt en dan gelijk in de koeling dan kun je het langer bewaren

vorig jaar

Niet jouw vraag maar mijn lactatiedeskundige heeft het afgeraden om ze te blijven gebruiken omdat het (minimaal maar alsnog) een beetje vacuum zuigt en daardoor de tepel blijft stimuleren waardoor het lekken verergert. Ik ben er nu mee gestopt en merk dat het inderdaad aanzienlijk is afgenomen. Misschien heb je er iets aan

vorig jaar

Reactie op Cwjnsn

Niet jouw vraag maar mijn lactatiedeskundige heeft het afgeraden om ze te b ...
Oh god dat is een goede tip! Want de lekkage is aardig wat 🤪

vorig jaar

Reactie op kimdegraaf

Oh god dat is een goede tip! Want de lekkage is aardig wat 🤪
Ik vind zelf de zoogcompressen van medela ook super chill heb je die al geprobeerd?

vorig jaar

Reactie op kirstensuzanne

Ik vind zelf de zoogcompressen van medela ook super chill heb je die al gep ...
Van medela zelf niet, Etos wel. Kan medela wel is even proberen dan!

vorig jaar

Reactie op kimdegraaf

Van medela zelf niet, Etos wel. Kan medela wel is even proberen dan!
Ja ik vind ze zelf echt geweldig zeer cmfortabel en nemen ook veel melk op. En vaak in de aanbieding bij de kruidvat!

vorig jaar

Ik wilde ditzelfde maandag aan mijn lactatiekundige. Ik heb nu ook zonder kolven zo'n 400ml wat ik zo opvang. Ik heb het ingevroren, maar twijfelde ook omdat ik iets las over dat het minder vette melk mogelijk is.. Ik heb lekschalen van Youha, daar past ook echt maximaal 50 ml in.

vorig jaar

Ik heb deze lekschalen ook gebruikt tijdens het voeden. In overleg met de lactatiekundige ervoor gekozen om de deurbel methode toe te passen (ik voelde me erg beperkt in naar buiten gaan, want die lekschaal zat steeds vol en die liep nog weleens over). Na 1,5 week stopte het overdadig lekken. Eerst lekte ik snachts tussendoor extra veel, nu het is minimaal en goed op te vangen met zoogcompressen. Dus dames, dat is mogelijk 😉

vorig jaar

Ik heb ook flink wat melk opgevangen met een lekschaal, alleen tijdens voedingen.. Misschien stimuleert het een klein beetje maar dat voelt verwaarloosbaar tov wat de baby zuigt en meer dan 30m per voeding komt vaak voor, dat is echt niet op te vangen zonder 😅. Mijn man heeft al een paar keer een flesje gegeven van deze melk zodat ik even de deur uit kon, maar onze baby leek toch niet snel verzadigd van deze melk. Nu ben ik voorzichtig aan het kolven (max 1x in de ochtend na een voeding want ik wil niet nog meer productie), en met die melk lijkt onze baby iets langer tevreden. De gelekte melk gooi ik nu vrijwel allemaal weg want anders zit de vriezer binnen no time vol, dat voelt toch wel zonde... Nog meer tips naast het badje waar ik dit voor kan gebruiken? Tussen de voedingen door gebruik ik wasbare zoogcompressen, dat gaat goed genoeg en nu thuis maakt een vlek zo nu en dan toch niks uit

vorig jaar

Is er een reden gegeven dat je de melk niet kan geven? Ik zie die namelijk niet, als je je aan de richtlijnen van bewaren houd. Volgens la leche league kun je melk op kamertemperatuur tot 8 uur lang bewaren. Ook geven zij aan je geen zorgen te hoeven maken over voor/achtermelk. https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/bewaren-van-moedermelk/#:~:text=Melk%20die%20op%20korte%20termijn,de%20temperatuur%20het%20meest%20constant. Je kunt teveel melk ook doneren: https://moedermelknetwerk.nl/donormelk/