12 Reacties

9 maanden geleden

Ja ik vond kolven ook vervelend versus live en deed het nooit tenzij t nodig is. Als je dichtbij t kinderdagverblijf woont mag je overigens live gaan voeden! Bij mij kon dat niet dus dan maar een strak kolf schema op werk (krijg je 25% van je werkdag voor!). In principe hoef je dan alleen voor de 1e dag kinderdagopvang genoeg ingevroren te hebben en daarna kolf je steeds voor de volgende dag (alleen de laatste wel invriezen voor de week erop).

9 maanden geleden

Reactie op 9Anneriek

Ja ik vond kolven ook vervelend versus live en deed het nooit tenzij t nodi ...
Dit klopt deels wel en deels niet. Je hoeft de melk niet in te vriezen aangezien het 8 dagen in de koelkast mag staan.

9 maanden geleden

Hi! Ja ik vind dit ook heel moeilijk. BV vind ik prachtig en kolven een verschrikking.. het voelt erg tegennatuurlijk om weer te werken. Ben net begonnen en heb het tot nu toe opgelost door in elk geval één voeding toch extra live te doen. Of iets later beginnen of iets eerder naar huis en m’n vriend is op zijn thuis dag ook een aantal keer tijdens lunch langsgekomen met haar. Heb toch besloten, ondanks kolf haat, om toch BV te blijven geven totdat ze een half jaar is maar mezelf daarna ook de vrijheid te geven om te stoppen.. ik vind het wel fijn om kleine voorraad inde vriezer te hebben overigens.. dan ir niet direct een probleem als je toch later bent of een keertje de deur uit wil na werk nog. succes vast!

9 maanden geleden

Reactie op CVH2020

Dit klopt deels wel en deels niet. Je hoeft de melk niet in te vriezen aang ...
Ja lees verschillende adviezen over hoe lang.. zelf houd ik t liefst 4 dagen aan en echt max 5 😊 eenmaal ontdooit als t uit de vriezer komt natuurlijk binnen 24 uur in de koelkast

9 maanden geleden

Reactie op 9Anneriek

Ja lees verschillende adviezen over hoe lang.. zelf houd ik t liefst 4 dage ...
De richtlijnen van la leche leaque zijn de goede 😀. Koelkast 8 dagen en vriezer binnen 24u.

9 maanden geleden

😄

9 maanden geleden

Ja alleen online op voedingscentrum staat weer 3, bij la leche League van België 6 en Medela 3.. misschien dat het dan gaat over wat t meest optimaal is voor die tijd 😅 ik weet niet wie gelijk heeft vandaar houd ik t op 4 en vries ik anders in 🤭 Kreeg dit van mijn lactatiekundige:

9 maanden geleden

Met op de achterkant de bron

9 maanden geleden

Ik hou ook niet van kolven maar op het werk vind ik het een heerlijke extra pauze pak lekker thee, lekker rustig zitten en even horen / lezen hoe het met de kleine meid gaat. Ik vries het ook niet in ik bewaar het voor de volgende dag dat ik moet werken wat ik kolf. Ik heb klein koeltasje mee. En soms kolf ik in de auto want 2x lukt vaak wel.op het werk maar krijg wel meer stress als ik 3x moet kolven want werk moet daarna wel weer gebeuren en anders ben ik voor m'n gevoel alleen aan t kolven / lunchen / pauze houden🙃

9 maanden geleden

Hier een full time kolvende mama, want kleine lukte het niet aan de borst. Ik was er ook geen fan van, maar ik kan uit eigen ervaring wel stellen dat naarmate je het vaker doet je er ook meer aan went. Misschien niet wat je wilt horen, maar voor mij is het wel zo. Verder ken ik iemand die veel thuiswerkt. Oma past dan bij haar thuis op en zij geeft tussendoor gewoon borstvoeding dan. Weet niet of dat een optie is? Niet elke baan leent zich hiervoor natuurlijk.

9 maanden geleden

Reactie op 9Anneriek

Ja alleen online op voedingscentrum staat weer 3, bij la leche League van B ...
Zou je nog eens een duidelijkere foto kunnen maken? Ik kan het niet goed lezen

9 maanden geleden

Reactie op GeduldigeBij311076

Zou je nog eens een duidelijkere foto kunnen maken? Ik kan het niet goed le ...
De foto zelf is scherp, maar de app maakt hem wazig helaas..