60 Reacties
één maand geleden
Nee, mijn man doet echt heel veel om mij te ontlasten, dus dit zou ik absoluut geen normaal of acceptabel gedrag vinden.
Ik zag wel dat je al eerder aangaf dat hij niets doet, zich niet verzorgd en je niet steunt bijvoorbeeld in je conflict met je schoonmoeder. Is relatietherapie iets? Want het lijkt wel echt of je een hekel hebt aan je partner (iig als ik je topics lees) en jullie hier samen niet uitkomen.
één maand geleden
Ik vind dit erg egoïstisch van hem… ik zou geen koffie meer voor hem zetten..
Ik krijg iedere ochtend ontbijt op bed van mijn man en we hebben al een kindje waar hij dan ook meteen lekker warme melk voor brengt. Ik hoor hem nooit klagen. Dus jouw vriend mag zeker wel wat meer moeite gaan doen.
één maand geleden
Ik heb mijn vriend nog nooit horen klagen. Hij steunt mij juist heel erg.
Hij is nu 4 dagen weg met vrienden. Heeft me geholpen woensdag met koken voor twee dagen. Alleen voor vanavond en morgen moet ik zelf doen maar dat is geen probleem verder 😊 wat nog kan doen we zelf en wat te veel of zwaar is helpt hij mee.
één maand geleden
Herkenbaar die van mij wacht net zo lang tot dat ik er uitga om onze dochter te doen. Hier is nog steeds babykamer niet klaar hij klaagt alleen maar dat hij overal last van heeft terwijl ik vanuit de gynaecoloog niks meer mag tillen en zo veel mogelijk rust moet houden. Ivm vroeggeboorte. Maar het interesseert heb geen reed volgens mij. Alleen maar klagen over zijn klachten.
één maand geleden
Ik snap je dat dit heel moeilijk vind om mee om te gaan😅 nu ik fysiek ook wat beperkter raak door de grote buik doet mijn vriend juist heel veel om mij te ontlasten. Ik had het heel moeilijk gevonden als ik zon attitude zou krijgen. Tuurlijk maak ik ook wellis thee voor hem of koffie op bed maar ik krijg het andere dagen gelukkig net zo hard terug
één maand geleden
Reactie op Evelinetjuuhh
Nee, mijn man doet echt heel veel om mij te ontlasten, dus dit zou ik absol ...
Dat ik een hekel aan hem heb?
Dat is nogal een uitspraak!
één maand geleden
Reactie op Mirandapriscilla
Dat ik een hekel aan hem heb?
Dat is nogal een uitspraak!
Ze kan niet praten voor jou gevoel natuurlijk maar heel eerlijk. Ik en mijn partner zijn hartstikke gelukkig samen en alles gaat goed en wij hebben ook soms een gesprek meg een coach. Ik denk sowieso dat iedereen daar als individu of als stel baat bij heeft🙈
één maand geleden
Reactie op kirstensuzanne
Ze kan niet praten voor jou gevoel natuurlijk maar heel eerlijk. Ik en mijn ...
Alleen maar fijn toch meid!
Hier gaat 't gelukkig ook echt wel stukken beter op bepaalde vlakken.
Ik geloof daar op zich ook wel in, alleen moet je daar samen wel voor openstaan ☺️
één maand geleden
Dit is in mijn ogen echt insane. Ik ben nu sinds 28 weken volledig thuis van werk en ben nu 31 weken zwanger. Mijn man zorgt super goed voor me als hij niet op zijn werk is. Hij is nu bijvoorbeeld 3 weken volledig thuis, brengt me altijd ontbijt op bed als hij wakker is voordat ik wakker ben, kookt avond eten, maakt heel het huis schoon. Op de dagen dat hij werkt (door de weeks is hij regelmatig een hele week weg voor zijn werk) zorgt hij er voor dat voordat hij weg gaat heel het huis schoon is en opgeruimd en boodschappen in huis zijn. Ik kan echt niet geloven dat er mannen zijn die sorry dat ik het zeg "geen reet" om hun vrouw geven. Want zo komt het over wat ik lees. Sterkte er mee, ik hoop dat hij snel het licht gaat zien want zo houd geen enkele relatie stand. En ik vind het echt echt heel erg naar voor je dat je vent zo is.
één maand geleden
Reactie op laurajohn
Dit is in mijn ogen echt insane. Ik ben nu sinds 28 weken volledig thuis va ...
Serieus? Bestaan zulke mannen??
Meid wat bof jij!!!!
Wat ontzettend fijn dat hij er zo voor je is! Compliment van mij aan hem! 😉
één maand geleden
Meid wat bof jij!!!!
Wat ontzettend fijn d ...
Ik heb ook zo'n man. Brengt me elke dag een theetje op bed omdat ik niet teveel amg traplopen ivm bekkenpijn. Als hij moet werken zorgt hij dat de vaatwasser leeg is voor hij weg is. Hij doet alle was en strijk en gaat mee boodschappen doen om te tillen en helpt me met koken of doet het alleen als ik geen energie heb.
Ik vind het echt verdrietig dat jij zo verbaasd bent dat zulke mannen bestaan en denk dat je hele lage eisen stelt aan je vriend.
Ik zou het echt niet pikken als hij nu zou eisen dat ik koffie zou halen. Ik zou hem heeeeel duidelijk vertellen wat een kindje maken van je vergt en dat het schandalig is dat hij het uberhaupt vraagt. Lieve mannen ontstaan ook door duidelijkheid en vragen van de vrouw die ernaast staat. Die zijn er niet zomaar omdat ze dat leuk vinden
Zolang jij alles blijft doen natuurlijk lekker makkelijk voor hem.
één maand geleden
Hier begrijpt mijn vriend ook niet altijd alles en krijg ik wel eens een opmerking maar hij doet het wel. Hij is er overigens alleen in het weekend ivm werk en we hebben al een zoon van 2. Hij verwacht in iedergeval niet dat ik hem koffie op bed breng en dan met zo’n attitude 😅. Dat zou bij mij echt t verkeerde keelgat inschieten en ligt zeker niet aan je hormonen!❤️ hopelijk helpt het om hem eens Goed duidelijk te maken hoe jij je voelt en wat er allemaal verandert in je lichaam.
één maand geleden
Meid wat bof jij!!!!
Mijn partner is ook echt absoluut niet de makkelijkste, maar probeert mij ook enorm te ontzien. Hij doet de nachten met onze peuter (wel pas nadat er een goed gesprek gevoerd is), is al sinds begin zwangerschap enorm verzorgend qua eten en drinken brengen op bed ( door klachten/ symptomen/ complicaties bij mij). Hij kookt en ik mag vaak zelfs niet afruimen van hem, doet de boodschappen.
Maar! Wij hebben hier ook wel goede gesprekken over gevoerd. En dingen als de was ophangen/ opvouwen of stofzuigen moet ik ook aan hem vragen, maar hij doet het dan wel zonder klagen.
Zou echt een goed gesprek met hem gaan voeren…
één maand geleden
Meid wat bof jij!!!!
Mijn man doet ook heel veel. En ik weet dat hij na de bevalling nog harder gaat lopen/zorgen. Dat is ook niet iets om te vergeten. Het zorgen houdt niet op na de zwangerschap. Na de bevalling mag/kan je wellicht een tijd echt niets.
één maand geleden
Nee ik herken dit niet. En het is ook niet waar ik akkoord mee zou gaan. Mijn man doet nu een groot deel van het huishouden en wordt ‘boos’ als ik te veel doe in zijn ogen. Enorm beschermend en verzorgend dus. En heel eerlijk ik vind het niet meer dan normaal. Je zorgt normaliter samen voor elkaar en je gezin. Nu ben jij een kindje aan het laten groeien, wat enorm veel energie vraagt, dus komt er wat meer op de schouders van de man. Het is was het is. En het is maar tijdelijk… ik zou een goed gesprek met je man voeren. Dikke knuffel voor jou
één maand geleden
Goh voor mijn man was het een leerproces. Doorheen de jaren heeft hij geleerd hoe hij zelf dingen in het huishouden kon doen en mij wat ontzorgen. Maar een belangrijk punt is wel dat hij het WOU leren en hij stond open voor verandering. (Is opgegroeid met het idee dat mannen enkel moeten werken en dat is het.) Wat ik vooral aan je bericht lees is dat je vriend het precies oké vind hoe het nu is en niet in ziet dat je eigenlijk hulp verdient. Dat is moeilijk. Veel succes 🤗 hopelijk leert hij het wel.
één maand geleden
O wauw... echt verbaasd over de reacties!
Zoveel lieve mannen die hun steentje bijdragen! ❤️❤️
Die van mij verwacht dat de boodschappen zijn gehaald, en het eten klaar staat als hij thuis komt.
Dan moet ik ook nog de gehele afwas doen... of hij vraagt pas of hij kan helpen wanneer de laatste pan in het kastje gezet word 🤦🏻♀️
Na de gehele afwas, wilt hij koffie en verwacht dan ook dat ik het zet.... " ik lus wel een lekker bakkie" is het dan.
Volgende week intake gesprek met de kraamzorg ben bang voor het uitgebreide pakket te moeten gaan ipv de 3 uur die ik liever heb, puur omdat ik weet dat hij me niet gaat helpen in het huishouden.
Dankjulliewel voor alle lieve reacties! ❤️