60 Reacties

één maand geleden

Herkenbaar! Mijn man zou ik ook graag af en toe een dag willen wegbrengen🤭🙋🏻‍♀️

één maand geleden

Reactie op Evelinetjuuhh

Nee, mijn man doet echt heel veel om mij te ontlasten, dus dit zou ik absol ...
Ik sluit mij hier helemaal bij aan! En daarnaast vraag ik mij echt af... is zulk gedrag ontstaan toen je zwanger werd? Want zo niet zou je je moeten afvragen waarom je juist voor deze man hebt gekozen om je partner EN straks vader van je kind te zijn?

één maand geleden

Hier ook een partner die meer helpt, wel niet alles ziet uit zichzelf maar als ik het vraag dan wordt het gedaan. Ben zelf wel nog eigenwijs en wel veel zelf in huis nog doe. Tot nou toe gaat het goed

één maand geleden

Reactie op Shiloh

Ik sluit mij hier helemaal bij aan! En daarnaast vraag ik mij echt af... ...
Ik ben iemand die alles voor een ander doet, om het diegene zo comfortabel mogelijk te maken... Dat is gewoon wie ik ben... En ik heb een man uitgekozen, waarbij dat helemaal in z'n straatje past eerlijk gezegd haha. Alleen nu... zou het gewoon heel fijn zijn dat de liefde die je in een ander stopt, terug zie wanneer je daar zelf even behoefte aan heb

één maand geleden

Mijn man helpt ook niet veel mee in het huishouden... maar koffie verwacht hij niet in bed. Daar in tegen doet hij wel veel met ons zoontje. Moet wel erbij zeggen dat hij heel lange dagen werkt

één maand geleden

Ik was uit bed gestapt, koffie voor mezelf gezet en ff na boven geschreeuwd hoe lekker de koffie wel niet smaakt! 👋🏼

één maand geleden

Reactie op Mirandapriscilla

Dat ik een hekel aan hem heb? Dat is nogal een uitspraak!
Het spijt me als in je gekwetst heb met mijn opmerking, dat was echt niet mijn bedoeling. De rede dat ik die indruk krijg, is dat al je topics echt heel negatief zijn over hem. Mijn man zou zich doodschamen als ik zo over hem zou spreken op een forum. Hopelijk kom je er wel met hem uit en kan je een goed gesprek voeren (met of zonder coach/therapeut). De andere reacties zeggen denk wel genoeg. Een partner die niets doet en je niet helpt tijdens deze kwetsbare periode is niet "normaal". Nogmaals hopelijk kan je er samen verandering in brengen.

één maand geleden

Je situatie lijkt me niet makkelijk, omdat je in (zorg)patroon moet veranderen en hij is dat niet gewend. Of ziet het niet, of een combi. En jij raakt overbelast. Mijn man en ik zitten er tussenin: hij brengt bij wijze van niks op bed, maar dat heb ik ook nooit verlangd. En ik snap dat hij niet per se kan aanvoelen hoe mijn energie op een dag is, want dat kan per dag verschillen. En ik wil en mag zelf ook bezig blijven. Dus hoe moet hij soms weten of hij me extra uit de wind moet houden... Tillen, boodschappen e.d. doet hij. Maar ik tref ook nog steeds vanalles op de grond aan waar ik niet meer bij kan. Ach ja. Oplossing hier: communicatie. Sowieso hadden we e.e.a. al in een weekschema met taakverdeling, want we hebben al een kind. Ik heb geen discussie wie zoon uit bed plukt bijvoorbeeld, want dat hebben we verdeeld. En verder vertel ik wat wel en niet gaat en geef ik hem ruimte voor zijn emotie en energie. We zijn allemaal maar mensen. Dus soms laten we de boel de boel, en soms hebben we ruzie, mag ook. Ik zou zeggen: bespreek eens op een neutraal moment wat wel en niet (meer) gaat en dat dat na de bevalling ook zo zal zijn. En wat je van hem verwacht en niet meer voor hem wil of kan doen. Waar je fysieke beperkingen liggen. Maak desnoods een schema voor op de koelkast en geef niet toe vanjouw kant. Jij mag ook rustig je verlof in, de te rennen marathon start pas bij/na de bevalling. Succes.

één maand geleden

Lieve mama, ik denk dat jij eens goed moet bedenken waar JIJ gelukkig van wordt. Ik ken je nier, maar kan je nu al zeggen dat je beter en meer verdient dan dit. Sterkte en liefs

één maand geleden

Ik zou dit ook niet pikken als ik niet zwanger was hoor. Hij weet zelf ook hoe het apparaat werkt neem ik aan?

één maand geleden

Ik heb geen man die mij als een prinses behandeld maar hij verwacht zeker niet dat ik nu net zo veel doe als ‘normaal’. En trouwens, als hij dat wel zou doen zoals bij jou zou ik vragen of hij wel goed bij z’n hoofd is en dat hij het lekker zelf mag gaan doen. Hij helpt mij zeker iets meer met zware dingen tillen etc maar voor de rest doe ik eigenlijk nog wel 90% zoals eerst. Maar als ik dit niet doe een dag gaat hij niet zitten mokken of irritant doen. Is maar goed ook want dan zou ik echt woest zijn!🙈

één maand geleden

Ik ben iemand die alles voor een ander doet, om het diegene zo comfortabel ...
Hij is dus gewend dat jij alles doet dus dat patroon zit er nu in. Jaren geleden hebben vrouwen in IJsland een soort staking gedaan dat ze geen enkele taak meer gingen doen om mannen duidelijk te maken wat er dan allemaal in de soep loopt (bijv kwamen de kids zonder gymkleding op school, geen schone kleding meer in de kast etc). Misschien moet jij ook in staking 😉om hem even te laten ervaren wat je allemaal doet. Dus gewoon niet gaan koken/afruimen en kijken wanneer hij denkt goh....wat een rommeltje hier.

één maand geleden

Voor mij precies hetzelfde, ik twijfel nu of ik nog wel zo wil doorgaan. Ik doe alles alleen, ik mag niet klagen. En hij klaagt constant en ik moet initiatief tonen in hem betrekken bij de baby.

één maand geleden

Nou sorry maar dat vind ik echt geen respect. Hoeft die van mij niet te proberen. Ik heb gelukkig een partner die heel veel doet. Nu nog een beetje meer in de zwangerschap, soms voel ik me daardoor een beetje lui. Maar ik vind dit niet oké voor jou. Ieder zijn relatie natuurlijk, maar dat je het hier plaatst laat zien dat dit ook niet iets is wat jij graag ziet. Stof om na te denken of dit is wat je wilt dat je kindje straks als voorbeeld ziet. Maar alleen jij kunt hierin beslissingen nemen. Ik ken je verder niet, maar een vrouw die 31 weken zwanger is van zijn kind, hoort dit toch eigenlijk wel andersom te zijn

één maand geleden

Ik ben iemand die alles voor een ander doet, om het diegene zo comfortabel ...
Heb je dit wel met hem ook besproken? Hoe je je voelt nu je zwanger bent, en dat dingen momenteel zwaar zijn. En dat hij daar ook best meer begrip voor mag hebben ?

één maand geleden

Reactie op laurajohn

Dit is in mijn ogen echt insane. Ik ben nu sinds 28 weken volledig thuis va ...
Zo hoort het ook! Ik zou elke vrouw zo een man gunnen. Ik heb ook zo’n man. En hiervoor in een heel andere relatie gezeten, kan het me niet eens meer indenken nu. En elke vrouw verdiend een man die er voor zijn vrouw/gezin staat. Ik schrik gewoon van het berichtje van ts. Komt op mij over als een man met het gedrag van een kleuter sorry wat naar

één maand geleden

Reactie op xmisuzu

Heb je dit wel met hem ook besproken? Hoe je je voelt nu je zwanger bent, e ...
Zeker! Momenteel 2x kort in het ziekenhuis gelegen met flinke pijn in rechterflank. (Wat misschien van m'n nier af komt) en die pijn blijf nog steeds hangen Hij ziet dat ik het lastiger krijg lichamelijk maar dat veranderd allemaal niks. Gisteren zei hij nog " je hoeft er niks voor te doen, als je alleen al lig, groeit ze al, je lichaam doet alles automatisch" 😬

één maand geleden

Zeker! Momenteel 2x kort in het ziekenhuis gelegen met flinke pijn in recht ...
Whaatttt🙈🙈 ik heb het echt een beetje te doen met je wijffie. Ik gun alle vrouwen alle liefde en de beste partner toe maar van jou vriend valt mijn mond soms wel open

één maand geleden

Ja 🤣 je lichaam doet het automatisch en het trek alle voedingstoffen en energie uit jouw eigen lichaam om dat voor elkaar te krijgen 🫣 Zou wel goed voor jezelf en je kindje grenzen stellen, dan is hij maar een keer shaggerijnig omdat hij een keer niet verzorgd wordt. Jij moet ook voor jezelf en je baby zorgen nu en dat kost al heel veel energie. Het is aan hem om daar begrip voor te krijgen. Ik probeer mijn vriend express overal bij te betrekken, zodat hij goed geïnformeerd is over alles en meer begrip kan opbrengen want mannen denken er soms nogal makkelijk over allemaal omdat hun tijdens deze 9 maanden niet echt iets hoeven te doen voor de baby zelf.

één maand geleden

Ik zou hem vragen voor onbepaalde tijd terug te gaan naar zijn eigen huis en het even uit te zoeken. Zonder hem heb je het makkelijker dan met, krijg ik het idee.