15 Reacties

11 dagen geleden

Wat bedoel je met schadelijk? Wasbaren luiers zijn zowel milieu technisch en het mist schadelijk voor de huid/doorlekken. Zelf heb ik altijd pampers (dochter met gevoelige huid) met alle andere merken snel luieruitslag. Heb pampers Harmonie gebruikt. Je hebt ook andere duurdere merken, maar ook hier toch vaak uitslag en zaten niet mooi. Ik wijk niet meer af van pampers:)

11 dagen geleden

Ik heb pampers harmonie een paar pakken omdat die dan wel vrij is van bleek en parfum. Maar echt de “perfecte” luier heb ik nog niet gevonden. Ik heb ook wasbare luiers, in ieder geval genoeg om het part time te doen. En ik denk dat ik dat het ook waard vind. Het valt best mee hoeveel werk het is. Het een paar wasjes extra maar goed ik was toch al veel. Het is meer dat het fijn is om heel veel luiers/inleggers te hebben zodat je er niet gelijk doorheen bent en het is in eerste instantie en wat duurdere investering

11 dagen geleden

Wij gebruiken ak 2,5 jaar wasbaar. Geen rommel erin, geen plastic maar ook geen stank of spuitluiers. Als je jezelf een goede was routine aanleert is het niet heel veel werk. De wasmachine doet het werk en daarna gaan ze bij ons in de droger. Je grijpt nooit mis omdat het pak leeg is. Bijkomend voordeel: kindjes in wasbaar worden gemiddeld 7 maand eerder zindelijk.

11 dagen geleden

Pampers harmonie vinden wij heel fijn! Zit goed en nooit last van uitslag, rode billen oid. Gaan we bij de tweede ook weer voor 😊

11 dagen geleden

Kruidvat pure & soft

10 dagen geleden

Dank jullie voor de tips!

10 dagen geleden

Reactie op Ber22

Wij gebruiken ak 2,5 jaar wasbaar. Geen rommel erin, geen plastic maar ook ...
En welke merk wasbare luiers hebben jullie?

10 dagen geleden

Reactie op kirstensuzanne

Ik heb pampers harmonie een paar pakken omdat die dan wel vrij is van bleek ...
Dat is misschien ook zo horo dst jet "extra werk" meevalt. Maar vind dat ik al.genoeg wasjes draai en wil eigenlijk niet meer. Welk merk wasbare luiers hebben jullie?

10 dagen geleden

Reactie op Cherry1

Ik heb tijdens mn zwangerschap verschillende merken luiers tweedehands verzameld, dus heb van alles wat. De voorkeur varieerde wel wat door de tijd. Als ik nu alles van één merk opnieuw zou moeten kopen zou ik vior huda gaan. Maar totsbots en little lamb beviel ook goed en is wat goedkoper.

10 dagen geleden

En overbroekjes van mother ease airflow zijn topfavoriet.

10 dagen geleden

Reactie op Cherry1

Overbroekjes heb ik mu verschillende omdat ik geen idee heb wat ik fijn ga vinden. Heb er een paar vsn pampers, hema etc heb ik hier en daar van vrienden en familie gekregen. Inleggers heb ik online bij nappys besteld van katoen. Maar ook met die heb ik nog geen idee wat er van ga vinden want het zal voor mij de eerste keer zijn🙈

10 dagen geleden

Wij beginnen de eerste weken met Bambo nature wegwerpluiers (wel wat duurder dan de meer bekende luiers uit de supermarkt of drogist). Ook heb ik wasbare luiers gekocht van het merk Totsbots. Hierop gaan we over na 1 of 2 maanden denk ik. Hopen dat dat gaat bevallen!

10 dagen geleden

Misschien luiers van eco by Naty?

9 dagen geleden

Zowel Kruidvat (groene lijn) als Etos (de papieren zakken) hebben een hele fijne lijn die vrij zijn van troep. Alleen vanaf maat 5 moesten wij over op de lijn van Kruidvat omdat die luier opeens heel smal werd voor mijn dochter. Maar ook erg blij mee. Pureborn kan ook maar minder goed verkrijgbaar waardoor ik toch ben overgestapt.

9 dagen geleden

Reactie op Zwaantje-94

Zowel Kruidvat (groene lijn) als Etos (de papieren zakken) hebben een hele ...
Met de kraamzorg intake vertelde die vrouw ook inderdaad dat die kruidvat lijm heel fijn is!