51 Reacties

茅茅n maand geleden

Wat een goed idee! Wij liepen inderdaad tegen hetzelfde aan. Ik zat ook te kijken naar de maaltijden van uitgekookt maar dit is natuurlijk een stuk duurder. Ik volg graag mee

茅茅n maand geleden

Soepen Pasta saus Stoof potjes Verder heb ik nog weinig idee毛n. Veel recepten die ik maak zijn van project gezond

茅茅n maand geleden

Ik maak weleens: Gnochi, met diepvries groenten van Bonduelle en tomatensaus van Mutti Alles in 1 pan, weinig moeite en snel klaar. En alle ingredienten blijven lang goed dus kun je vroeg in huis halen

茅茅n maand geleden

Ik begin: -makkelijke bolognesesaus: gehakt en ui bakken, knoflook, zwarte peper, witten peper, paprikapoeder erbij. Een pot tomatensaus erbij (wij vinden die met olijven heel lekker), een half kopje water erbij en een half runderbouillon blokje. Italiaanse kruiden erbij doen en een theelepel suiker. Lekker een uurtje laten pruttelen en je hebt een makkelijke pasta bolgonese! 馃崫 -pompoen/wortel/zoete aardappelsoep: 400 gram pompoenblokjes, 400 gram geschrapte wortels en 200 gram zoete aardappelen alles in stukjes snijden en in een pan met wat olijfolie aanbakken. Ui en knoflook naar smaak erbij en even mee bakken. Naar smaak kruiden erbij en even fruiten. Zelf doe ik er altijd kerrie masala/zwarte peper/chili/gember in. Dan 1,5 liter water erbij met een kippenbouillonblokje en lekker laten koken totdat alles zacht is. Dan pureren en naar smaak wat kookroom erbij en je hebt een heerlijk soepje met veel groenten.

茅茅n maand geleden

Haha wauw jullie zijn snel! Toppers 馃グ

茅茅n maand geleden

Bolognaise! Super gemakkelijk. Enkel pasta koken en hup saus warm maken. Ook puree maken (er zijn diepvriesvriendelijke versies) en dan moet enkel nog vlees in de pan en wat gestoomde groentjes. Verder is het ook fijn om ofwel zelf je groenten te snijden en in te vriezen, ofwel zo te kopen. Maakt kooktijd veel korter!

茅茅n maand geleden

Lasagne vergeten 馃槏 (en zoals de rest zegt, soepjes 馃槏) verder moet je eventueel ook eens kijken naar het concept van "canning". Dan zou je bijvoorbeeld ook dingen kunnen prepareren die zonder vriezer goed houden. (Er zijn simpele manieren om dat te doen, geen zorgen.)

茅茅n maand geleden

Oh en op youtube "postpartum meal prep" 鈽猴笍

茅茅n maand geleden

Ik ga een hele pan pastasaus maken (de bolognese van Miljuschka). Daar kan ik pasta en lasagne mee maken. Verder denk ik dat het wat ovenschotel dingen gaan worden.

茅茅n maand geleden

Curry Madras! Zelf maken of met een verspakket en dan invriezen. Hoef je alleen op de dag zelf nog rijst te koken erbij :) En zoals al veel gezegd. Soepen, pastasauzen, stoofpotjes, andere soorten curry

茅茅n maand geleden

Ik denk dat ik de slowcooker tijden mijn verlof tevoorschijn haal. boeuf boerguignon, goulash, dat soort dingen. Dan alleen nog rijst ofzo erbij koken. Bij de oudste hebben zowel mn ouders als mn schoonouders een keer gekookt in de kraamweek, dat was ideaal.

茅茅n maand geleden

Ik ben ook van plan bananenbrood en havermout pannenkoekjes te maken en dit per portie in te vriezen zodat ik ook makkelijk gezonde snacks/lunch kan pakken.

茅茅n maand geleden

Deze lasagne is heeel lekker! En als je wil kun je zelf nog gehakt toevoegen: https://www.hellofresh.nl/recipes/vegetarische-lasagne-met-courgette-en-spinazie-63c7d1ed00ace46356b3e534

茅茅n maand geleden

Ik laat mijn moeder koken 馃槉 Mijn partner haalt de maaltijden daar dan op. Ik vind maaltijden uit de vriezer namelijk nooit lekker

茅茅n maand geleden

Dit heb ik ook zitten denken voor na de bevalling (ook 2e kindje). Ik dacht zelf aan: - Chili con Carney - nasi - ook Pastasaus of lasagne Ik denk dat het ook wel wat vaker aardappel/ groente/ vlees wordt, lekker makkelijk 馃榿 Verder volg ik graag voor goede idee毛n! Soepjes ook zeker een goed idee en de haver pannenkoekjes, dank!!

茅茅n maand geleden

Wanneer is een goed moment om te gaan preppen? Week voor uitgerekende datum?

茅茅n maand geleden

Reactie op nina94575

Wanneer is een goed moment om te gaan preppen? Week voor uitgerekende datum ...
Ik zou iets eerder beginnen. Gewoon in je verlof elke week iets maken en invriezen. Week voor de uitgerekende datum was ik bij de oudste al bevallen.

茅茅n maand geleden

Reactie op Ber22

Ik zou iets eerder beginnen. Gewoon in je verlof elke week iets maken en in ...
Haha ja hier ook week voor uitgerekende datum bevallen! 馃檲 Maar ik wil gaan beginnen met preppen als ik met 34,5 week met verlof ga. En dan hebben we tot ik ga bevallen een mooie voorraad in de vriezer liggen 馃グ

茅茅n maand geleden

Houden jullie ook rekening met bv ui en knoflook enz? Ik hoor van meer mensen om me heen dat de baby daar kramp van krijgt als je borstvoeding geeft. Of komt dat niet zo nauw?

茅茅n maand geleden

Reactie op Pietjejan

Houden jullie ook rekening met bv ui en knoflook enz? Ik hoor van meer mens ...
Goh bij mijn eerste heb ik daar geen rekening mee gehouden rn ook nooit problemen mee gehad .. maar ik denk dat dit best iets is waar je bij nood aanpassingem in maakt. Want indien er geen intolerantie is, zijn deze ingredi毛nten net goed. Mijn zoontje al al van bij zijn eerste papjes die groenten zonder boe of ba