51 Reacties
14 dagen geleden
Reactie op Narges2022
Vraagje aan de mama's. Vanaf hoeveel weken beginnen jullie in te vriezen? ( ...
Blijft minstens een half jaar goed dus maak je geen zorgen! Ik mealprep al jaren omdat we beide onregelmatig werken. Zeker met soepen en pasta sauzen of currys gaat dat echt prima
14 dagen geleden
Stamppotten en snert zijn ook goed in te vriezen! Ook ga op internet recepten zoeken die dan in een keer in de slowcooker kunnen.
14 dagen geleden
Reactie op Marretje87
En de vriezer volgooien met diepvriesgroenten, schijnt nog voordeliger en v ...
Ik kan alleen niet de groentes vinden die ik wil hebben, zoals uit, paprika en tomaat. Heb van de week al die groentes gesneden en ingevroren. Hopelijk blijft het lekker. Dan hoeven we zo alleen maar de groentes op te warmen en de pasta te koken (met bijv. smack, blikjes tonijn). Een hele zak ui gesneden en apart ingevroren omdat je beter geen ui kan eten als je borstvoeding geeft.
14 dagen geleden
Ik heb allemaal vriesvakje gekocht, maar man wil er niet aan! Hij houdt niet van opgewarmd uit de diepvries..
Dus ik geef aan dat hij dan met gebroken nachten ook nog staat te koken. Geeft niet, dat lukt wel. Dan moet ik dat maar vertrouwen.
Dus zorg ik voor opgeruimde kasten en voorraad in huis van andere zaken, zodat er alleen eten in huis hoeft te komen. En dat hij dan maar voor twee avonden achtereen kookt.
14 dagen geleden
Reactie op Mama Jort
Tevens heb ik niet alleen maaltijden apart liggen, maar ook musli , beschui ...
Dit heb ik ook gedaan inderdaad! Naast diepvriesgroenten (broccoli/boontjes/spinazie/zakken groenten) heb ik ook afbakbroodjes, emgenoeg pindakaas/sandwichspread/havermout etc. ingeslagen en wasmiddel/Wasverzachter op voorraad.
VRIEND
14 dagen geleden
Hier ligt de hele vriezer al vol. Wat ik onder anderen heb;
- chilli con carne
- Arabisch lamsstoof
- rendang
- runderstoof
- aardappeltruffelsoep
- butterchicken curry
- champignonrisotto
- preischotel
Als ik kook komende tijd, dan maak ik gewoon veel en vries ik een paar maaltijden in. Zodoende heb ik lekker veel in de vriezer.
14 dagen geleden
Vandaag een lekkere pastasaus gemaakt:
Saus voor ongeveer 3/4 personen:
- stuk of 7 tomaten
- 4 tenen knoflook (of naar smaak)
-1 tot 2 uien
Ui en tomaten in grove stukken snijden, 220 graden in de oven voor 15 minuten. Daarna in de blunder.
Ik ga de saus in vriezerzakjes doen zodat ik daarna alleen maar pasta hoef je koken.
Je kunt er eventueel ook paprika aan toevoegen!