Goedemorgen, ik ben een beetje in twijfel. Kopen jullie ook iets in maart44 voor de zekerheid of gewoon vanaf maat 50? Ik ben nu in verwachting van de eerste en heb echt geen idee. Wat ik wel weet is dat zowel mijn vriend als ik beide niet heel groot zijn en ook beide kleine baby's waren. Iemand advies/ervaring?
Ik zou 1 of 2 setjes hebben met maat 44, dan heb je in ieder geval iets voor de eerste dag en vanuit daar kan altijd bij gehaald worden. Mijn meisje kwam 5 weken te vroeg dus maat 44 was top 🥰
Vrijwel alle baby’s passen in 50, ik zou het niet doen. Kans is groot dat je het niet gaat gebruiken. Mocht je echt maat 44 nodig hebben (bij een vroeggeboorte of dysmature baby) dan kun je altijd nog wat laten halen door vrienden of familie, het is zo gekocht.
Ik had het bij mijn eerste niet gedaan. Hij is met 38w geboren, had maat 44 gepast maar 50 ging ook prima. Ben nu in verwachting van een tweeling dus heb nu wel 44 aangeschaft 🤗
Mijn dochter was geboren bij 40+5 maar heeft de eerste 4 weken maat 44 gehad. Ik heb toen meteen wat extra gekocht , 50 was nog te groot.
Je kan 1 setje voor de zekerheid hebben, en wanneer het echt nodig is , is het zo gekocht!
Heb je nog geen schatting gehad van hoe groot je kindje is?
Bij mijn vorige zwangerschap een dysmatuur kindje. Die had makkelijk maat 44 gepast. Maar niet gekocht toen.
Nu weer klein geschat dus wel wat meer maat 50 nu gehaald maar haal geen 44
Bij onze eerste was maat 50 perfect, hij was een gemiddelde baby geboren met 40,6. Na drie weken was hij eruit gegroeid. Ik zou denk ik geen maat 44 halen, er is een kans dat ze dat helemaal niet aan kunnen. Als het nodig is, is het zo bijgehaald en dan is het voor dat dag dat je het nog niet hebt maat 50 even oprollen :).
Wij hebben alles vanaf maat 56 gehaald. We zijn allebei lang dus we hebben zelf ingeschat dat we geen kleine baby zouden krijgen. Haar kleding was iets aan de grote kant toen ze met 40+2 geboren werd, maar broekjes en mouwtjes een beetje omslaan en dat ging prima.
Mocht je kindje veel te vroeg geboren worden en echt een kleinere maat nodig hebben heb je het zo in huis, er is vast wel iemand die even wat kan halen.
Wij hebben paar setjes maat 50 van onze eerste. Daarvoor hadden we alleen 56 gehaald maar ze was echt nog wel mini. Ik zou niet kleiner halen dan 50. Je kan altijd wat opstropen qua mouwen en beentjes.
Ik twijfel ook. Bij ons zeggen ze steeds dat ze best klein is, maar ik wacht denk ik nog de komende groei echo’s af en dan beslis ik pas. ☺️ Heb wel al veel dingen in maat 50 en anders is het de volgende dag zo in huis.
Bij onze eerste had ons zoontje 42. En daarna lange poos in 44 gezeten. Heb voor de kleine nu 2 setjes 44 gekocht en nog wat boxpakjes over in 44 van ons zoontje toen.
Wat setjes 50 en 56.
Mijn man en ik zijn petit en waren zelf ook kleine baby's. Mijn zoontje was wel echt maat 44 toen hij geboren werd en zelf was ik erg blij dat ik iets had liggen. Maat 50 verzoop hij in. Zou gewoon iets in huis halen. 2 pakjes ofso. De baby zit zo in maat 50. Wat andere zeggen.. je kan altijd nog de mouwen omslaan of snel bijkopen
Nu weer in verwachting en ook deze baby lijkt aan de kleine kant te zijn volgens de echo's. Ik ga ervan uit dat het weer 44 word.Dat zegt mijn gevoel ook
Wij zijn allebei gemiddeld maar maken grote/dikke baby's, ik had vanaf maat 50 maar die kon onze zoon echt niet aan😅 dus ik zou niet te snel heel klein kopen!
Zonde van je geld..
In mijn omgeving riep iedereen dat we niet te veel maat 50 moesten kopen en in mijn familie kon iedereen blijkbaar zo in 56. Mijn zoontje kon ook wel in 44, maar dat had ik dus niet :)
Ik heb laatst 2 rompers meegenomen in maat 44 en wacht even wat verder in de zwangerschap af of ze een beetje "gemiddeld" groeit of ik daar 2 complete setjes van maak voor het geval ze vroeg komt maar anders hou ik het bij maatje 50 en 56. Er kan altijd gehaald worden maar dan kan je in ieder geval even opstarten met 2 setjes werd mij aanbevolen.